تامین امنیت شهروندان ایرانی مقیم اوکراین اولویت اصلی ماست


ساعت: 20:17
تاریخ انتشار: 1200/06/14
کد خبر: 1811247

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: تامین امنیت و سلامت اتباع ایرانی مقیم اوکراین اولویت جدی ماست و انتظار داریم شرایط برای خروج امن آنها فراهم شود.

به گزارش دانا؛ حسین امیرعبدالیان وزیر امور خارجه کشورمان عصر جمعه تلفنی با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفتگو کرد.

وی با اشاره به مذاکرات لغو تحریم ها در وین و بررسی آخرین تحولات مذاکرات گفت: ما در مذاکرات از خطوط قرمز خود عدول نخواهیم کرد.

امیر عبداللهیان با اشاره به وقایع اوکراین و حضور شهروندان ایرانی در آن کشور، با ابراز امیدواری برای حل سیاسی این بحران، گفت: تلاش می کنیم تا شهروندان ایرانی را از طریق همسایگان اوکراین به جمهوری اسلامی ایران بازگردانیم. “

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: تامین امنیت و سلامت اتباع ایرانی مقیم اوکراین اولویت جدی ماست و انتظار داریم شرایط برای خروج امن آنها فراهم شود.

امیر عبداللهیان در بخشی دیگر از این گفتگوی تلفنی به بحران یمن اشاره کرد و گفت: در مونیخ به دبیرکل سازمان ملل متحد تاکید کردیم که نقش دبیرکل در حل بحران سیاسی یمن مهم است.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان با اشاره به صدور پیش نویس قطعنامه در شورای امنیت علیه جنبش انصارالله و اقدام نادرست تروریستی خواندن این جنبش، این اقدام را مخرب خواند و بر لزوم تعلیق این قطعنامه تاکید کرد و افزود: یمن به همه یمنی ها تعلق دارد راه حل در گفت و گوی یمنی و یمنی است.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در گفت و گوی تلفنی گفت: ما همیشه از موضع ایران در وین حمایت کرده ایم و با دوستان ایرانی خود در وین همکاری خوبی داریم و به این کار ادامه خواهیم داد. خواهیم داد.

وزیر امور خارجه روسیه با تشریح موضع مسکو در قبال بحران اوکراین، از رویکرد کشورهای غربی نیز انتقاد کرد و اطمینان داد که روسیه برای حفظ جان مردم و شهروندان کشورهای خارجی از جمله ایران تلاش جدی می کند.

وی همچنین موضع مسکو در قبال بحران یمن را تشریح کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید