تبلیغات مجازی و ایجاد توهم اکثریت با هشتگ مهسا امینی


ساعت: 12:35
تاریخ انتشار: 08/07/1401
کد خبر: 1906765

اگرچه برخی از این کمپین‌های اطلاعات نادرست توسط افراد واقعی راه‌اندازی می‌شوند، اما بیشتر آنها توسط نرم‌افزاری به نام ربات‌ها ایجاد می‌شوند که برای انجام کارهای ساده، تکراری و روباتیک برنامه‌ریزی شده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی کرمی در یادداشتی نوشت: شبکه های اجتماعی که قرار بود ارتباط، سرگرمی، کمک به بازاریابی و تبلیغات و ایجاد شغل را داشته باشند، به سلاح آشوب و آشوب و ایجاد هرج و مرج، تنش و درگیری بین مردم تبدیل شده اند. در سطح ملی، شبکه های اجتماعی نه تنها شعارهای سیاسی منتشر می کنند، بلکه از کمپین های اطلاع رسانی دروغین و دستکاری شده نیز حمایت می کنند.

اگرچه برخی از این کمپین‌های اطلاعات نادرست توسط افراد واقعی راه‌اندازی می‌شوند، اما بیشتر آنها توسط نرم‌افزاری به نام ربات‌ها ایجاد می‌شوند که برای انجام کارهای ساده، تکراری و روباتیک برنامه‌ریزی شده‌اند.

برخی از ربات‌های رسانه‌های اجتماعی اطلاعات قانونی را جمع‌آوری و توزیع می‌کنند، در حالی که برخی دیگر با مردم ارتباط برقرار می‌کنند و آنها را آزار می‌دهند، روندهای الگوریتمی را دستکاری می‌کنند و کانال‌ها را با هرزنامه پر می‌کنند. کمپین های متشکل از ربات ها، اکانت های جعلی و ترول ها می توانند توسط یک فرد یا گروه کوچکی از افراد برای ایجاد توهم اکثریت و اجماع در مقیاس بزرگ راه اندازی شوند.

برخی کشورها از ربات‌های سیاسی برای ساکت کردن مخالفان و تزریق پیام‌های رسمی دولتی، تأثیرگذاری بر آرا در انتخابات و بی‌اعتبار کردن منتقدان، مدافعان حقوق بشر، گروه‌های جامعه مدنی و روزنامه‌نگاران استفاده می‌کنند. این نوع کنترل و دستکاری رسانه های اجتماعی یک روش ارتباط سیاسی جدید است که ساموئل وولی و فیلیپ ن.

فیلیپ ان. نووارد آن را تبلیغات محاسباتی می نامد که با سبک های قدیمی تبلیغات متفاوت است زیرا از الگوریتم ها، اتوماسیون و سازمان های انسانی برای انتشار اطلاعات گمراه کننده در شبکه های اجتماعی استفاده می کند و در عین حال فعالانه از افراد واقعی یاد می گیرد و از آنها تقلید می کند تا دستکاری کند. افکار عمومی در تمامی شبکه های اجتماعی

در مورد اخیر پس از فوت مرحوم مهسا امینی، حوزه تبلیغات رایانه ای متخاصم غربی (به ویژه انگلیس، آمریکا)، منطقه (عربستان و رژیم صهیونیستی)، گروهک منافقین و گروهک های ضد انقلاب. و گروه های تروریستی و تجزیه طلب (کومله، حزب دمکرات کردستان).

توییتر یکی از شبکه های اجتماعی است که آمار فعالان، توییت ها، ریتوئیت ها و فالوورهای آن برای تزریق توهم اکثریت و اجماع در سطح وسیع از طریق شبکه های ماهواره ای به ویژه ایران اینترنشنال مورد استفاده قرار گرفت.

بررسی دقیق‌تر آمار این شبکه بر اساس نتایج سامانه معتبر Talk Walker نشان می‌دهد که تعداد توییت‌ها و ریتوییت‌ها بیش از تعداد کل کاربرانی است که از هشتگ مهسا امینی استفاده کرده‌اند و کاملاً مشخص است. که این هشتگ توسط ارتش تبلیغات کامپیوتری منافقین ساخته شده است. آلبانیایی ها، سعودی ها و صهیونیست ها توسط ربات ها، حساب های کاربری جعلی و ترول ها آموزش می بینند.

دیدگاهتان را بنویسید