تامین مالی 4 هزار میلیارد تنی 16 شرکت / آخرین وضعیت ورود سرخابی ها به فرابورس

ساعت: 16:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۰
کد خبر: 1799517

معاون پذیرش خارج از کشور به تشریح عملکرد 9 ماهه، آخرین وضعیت باشگاه های استقلال و پرسپولیس و استارت آپ های فرابورس پرداخت و از تامین اعتبار 4000 میلیارد تن فولاد برای 16 شرکت خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از مدیریت فرابورس ایران؛ حجت اسماعیل زاده معاون پذیرش فرابورس ایران شب گذشته در سومین لایو اینستاگرام یکشنبه های فرابورس با موضوع بررسی شرایط پذیرش شرکت های فرابورس و موضوعات مهمی از جمله پذیرش باشگاه های استقلال و پرسپولیس برگزار و مورد بحث و بررسی قرار گرفت. و شرکت هایی را در فرابورس راه اندازی کرد.در بخش کارشناسان نیز نگرانی های مربوط به پذیرش نگرانی های مربوط به پذیرش شرکت ها مطرح شد.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان آذرماه 28 جلسه هیات گزینش برگزار شده است که به طور میانگین ماهانه سه تا چهار جلسه برگزار می شود.

معاون پذیرش فرابورس ایران وی با اشاره به اینکه در 9 ماهه امسال 32 شرکت پذیرفته و وارد مرحله ثبت نام شده اند، افزود: این نمادها به تدریج آماده فروش می شود. همچنین 13 شرکت در 9 ماهه امسال معرفی شدند.«نماد افتتاحیه و 10 نماد در ابتدا در بازارهای بزرگ فرابورس عرضه شد.

اسماعیل زاده با اشاره به اینکه 10 نماد فوق تامین مالی به مبلغ 3 هزار و 250 میلیارد تن در فرابورس، گفت: در این مدت 6 شرکت شامل 5 شرکت بیمه و یک شرکت تامین سرمایه و در مجموع حدود 520 میلیارد تومان نیز با تصاحب تامین شد.

معاون پذیرش خارج از کشور با اشاره به اینکه در 9 ماهه امسال 7 شرکت در بازار اصلی ثبت شده و 4 معامله در بازار دارایی فکری انجام شده است، ادامه داد: بررسی آنها، واجد شرایط بودن شرکت ها برای حرکت به بازار اصلی. در جریان این بررسی ها 6 شرکت پذیرفته شدند و در ماه های بعد به بازارهای اصلی منتقل شدند.

چه زمانی «تجلی» با توافق صورت می گیرد؟

وی در ادامه به ورود این شرکت های پروژه به بازار فرابورس اشاره کرد و گفت: ورود این شرکت ها به بازار سرمایه سابقه گذشته دارد.

وی در خصوص ورود شرکت پروژه به بازار سرمایه گفت: این شرکت ها دارای چارچوب و دستورالعمل مشخصی هستند که از سوی سازمان بورس ابلاغ شده و هدف توسعه بازار اولیه و تامین مالی شرکت های سرمایه خرد برای توسعه پروژه هایی است که در نقطه شروع هستند. «تأمین شود حداقل سرمایه شرکت پروژه باید 500 میلیارد تومان باشد و درخواست خود را در قالب شرکت سهامی عام برای تأسیس ارائه کنند.

اسماعیل زاده خاطرنشان کرد: شرکت های پروژه ابتدا کلیات طرح را برای بررسی به هیات انتخاب ارسال می کنند که این امر در فرابورس انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه دستورالعمل شرکت پروژه دارای مختصات مشخصی است، گفت: این دستورالعمل حداقل سود را مشخص می کند و شامل ناظرانی مانند نظارت فنی، نظارت مالی و کارشناس رسمی است. به طور کلی تلاش می شود دستورالعمل ها بهینه شود. اما ممکن است دستورالعمل تغییر کند.» در این خصوص پیشنهادهایی به سازمان بورس نیز ارائه شده است و در ماه های آینده دستورالعمل اصلاح خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی درباره زمان افتتاح نماد رویداد به عنوان دومین شرکت پروژه فرابورس گفت: این رویداد در مرحله ثبت افزایش سرمایه است و به زودی نماد رویداد افتتاح می شود.

آخرین وضعیت ورود نجیب زاده به بازار فرابورس

جانشین معاونت فرابورس ایران در یک پخش زنده درباره روند پذیرش استقلال و پرسپولیس در فرابورس گفت: بحث ورود استقلال و پرسپولیس به بازار سرمایه از دیرباز مطرح شده است، این دو تیم ورزشی نمی توانند وارد بازار سرمایه شوند. فروشگاه اصلی.

به گفته وی، پس از جمع بندی ها مقرر شد این شرکت ها ابتدا پس از عرضه به بازار پایه وارد شوند.

اسماعیل زاده با اشاره به اینکه این شرکت ها به دلیل شرایط و ویژگی های خاص خود روند پذیرش کندی دارند، گفت: شرکت ها در کمیسیون فهرست فرابورس بررسی می شوند.

وی در خصوص زمان ورود این دو تیم به بازار سرمایه گفت: نمی توان زمان دقیق این گونه شرکت ها را اعلام کرد اما استقلال و پرسپولیس در حال حاضر در مرحله اطلاع رسانی با بورس هستند.

یک بازار توافقی ایجاد می شود

در قسمت دوم چالش های پذیرش شرکت ها در فرابورس با حضور حسام الدین جعفری ندوشن مدیرعامل کارگزاری بانک ملی ایران و سیروان امینی مدیر عامل کارگزاری کارشناسان بورس مورد بررسی قرار گرفت.

معاون پذیرش فرابورس ایران در پاسخ به چالش مطرح شده از سوی کارگزاری ملی بانک مبنی بر وجود بستر استارت آپی، از توافق با بورس برای فعال سازی ظرفیت بازار این قرارداد خبر داد و گفت: این توافق خواهد بود. . اکثر چالش های ذکر شده با تشکیل این بازار حل خواهد شد.

وی در توضیح این بازار گفت: شرکت هایی در این بازار خواهند بود که لزوماً ممکن است چتر انتشاراتی نداشته باشند اما معاملات آنها در بازار سرمایه ثبت شود. حتی سعی داریم در بستر فرابورس بستری را برای انجام معاملات به شرکت های خاص فراهم کنیم.

فرصتی برای جداسازی SMEها از بازار پایه

لزوم تمرکز بر تقسیم بندی فرابورس فرابورس از سوی حسام امینی، مدیرعامل کارگزاری کارشناسان بورس عنوان شد.

اسماعیل زاده با اشاره به اینکه این موضوع برای سطوح بالای حاکمیتی در فرابورس نگران کننده است، خاطرنشان کرد: این درست است که چشم انداز فرابورس از زمان آغاز به کار تغییر کرده است. در حال حاضر بورس وجود دارد، اما باید روی «FRA» یا فرابورس کار کنیم.

معاون پذیرش فرابورس ایران در ادامه سخنان خود از دیگر اقدامات جدید خبر داد و گفت: اکنون در حال کار بر روی روان‌سازی بازار پایه و SMEها هستیم و می‌توان شرکت‌های کوچک و متوسط ​​را به طور کامل جدا کرد و به سیستم دیگری سوئیچ کرد.

وی گفت: اما در یک سال و نیم اخیر برای 500 شرکت درخواست پذیرش داده ایم.

وی گفت: ما در حال ارتقای سیستم های پذیرش هستیم تا تعامل بیشتری داشته باشد و سرعت تبلیغات افزایش یابد.

برنامه فرابورس برای تغییر ارزیابی مشاوران پذیرش

معاون تیم پذیرش با انتقاد از اینکه گاهی اوقات پذیرایی ها حتی به شرکت ها مراجعه نمی کنند، گفت: پیشنهادهایی برای تغییر سازوکار اقتصاد مشاوران پذیرش وجود دارد و امیدواریم بورس در این زمینه کمک کند.

وی درباره برنامه های جدید فرابورس برای ارزیابی مشاوران پذیرش توضیح داد و گفت: در حال همکاری با کمیته پذیرش برای ارزیابی 360 درجه مشاوران پذیرش هستیم. به این ترتیب مشاوران توسط کمیته پذیرش، اداره پذیرش و داوطلب ارزیابی می شوند و مشاور خود ارزیابی را انجام می دهد. در این راستا هیات مدیره باید از این موضوع حمایت کند که مشاوران بدون رتبه نتوانند با بازار فرابورس همکاری کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید