قانع کردن جوانان در مواقع بحران موضوعی حیاتی است/ هشتگ های توییتری مهسا امینی ربات هستند


ساعت: 09:36
تاریخ انتشار: 21.07.1401
کد خبر: 1902675

یک کارشناس رسانه، اقناع جوانان را امری حیاتی در مواقع بحران دانست و گفت: دروغ پردازی رسانه های معاند و اجرای طرح های خرابکارانه از سوی اپوزیسیون، احساسات مردم به ویژه جوانان را به بازی گرفته است.

حمیدرضا حسینی دانا کارشناس رسانه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ; وی در خصوص اتفاقاتی که در نیمه دوم شهریور ماه سال جاری رخ داد، گفت: در این مدت تلاطم در فضای مجازی احساسات عمومی جامعه را برانگیخت و مردم داخل و خارج از کشور را به خیابان ها کشاند که در این میان معاندانی نیز حضور داشتند. ، با سوء استفاده از نام مهسا امینی آنها سعی داشتند مطالبات غیرقانونی خود را به جامعه تحمیل کنند.

او در ادامه گفت که شما دروغ می گویید رسانه مای و اجرای نقشه های خرابکارانه معارضان و بسیج نیروها باعث شد تا احساسات مردم به ویژه جوانان بازیچه شود، وی گفت: این عوامل باعث شد تا ظلم های بیشتری بر پلیس و نیروهای اطلاعاتی کشور تحمیل شود. یک کشور. علاوه بر این خسارات مادی و معنوی زیادی به مردم و بیت المال وارد خواهد شد.

تعداد کل کاربران شبکه اجتماعی توییتر به 450 میلیون نفر در جهان می رسد

این کارشناس رسانه ای با اشاره به اینکه تعداد کل کاربران شبکه اجتماعی توییتر به 450 میلیون نفر در جهان رسیده است، اظهار داشت: هشتگ مهسا امینی با کمک ربات ها به یک روند تبدیل شده و طبق گزارش سنتکام که آن را محصول پنتاگون می داند به بیش از 280 میلیون رسیده است و این اعداد در عربستان اینترنشنال دستکاری می شوند.

حکیم حسینی معتقد است: برخی افراد مشهور و چهره های سرشناس جامعه با تبلیغات سیاسی دشمن گمراه شدند و با مواضع نادرست رفتارهای ناشایست از خود نشان دادند. این افراد اگرچه با عادی شدن فضای کشور به اشتباه فاحش خود پی خواهند برد، اما در این مدت آسیب های زیادی به خود و افکار عمومی وارد کرده اند.

ماموران دشمن در شورش مردم را می کشند و پلیس را مقصر می دانند!

وی با ادعای کشته شدن عوامل دشمن در جریان اغتشاشات، نیروی انتظامی را مقصر آن دانست و گفت: رسانه های جریان اصلی تحرک لازم برای افشای به موقع این دروغ ها را ندارند. باید در نظر داشت که حوادث این روزها فقط یک اعتراض ساده مردمی نیست، بلکه جنگی است که دشمن در شهرها علیه مردم و حکومت به راه انداخته و با کمک رسانه های مخالف به آن دامن می زند.

به گزارش حسینی دانا، ارائه اخبار بدون منابع موثق و استفاده از لحن تحریک آمیز در خواندن اخبار، رسانه های مهاجم را به اتاق جنگ علیه مردم تبدیل کرده است که فراتر از عملیات عادی رسانه ای است.

این کارشناس رسانه با بیان اینکه رسانه های دشمن هر لحظه نظاره گر کشور هستند، تصریح کرد: این رسانه ها با دروغگویی تلاش می کنند تصور جهانیان از ما را تغییر دهند. سواد رسانه ای توقف این جنگ نرم غیرممکن است، در واقع ما ده ها متولی در حوزه فرهنگ و حدود 27 نهاد در بحث حجاب داریم که وظیفه آنها مقابله با بحران های احتمالی است.

وی ادامه داد: سواد رسانه ای ابزاری رایج در عملیات رسانه ای ساده مانند تبلیغات است، اما در برابر حملات شناختی، ادراکی و ترکیبی به ابزارهای پیچیده تری نیاز است. اینکه عوامل میدانی دشمن همراه با جنگ رسانه ای به دنبال چیزی شبیه انقلاب مخملی هستند.

وی با اشاره به اینکه این نهادها باید با تولید قدرت نرم بازدارندگی ایجاد کنند و وظیفه داشته باشند مردم را زیر بال خود بگیرند، تصریح کرد: مهمترین مسئله ای که امروز با آن روبرو هستیم قانع کردن جوانان است چرا که با افراد آگاه و باسواد، اما عواطف آنها بر عقل غلبه می کند. و باید به حکمت دعوت شود.

حسینی دانا با تاکید بر اینکه قانع سازی جوانان موضوع بسیار مهمی در مواقع بحرانی است، گفت: باید این قدرت نرم را تقویت و حراست کنیم تا شاهد چنین اتفاقاتی در کشور نباشیم.

این کارشناس رسانه در پایان تصریح کرد: برخی از کشورها برای جلب اعتماد افرادی که به صورت مکانیزه کار می کنند، مراکز اخبار جعلی و راستی آزمایی دارند و به نظر می رسد این روند در کشور نیز مورد نیاز است.

دیدگاهتان را بنویسید