تاکنون ۳۸ هزار و ۷۸۸ نفر در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده‌اند


به گزارش خبرگزاری موج، احمد وحیدی وزیر کشور صبح امروز پنج‌شنبه ۲۷ مهرماه ۱۴۰۲ در سفر به استان گلستان پس از حضور بر سر مزار شهید گمنام سایت اداری استان گلستان، اظهار کرد: سایت اداری استان گلستان یکی از کامل‌ترین سایت‌های اداری در سطح کشور است.

احمد وحیدی اعلام کرد: امروز آغاز ثبت‌نام نهایی داوطلبان مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی است و ثبت‌نام تا ساعت ۶ عصر سوم آبان ادامه خواهد داشت.

وی تعداد داوطلبانی که در مرحله اول پیش ثبت نام کرده‌ و با توجه به استعلامات قانونی امکان ثبت نام در مرحله بعد را دارند ۳۸ هزار و ۷۸۸ هزار نفر اعلام کرد و افزود:  داوطلبان با همان شماره تماسی که در سایت وزارت کشور اقدام کرده بودند، می توانند برای ثبت نام نهایی اقدام کنند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه عدد بالای مشارکت نشان دهنده آمادگی بالای مردم ما برای مشارکت و حضور در انتخابات است، تصریح کرد: یکی از قوانین موجود قانون شفافیت بر انتخابات است که بر اساس آن داوطلبان  باید همزمان با انتخابات نهایی در زمان ثبت نام  شماره حساب خود را که برای فعالیت های انتخاباتی مورد استفاده قرار می‌دهند را اعلام کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: اعلام شماره حساب داوطلبان انتخابات به منظور شفافیت مالی برای نخستین بار است که در کشور انجام می‌شود و به سلامت انتخابات کمک زیادی خواهد کرد.

وحیدی با بیان اینکه طبق قانون داوطلبان شرکت در انتخابات باید همزمان با ثبت نام شماره حساب خود را اعلام کنند، گفت: داوطلبان می‌توانند از شماره حساب‌های قبلی خود برای فعالیت های انتخاباتی خود  استفاده کرده و یا شماره حساب جدیدی را برای اینکار معرفی کنند.

وی با بیان اینکه این سایت ۴۰ هکتار وسعت دارد، ادامه داد: در صورت تکمیل ساختمان اداری دیگر اداره کل، ارائه خدمات به هم استانی‌ها تسهیل و تسریع می‌شود.

وزیر کشور ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهید گمنام سایت اداری گلستان، خاطرنشان کرد: شهدا با اهدای خون خود ریشه‌های انقلاب اسلامی ایران را آبیاری کردند و هم اکنون این درخت تنومند شده است.

گفتنی است که احمد وحیدی، وزیر کشور برای بازدید و افتتاح چندین طرح عمرانی، اقتصادی و اجتماعی امروز پنج‌شنبه ۲۷ مهرماه ۱۴۰۲ در راس هیاتی به استان گلستان سفر کرد.

دیدار با “آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی” نماینده ولی فقیه در استان گلستان و حضور در جلسه با مسئولان استان از برنامه‌های سفر وزیر کشور به استان گلستان است.

بازدید و افتتاح متمرکز فاز اول طرح‌های لایروبی قرارگاه شهید لولایی و لایروبی خلیج گرگان، افتتاح طرح‌های مزرعه نمونه، بازدید از قرارگاه مردمی تحول اجتماعی، بازدید از دبیرخانه ستاد انتخابات گلستان از دیگر برنامه‌های وزیر کشور در سفر یک روزه به گلستان اعلام شده است.


آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید