22 هزار هکتار زمین به قرارداد نهضت ملی مسکن واگذار شد


ساعت: 09:51
تاریخ انتشار: 1401/06/16
کد خبر: 1895741

یکی از اعضای هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن گفت: 22 هزار هکتار زمین مسکونی مناسب در محدوده شهر برای مسکن اختصاص یافته و اکثر آنها قبلا امضا و تحویل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدمهدی بلواردی عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن گفت: بر اساس دستور رئیس جمهور در جلسه شورای عالی مسکن، زمین های مازاد سایر دستگاه های دولتی در اختیار وزارتخانه قرار گیرد. راه و شهرسازی تا پایان شهریور برای استفاده در طرح نهضت ملی مسکن. همچنین حدود 22000 هکتار زمین مسکونی مناسب در محدوده شهر به منظور سکونت تخصیص یافته و اکثر آنها قبلاً قرارداد و تحویل داده شده است.

وی افزود: دسته دیگری از اراضی متعلق به وزارت راه و فواید عمومی است که به دلیل قرار گرفتن در خارج از محدوده شهر در دست بررسی است.

بلواردی مساحت این اراضی را بیش از 38 هزار هکتار عنوان می کند و می افزاید: این اراضی در کارگروه های استانی در حال بررسی است. از حدود 4 میلیون واحد، 2 میلیون واحد برای شهرهای جدید و 800 هزار واحد برای روستاها در نظر گرفته ایم، در حال حاضر از 5 هزار و 570 میلیون نفر ثبت نام شده در سامانه مسکن، 3 هزار و 800 نفر مشمول مسکن هستند.

عضو هیئت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن گفت: دو هزار و 229 هکتار از این اراضی نیز در دستور کار کارگروه های زیرساختی قرار دارد. بیش از 12 هکتار از این اراضی در کمیسیون های کارشناسی استان در دست بررسی است که بر تسریع روند رسیدگی تاکید کردیم. زمین های وزارت علوم بیشتر در حوزه شهری است و زیرساخت ها منابع لازم را برای بارگیری جمعیت از قبل فراهم کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید