روزنامه «جوان»: هشتگ «مهسا امینی» هنرمندان موسیقی را کم کرد/ زامبی های مجازی «همایی» را مجبور کردند که بگوید کلاهبرداری شده است!

روزنامه «جوان»: هشتگ «مهسا امینی» هنرمندان موسیقی را کم کرد/ زامبی های مجازی «همایی» را مجبور کردند که بگوید کلاهبرداری شده است!

فشار رسانه‌ای که از روش‌ها و تکنیک‌های مختلف استفاده می‌کند، هنرمندان عرصه موسیقی را در شرایطی قرار داده است که جرأت ادامه کار خود را ندارند.

روزنامه «جوان» می نویسد: نزدیک به چهار ماه مافیای غربی و البته سیاست زده، برگزاری کنسرت های موسیقی را عادی سازی اوضاع تعبیر می کردند و جوی ایجاد می کردند که هیچکس جرات کنسرت را نداشته باشد.

کنسرت‌ها در لس‌آنجلس، ملبورن، سیدنی، لندن و مونترال برگزار می‌شود، مهمانی‌های زیرزمینی در شهرهای بزرگ برگزار می‌شود، اما در ایران مافیای غربی و البته سیاسی کنسرت‌های موسیقی را به‌عنوان عادی‌سازی وضعیت نزدیک به چهار ماهه تعبیر می‌کنند و فضایی را ایجاد می‌کنند. آدم جرأت می کند کنسرت بدهد.

در این راستا نام و عنوانی از شخص و جریانی به میان نمی آید، اما فشار رسانه ای که از روش ها و تاکتیک های مختلف استفاده می کند، هنرمندان عرصه موسیقی را در شرایطی قرار داده است که جرات ادامه کار خود را ندارند.

این وضعیت در حالی است که طبق شنیده ها اکثر اهالی موسیقی از این وضعیت به تنگ آمده اند. فقط یک دیکتاتوری محض می تواند چنین گروهی از هنرمندان صنعت موسیقی را در معرض رکود اقتصادی قرار دهد. هنرمندان این رشته دو سال سخت کرونا را پشت سر گذاشتند و تا آمدند خود را از رکود شدید کرونا نجات دهند، هشتگ های مهسا امینی که اغلب از خارج از کشور داغ بود، کار این گروه را به کلی کند کرد.

چندی پیش فراز خمای خواننده موسیقی سنتی کشورمان کنسرتی برگزار کرد که در آن قطعاتی با موضوع شهید سلیمانی خواند اما طبق معمول اخبار جعلی و زامبی در فضای مجازی کار را به جایی رساند که خواننده مجبور شد یک ویدیو ارسال کنید و آن را زیرنویس کنید. این فریب خورده است! غربی هایی که ادعای آزادی بیان دارند این آزادی را به مسلخ می برند. در این میان ضعف بدنه موسیقی و انجمن های موسیقی به این انفعال دامن زد.

دیدگاهتان را بنویسید