تاکید رئیس قاضی بر تقویت دادستان ها/ رئیس قوه قضائیه: دادستان ها در خط مقدم مبارزه با جرایم هستند

تاکید رئیس قاضی بر تقویت دادستان ها/ رئیس قوه قضائیه: دادستان ها در خط مقدم مبارزه با جرایم هستند

روز جدید قاضی همچنین بر تقویت قوه مجریه تاکید کرد و واحدهای مجری را بخشهایی دانست که زحمات قوه قضائیه اعم از دادسرا، دادگاه بدوی و دیوان عالی کشور و دیوان عالی کشور را مثمر ثمر می کند، لذا نیازمند حمایت بیشتر هستند. برای پشتیبانی. در اجرای عدالت و اجرای عدالت نباید خللی ایجاد شود.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای به حضور لیالی قدر و ارزش و فضیلت آن شب ها اشاره کرد.

رئیس قوه قضائیه همچنین با اشاره به دیدار سه شنبه گذشته کارگزاران نظام با مقام معظم رهبری و بیانات حکیمانه و کاربردی مقام معظم رهبری در حوزه های مختلف، معاونت راهبردی قوه قضائیه را موظف به توسعه بخشی از کادر قضایی کرد. به ویژه در حوزه اخلاق در قالب دستورالعمل های قرار ملاقات.

رئیس کل دادگستری همچنین با گرامیداشت روز ارتش به نقش موثر این نیرو و به طور کلی تمامی نیروهای مسلح در استقرار قدرت، بازدارندگی، تمامیت ارضی و استقلال کشور با پیروی از فرماندهی معظم کل قوا و ارتش و ارتش اشاره کرد. وی گفت: نیروهای مسلح از نقاط قوت و عناصر ایمان و روحیه جهادی در زمان جنگ و صلح به مردم خدمت می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای پس از جلسه امروز شورای عالی قضائیه با اشاره به بازدید چهار ساعت و 30 دقیقه ای خود از کلیه قوه قضائیه و قوه قضائیه در شهرستان اسلامشاه در پنجشنبه گذشته گفت: در این جلسه از تمامی قوا و قوه قضائیه در اسلامشاه بازدید می شود. مشکلات و کاستی ها مراکز قضایی برای رسیدگی به برخی از مشکلات و معضلات مندرج در واحدهای قضایی رهنمودهای خاصی صادر کرده است.

لزوم تقویت محاکم از طرق مختلف از جمله تجهیزات و امکانات نیروی انسانی. این اولین دستور رئیس قوه قضائیه در جلسه امروز بود؛ رئیس کل دادگستری در این خصوص با بیان اینکه دادگاه ها در خط مقدم مبارزه با جرم هستند، به نقش این دادگاه ها در رسیدگی به جرایم و انجام تحقیقات کیفری و همچنین نقش دادستان ها در قانع سازی دادگاه ها و جلب رضایت دادگاه ها اشاره کرد. برای مردم بسیار مهم است.

قاضی همچنین بر تقویت قوه مجریه تاکید کرد و یگان های اجرائیه را بخشی از تلاش های قوه قضائیه، قوه قضائیه، دادگاه بدوی، تجدیدنظر و دیوان عالی کشور دانست، لذا نیاز به حمایت بیشتر دارند. برای حمایت هیچ مانعی برای اجرا و عدالت نباید وجود داشته باشد.

رئیس قوه قضاییه به موضوع مهم ساماندهی، توزیع و توزیع نیرو در مراکز قضایی به منظور دستیابی به بالاترین بهره وری و کارایی در واحدهای قضایی اشاره کرد. این معاهده و استقرار نامتوازن نیروها در برخی نهادهای قضایی مورد توجه قرار گرفته است. عواقب نامطلوبی داشته باشد و در این خصوص دستورات ویژه ای به رئیس کل دادگستری تهران صادر کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اجایی پس از جلسه امروز شورای عالی قضایی به ضابطان عالی قضایی دستور داد تا نظارت بر واحدها را به صورت محلی و سیستمی تقویت کنند تا طی این فرآیندها و فرآیندهای نظارتی آسیب شناسی و مشکل ساز شود و موانعی بر سر راه ایجاد شود. ارائه خدمات قضایی در حد مطلوب به مردم.

رئیس قوه قضائیه با ارزیابی زحمات شاهروهیان معاون مالی و پشتیبانی قوه قضائیه، به وی دستور داد با همکاری معاونت راهبردی نسبت به رفع مشکلات قوه قضائیه و کارکنان و تعیین شاخص های مشخص و اولویت های به موقع گام های بیشتری بردارند. . . جهت آشنایی بهتر با تنگناها و مشکلات واحدهای قضایی و کارکنان با کمک همکاران معاونت دارایی و پشتیبانی از کلیه مراکز قضایی کشور بازدید نمایند.

در همین راستا، قاضی همچنین به معاون رئیس قوه قضائیه دستور داد تا ضمن بازدید میدانی از مراکز قضایی، نحوه آرایش و توزیع نیرو در واحدهای قضایی را برای رفع نیازها و مشکلات کارکنان قضایی در حوزه های مختلف از جمله آموزش و پرورش بررسی کند. ، اقدام بر حسب مورد ترتیب دهید.

اما یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های اصلی قوه قضائیه در دوره جدید که حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اجایی آن را برجسته کرده و در سند تحول قضایی به آن اشاره شده، «کوتاه کردن دادرسی» است. در همین راستا رئیس قوه قضائیه در جلسه امروز به معاونت راهبردی قوه قضاییه دستور داد برای تسهیل و تسریع دسترسی مردم به دادگستری و کاهش روند دادرسی اقدامات بیشتری انجام دهد.

رئیس قوه قضاییه در این خصوص به صراحت به بازدید اخیر خود از قوه قضائیه و شهردار اسلام شهر اشاره و نسبت به تاخیر در روند رسیدگی در یک دستگاه قضایی و عدم مراجعه به موقع به دستگاه های بعدی هشدار داد. این را یک عامل دانست.

رئیس قوه قضائیه در پایان اولین بخش از جلسه امروز شورای عالی قضایی با توجه به آسیب شناسی سفر اخیر خود به قوه قضائیه و شهرای اسلامی، رئیس مرکز آمار قضایی و فناوری اطلاعات را موظف کرد: برنامه ریزی بازدید مستمر از مراکز قضایی شناسایی مشکلات مربوط به فرآیندهای الکترونیکی در واحدهای قضایی با همکاری معاونت های «راهبردی» و «نیروی انسانی» برای تجهیز زیرساخت ها و آموزش نیروها برای ارسال سامانه اوراق قضایی. .

دیدگاهتان را بنویسید