تاکنون 3700 هکتار زمین در فارس در اختیار نهضت ملی مسکن قرار گرفته است.


ساعت: 13:25
تاریخ انتشار: 1401/08/14
کد خبر: 1908641

ایمانیه از تامین 3700 هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن در استان فارس خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شیرازه ، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در آیین ساخت بیش از 40 هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان فارس با حضور وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز 40 هزار واحد واحدهای مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در سال 18 ساخته می شود شهر فارس به زمین خورد.

وی بیان کرد: پیش از این از استانداران استان گلایه کردم که رتبه استان فارس در طرح نهضت ملی مسکن در خور این استان نیست و با این تعهد و تسریع در روند تکمیل پروژه ها، این شکایت برطرف خواهد شد. “

استاندار فارس افزود: تاکنون حدود 3 هزار و 700 هکتار از اراضی شهرستان های استان فارس به این طرح اختصاص یافته است و هر هفته برای رفع مشکلات شهرهایی که با کمبود زمین مواجه هستند جلساتی برگزار می کنیم.

وی تصریح کرد: زمانی که در شهری با کمبود زمین مواجه می شویم یا با الحاق اراضی ملی متعلق به منابع طبیعی به راه و شهرسازی مشکل را حل می کنیم یا با مشارکت مالکان در اطراف شهرها. حل می کنیم و در نهایت به ادارات و سازمان ها می رویم.

این مسئول گفت: در استان فارس با شرایطی مواجه نشده ایم که سازمانی را مجبور به واگذاری زمین برای این پروژه کنیم.

ایمانیه تصریح کرد: سهمیه استان فارس در طرح نهضت ملی مسکن 240 هزار نفر است که از این تعداد 140 هزار نفر که تاکنون ثبت نام کرده اند دارای فرم سبز رنگ «ج» هستند و این یعنی می توانند وارد این طرح شوند اما متاسفانه فقط 25000 نفر مبلغ اولیه را برای شروع پروژه برای آنها مشارکت کردند.

وی گفت: نزدیک به 14 هزار واحد مسکونی تاکنون راه اندازی شده و امروز 40 هزار واحد مسکونی در دست ساخت است که بخشی از این 40 هزار واحد متعلق به ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

استاندار فارس گفت: بیشترین پیشرفت را در شهرستان صدرا داشتیم که از 14 هزار واحد به سقف رسید.

ایمانیه تاکید کرد: دولت با مساعدت مجلس در نظر دارد برای کسانی که پول ندارند، پول واریز کند و شاید کار به سران سه قوه و عده زیادی که شکل «ج» دارند برسد. سبزها پول اولیه برای سپرده گذاری ندارند.

این مسئول گفت: در شرق شهر صدرا که در گذشته متعلق به پارک بمو بود، امروز زیستگاه جانوری وجود ندارد و دیگر به عنوان پارک زیست محیطی کارایی ندارد.

وی گفت: در این باره با محیط زیست استان و کشور صحبت کردیم و مقرر شد ده برابر این زمین در اختیار محیط زیست استان قرار گیرد و قسمت شرقی بمو در اختیار طرح ملی پرش قرار گیرد. از جنبش مسکن

استاندار فارس گفت: در تلاش هستیم تا پایان سال قطعه ششم آزادرا شیراز اصفهان زیر بار ترافیک برود اما در عین حال نیازمند کمک وزارت راه و شهرسازی، وزارت راه و شهرسازی هستیم. سازمان دفاع و برنامه ریزی و بودجه کشور کمک های مالی و وام های موجود را دریافت کند.» قصد دارند این کار را سریعتر انجام دهند.

وی گفت: برای تکمیل این قطعات تا قطعه هفتم حدود 4 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است اما برای عبور این 6 قطعه اول از زیر بار ترافیکی حدود 1200 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید