انتقال به کشور 200 دانشجوی ایرانی مقیم اوکراین


ساعت: 10:01
تاریخ انتشار: 14/08/12
کد خبر: 1811622

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: با هماهنگی سفارت ایران در اوکراین، بیش از 200 دانشجوی ایرانی با قطار به مرزهای غربی منتقل شدند تا به کشور اعزام شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سعید حاطب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه در یک مصاحبه تلویزیونی درباره وضعیت دانشجویان و ایرانیان مقیم اوکراین به دلیل بحران اوکراین گفت: وضعیت اوکراین به شدت در حال پیشرفت است. دور از شهرهای پرخطر به دلیل حکومت نظامی در اوکراین، امروز امکان اخراج همه ایرانیان وجود نداشت.

وی ادامه داد: مرحله دوم انتقال ایرانی ها به مرزهای غربی اوکراین است. سفارت جمهوری اسلامی ایران تلاش کرده است تا دانشجویان و ایرانیان مقیم راه آهن و سایر مسیرها را خارج کند تا ماشین آلات و تجهیزات در اختیار دانشجویان مقیم و ایرانی قرار گیرد.

سخنگوی وزارت خارجه این کشور گفت: وضعیت در مرز لهستان و رومانی وضعیت خوبی ندارد. برای ورود به لهستان صف 8 تا 10 کیلومتری وجود دارد و گروه هایی از دانش آموزان عصر امروز وارد لهستان شدند که 30 نفر از آنها در اقامتگاه های لهستان اسکان داده شدند.

حاتب زاده گفت: با هماهنگی سفارت ایران در اوکراین بیش از 200 دانش آموز ایرانی با قطار به مرزهای غربی منتقل شدند تا به کشور اعزام شوند. وجود ندارند و سفارت آنها را در مکان های امن اسکان داده و به آنها اطلاع داده شده است تا بتوانند با سفارت تماس بگیرند.

وی با بیان اینکه به دلیل حکومت نظامی در کیف امکان اعزام سایر دانشجویان و ایرانیان مقیم وجود ندارد و سفارت آنها را در مناطق امن قرار داده است، افزود: اطلاعیه ای نیز صادر شده تا بتوانند با سفارت تماس بگیرند. “

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: اگر تعداد ایرانیان در صف ورود به لهستان به تعداد قابل توجهی برسد، فردا (یکشنبه) پرواز خصوصی انجام می شود و نگران نباشید افرادی که وارد لهستان، رومانی و مجارستان شده اند. توسط سفارت اسکان داده شدند.»

حاتب زاده افزود: تعداد کمی در کیف باقی مانده اند و دیپلمات های ایرانی برای عبور ایمن در شهر باقی مانده اند. الحمدلله تاکنون مشکلی گزارش نشده است، نگرانی های پراکنده ای وجود دارد که رفع شده است.

وی افزود: همچنین با سفارت اوکراین در تهران در تماس هستیم و از آنها خواسته ایم که عبور و مرور ایمن ایرانی ها را تضمین کنند و تاکنون مشکلی گزارش نشده است و نگرانی های گسترده ای وجود دارد که تلاش کرده ایم آن ها را برطرف کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: هر ایرانی که در هر نقطه از مرزها و شهرستان ها مشکل دارد می تواند با شماره تماس های درج شده در سایت و شبکه های اجتماعی وزارت امور خارجه تماس بگیرد. ما تلاش خواهیم کرد تا در اسرع وقت آنها را انتقال دهیم.”

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید