تالارها: وضعیت بیمارستان عروق کرونر تهران راکد است

تالارها: وضعیت بیمارستان عروق کرونر تهران راکد است

روز جدید : فرمانده عملیاتی کرونا در تهران گفت: وضعیت بیمارستان کرونا در تهران راکد است اما در هفته‌های اخیر دیگر شاهد روند کاهشی نیستیم.

تالار علیرضا در جلسه ستاد مرکزی کرونا در استان تهران با بیان اینکه در حال حاضر شاخص بستری در قلب رنگ کشور قرار دارد، افزود: به این ترتیب خراسان شمالی، سمنان در خراسان جنوبی، کرمان و ایلام وضعیت بیمارستانی دارند اما استان تهران در راکد.

او گفت: ما نباید در مورد Omicron ساده فکر کنیم. از 3600 نمونه ارسال شده به انستیتو پاستور تهران، 850 نمونه برای اومیکرون مثبت بوده است، یعنی 26 تا 27 درصد نمونه های مشکوک اومیکرون بوده اند.

به گفته زالی، 9 تا 10 درصد نمونه های ارسالی به بخش بستری، اومیکرون و بیش از 40 درصد نمونه ها مربوط به بیماران دلتا بوده و به این ترتیب بیشتر بیماران بستری از نوع دلتا ویروس بوده اند.

وی افزود: این بدان معناست که به مرور زمان میزان دلتا کاهش و میزان امیکرون افزایش می یابد.

هال همچنین گفت که مطالعات حیوانی برای تشخیص شدت علائم و بیماری زایی سویه omicron انجام شده است.

وی افزود: این بررسی ها نشان می دهد که شدت بیماری زایی اومیکرون نسبت به نمونه های قبلی کمتر است، البته این مطالعات باید در جمعیت بیشتری انجام شود، اما شیوع بیشتری دارد و درگیری ریه کمتری در این سویه مشاهده می شود.

این مقام مسئول گفت: روزانه 330 هزار امیکرون فقط در فرانسه ثبت می شود که بی سابقه بوده و برآوردهای آنها نشان می دهد که تا پایان زمستان 50 درصد اروپا به این ویروس مبتلا خواهند شد.

وی افزود: اگر شدت بیماری زایی کمتر باشد، باز هم باید در حوزه عمومی به این موضوع توجه جدی شود، زیرا زمانی که میزان ابتلا افزایش می یابد، به این معناست که افراد بیشتری مبتلا می شوند و بستری شدن در بیمارستان نیز بیشتر می شود. .

زالی گفت: از سوی دیگر تاب آوری نظام سلامت این است که اگر شدت مراجعات به یکباره افزایش پیدا کند با مشکل مواجه می شویم بنابراین نباید فقط فکر کنیم که مشکلات ما را آزار ندهد.

وی گفت: اینکه فکر کنیم این کشور علائم خفیف تری دارد و باید یک اپیدمی رخ دهد تا به آخر خط برسد، درست نیست.

هال ادامه داد: بحث های زیادی درباره گروه های زیر 12 سال در عرصه جهانی و واکسیناسیون آنها وجود دارد، اما این کشور می تواند هدف خود را برای کودکان در نظر بگیرد. بر اساس آخرین مقاله منتشر شده، از هر هفت کودک دریافت کننده امیکرون، یک نفر عوارض طولانی تری خواهد داشت.

وی تاکید کرد: واکسیناسیون کودکان زیر 12 سال یکی از بحث برانگیزترین موارد در دنیاست اما برخی از واکسن ها مانند سینوفارم که در کشور ما نیز موجود است تحقیقات بیشتری روی کودکان انجام داده است که نشان دهنده تاثیرگذاری آن است.

به گفته زالی، نظر کمیته علمی واکسیناسیون افراد زیر 12 سال نیز در مورد تاثیر اجماع، البته با اولویت گروه های پرخطر وجود دارد، اما در مورد میزان عوارض جدی برای این افراد سوال وجود دارد. مردم.

ساختار لجستیک سلامت تهران ضعیف است

زالی با اشاره به اینکه تهران ضعیف ترین ساختار لجستیکی را در حوزه سلامت دارد، افزود: در نهایت نامه ای به روسای سه دانشگاه علوم پزشکی تهران و برخی از نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی و وزارت بهداشت نوشته شد. مراکز و پایگاه های بهداشتی در تهران، کم کاری پست های بهداشتی در تهران و بحث وام باید با تدابیر جدی صورت گیرد.

وی گفت: درخواست ما از استاندار تهران این است که نامه ای در تایید این نامه به نمایندگان مجلس بنویسد تا وجود این مشکلات برجسته شود.

دیدگاهتان را بنویسید