تجلی ملی هنری جان فدا با خلق آثاری برای شهید بزرگوار سلیمانی به پایان رسید


ساعت: 15:39
تاریخ ارسال: 10/03/1401
کد خبر: 1919587

رویداد ملی هنری «جان فدا» با حضور 250 هنرمند سراسر کشور به مدت سه روز در مشهد برگزار شد و هنرمندان گرد هم آمدند و آثار هنری با موضوع شهید حاج قاسم سلیمانی خلق کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رویداد ملی هنری «جان فدا» به بیان برخی از ابعاد شخصیتی سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی با زبان هنر اختصاص داشت. این مراسم با حضور 250 هنرمند از سراسر کشور به مدت سه روز در مشهد برگزار شد و هنرمندان گرد هم آمدند و آثاری با موضوع شهید حاج قاسم سلیمانی خلق کردند. این آثار در زمینه های نقاشی، طراحی، خوشنویسی، پوستر، تبلیغات شهری، گرافیک کارتونی، تصویرسازی، کتیبه و پرچم، خوشنویسی و کاریکاتور خلق می شوند.

در ابتدای این مراسم رحیم آبفروش، «دبیر جامعه ایمانی مشعر» گفت: این هنرمند مجهز به توانایی های هنری و استعداد خداوند است، بنابراین با هنر خود صحبت می کند و بیانیه ای درباره اتفاقات منتشر نخواهد کرد. ابتدا قرار بود مراسم جانفدا در کرمان برگزار شود و الگوی هیئت برای آن در نظر گرفته شد، اما مشکلاتی پیش آمد و در نهایت ستاد مردمی شهید سلیمانی به کمک این گروه از هنرمندان آمد تا پناهگاهی هنری در نزدیکی این مجموعه ایجاد کند. حرم امام رئوف.

دبیر ایمانی مشعر با اشاره به همکاری اساتید دانشگاه فرشچیان در اجرای مراسم جانفدا گفت: این اساتید برای رونق بخشیدن به این فعالیت دست به کار شدند. سخنرانان تضمین کرده اند که جنبه آموزشی این رویداد حفظ شود، اگرچه می دانیم که آنها تحت فشار خواهند بود.

این فروشنده آب در تشریح فعالیت های جامعه مذهبی مشعر تاکید کرد: در مشعر به دنبال تحقق جامعه ای مومن و ایمانی هستیم که کفر، کینه، تحریم و آزار را ملاک نداشته باشد، بلکه «انا اکرماکم اندا» باشد. الله اتقاکم» قاعده است و ملاک آن مبارزه و پاداش و قربت است.

وی ادامه داد: اجزا و عناصر کمیته ها در کلمه مشعر خلاصه می شود و با چند نفر از بچه های هیئت غیریتی دور هم جمع شدیم و امروز سابقه کاری ما به بیش از 10 سال می رسد بنابراین هیئت ها را صرفا نمی دانیم. تشریفات و تشریفات، هیئت ها، تشریفات و تشریفات، اما فراآیین.

دبیر جامعه اسلامی مشار، هیئت ها را نهادی اجتماعی و مذهبی برای احیای اهل بیت علیهم السلام دانست و گفت: هیئت ها را یک نهاد اجتماعی می دانیم که دارای عزاداری های اضافی، فرامناسکی فراوانی است. و کارکردهای خارج از آیین.

گردهمایی 250 هیئتی از هنرمندان حول محور اسطوره ای بی نظیر از معجزه انقلاب اسلامی می چرخد.

این فروشنده آب در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: در مورد جانفدا ما به دنبال تولید صرف نبودیم. روحیه تشکیل این جامعه معجزه انقلاب اسلامی است که برای آن باید کمربندها را محکم ببندیم و مردانه برای آنچه معتقدیم ایستادگی کنیم. گردهمایی 250 هنرمند در کشتی حول اسطوره ای بی بدیل به نام شهید سلیمانی معجزه انقلاب اسلامی است، از این رو گرد هم آمدیم تا سرمایه های هنری را به قامت این اسطوره برسانیم.
هنرمندان به جزایر سه گانه می روند.

دبیر جامعه ایمانی مشعر تاکید کرد: برنامه بعدی ما در هرمزگان با موضوع و محوریت خلیج فارس، جزایر سه گانه خلیج فارس و رشادت های نیروی دریایی و مجاهدان منطقه خلیج فارس خواهد بود. حضور هنرمندان و تولیدات هنری در این منطقه برای کسانی است که طمع این خاک و خاک دارند.

وی ادامه داد: فرزندان هنرمندان حیات در صورت جانفشانی روحیه حاج قاسم را در فضا و سلول های جامعه جهانی بازتولید خواهند کرد.
سخنران بعدی این مراسم سجاد محمدی یارزاده، رئیس دانشگاه هنرهای اسلامی ایران، استاد فرشچیان بود. وی گفت: رسالت این دانشگاه تربیت هنرمندان متعهد است. عزیز شما با حضور در این مراسم تعهد خود را در کار خود نشان دادید.
وی تعهد را به عنوان اصل و رسالت هنرمند مطرح کرد و التزام به اعتقادات را در آثار استاد فرشچیان بیان کرد: اگر نگاهی تحلیلی به آثار استاد فرشچیان داشته باشیم، این نگاه و تعهد در آثار ایشان از زمان آهو از یتیم خانه و فرمانداری وجود دارد. .

استاد فرشچیان رئیس دانشگاه هنرهای اسلامی ایران گفت: الهام گرفتن از اسطوره های تاریخی رمز موفقیت هنرمندان است. ، و یاد این اسطوره ملی را با هنر جاودانه کردید.
در زیر علی جعفرپیشه دبیر محتوای رویداد جان فدا از حذف بخش نقد هنری این رویداد خبر داد و از زحمات گروه هنری قدردانی کرد و گفت: بخش غیر رقابتی رویداد جان فدا با شرکت نزدیک به 250 هنرمند، اما بخش مسابقه ما تا 23 آذر بود. زمان می برد و هنرمندان از سراسر کشور می توانند در این قسمت شرکت کنند.

جان فدا، دبیر محتوای این رویداد درباره کیفیت آثار تولید شده گفت: آثار تولید شده در این رویداد بسیار متنوع است. ما برای اولین بار به عنوان مقدمه ای برای بحث اقتصاد هنر وارد شدیم، بنابراین قالب های مختلفی را برای ورود به رویدادهای آینده تعریف کردیم.
در پایان این مراسم کلیپی از فعالیت های ستاد اجرایی رویداد ملی جان فدا و فعالیت های انجام شده پخش شد و سپس آثار تولید شده در این رویداد به نمایش گذاشته شد.

همچنین هنرمندان حاضر در این مراسم در پایان برای گرفتن عکس دسته جمعی روی صحنه آمدند.

دیدگاهتان را بنویسید