تا زمانی که موجودی الکترونیکی آماده نشود، مردم معیشت دریافت می کنند


ساعت: 20:33
تاریخ انتشار: 1401/02/18
کد خبر: 1837352

رئیس جمهور گفت: دولت تا زمانی که کارت الکترونیکی در دسترس نباشد، نفقه پرداخت می کند تا بازار را آرام کند و به مردم کمک کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور در جلسه امروز هیئت دولت اقدامات وزارت بهداشت برای ایجاد بیمه سلامت همگانی برای ۵ میلیون نفر از هموطنان و اجرای قانون تعرفه‌های پرستاری را ارزیابی کرد.

وی همچنین از پوشش بیمه ای برخی بیماری ها و بیماری های صعب العلاج تقدیر کرد و از مسئولان خواست تا با تسریع در پرداخت مطالبات بیمه ای و بیمارستانی این اقدامات ارزشمند را تکمیل کنند.

وی با اشاره به گزارش وزیر نفت از سفر به ونزوئلا و امضای تفاهم نامه با این کشور گفت: آمریکای لاتین پتانسیل خوبی برای کشور ما است که در روابط خارجی نباید از آن غافل شد.

رئیسی افزود: توجه به آفریقا پس از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از اولویت های سیاست خارجی کشورمان است که باید همراه با تعامل با سایر کشورها به آن توجه ویژه شود.

وی همچنین بر لزوم توجه وزرا و مسئولان اجرایی به امور زیربنایی تاکید کرد و گفت: کارهای روزمره نباید باعث بی توجهی به کارهای اساسی شود.

رئیس جمهور با اشاره به سرمایه گذاری 17 میلیارد دلاری موتورهای اقتصادی در پروژه های بزرگ کشور خاطرنشان کرد: باید در سال اول حاکمیت گام های موثری در این زمینه برداشته شود.

رئیسی به افزایش سرمایه گذاری خارجی و بهره وری از الزامات رشد اقتصادی اشاره کرد و گفت: همه وزارتخانه ها، سازمان ها و دستگاه های اجرایی باید به موضوع سرمایه گذاری برای رشد و بهره وری اقتصادی توجه ویژه داشته باشند.

رئیس جمهور در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به برگزاری آزمون سراسری جذب دانش آموز و معلم، تقویت نیروی انسانی در آموزش و پرورش را گامی اساسی و مهم برشمرد و گفت: افراد موثر مبتنی بر عدالت در جذب آموزش و پرورش. نیروها نباید بر اساس نظم و چانه زنی باشد.

وی در ادامه افزایش بی‌رویه قیمت‌ها و رها شدن بازار را مایه نگرانی مردم دانست و گفت: دولت متعهد است با اتخاذ تدابیر مناسب برای تنظیم و نظارت بر بازار و گره‌گشایی از زندگی مردم، آرامش جامعه را فراهم کند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دولت برای حفظ آرامش بازار و کمک به مردم در زمان تحویل کارت الکترونیکی، نفقه پرداخت خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید