الگوی فرماندهی شهید بزرگوار سلیمانی یک ضرورت اجتناب ناپذیر در گام دوم انقلاب است


ساعت: 09:41
تاریخ ارسال: 10/07/1401
کد خبر: 1920322

به کارگیری مکتب حاج قاسم سلیمانی در کانون مقاومت و گام دوم انقلاب، ضرورتی اجتناب ناپذیر برای رسیدن به اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس سال 1342، پس از دستگیری امام خمینی (ره) در ابتدای مبارزات، زمانی که آنها را به تبعیدگاه بردند، یکی از افسران ساواک از آنها پرسید: دوستان شما کجا هستند؟ «امام در پاسخ این جمله تاریخی فرمودند که یاران من مادرانشان در گهواره هستند.

این جمله امام در واقع نشان دهنده عزم ایشان برای تربیت نسل مجاهدی بود که قرار بود در دهه های آینده انقلاب کنند.


97c39c5f 186b 4f95 b078 20351f58ad11 خبر خاکستری

و در 22 بهمن 1357 انقلاب اسلامی ایران با حمایت نسل جوانی که عملاً در مکتب امام تربیت شده بودند، از بروجردی، باکری، حامت، باقری و صیاد شیرازی گرفته تا عباس دوران و هزاران مرد بزرگ به پیروزی رسید. نمونه هایی برای تربیت یافتگان مکتب امام و نهضت اسلامی.

یکی از آن پاک و بزرگان دوران پیروزی انقلاب اسلامی ایران، جوانی 21 ساله از روستاهای استان کرمان، رزمنده ای بود که 4 دهه در مسیر اعتلای ایران اسلامی خدمت کرد. سلیمانی.


80244d15 72fd 49aa aed1 37ea754df8c2 خبر خاکستری

ویژگی های شخصیتی حاج قاسم و سایر تحصیلکردگان مکتب امام را باید با مکتب امام یکی دانست. امام خامنه ای در خصوص مکتب امام خمینی(ره) فرمودند: مکتب امام یک بسته کامل است. دو بعد اصلی در مکتب امام بزرگوار ما بعد معنویت و بعد عقلانیت است. کسانی که فکر می‌کردند و هنوز هم فکر می‌کنند عقل اقتضا می‌کند در مقابل دشمن پست باشد، امام دقیقاً عکس این حرکت را انجام داد. عقلانیت امام همراه با درایت پخته این مرد الهی، ایشان را به این نتیجه رساند که کمترین انعطاف، کمترین عقب نشینی و کمترین نرمش در برابر دشمن، موجب پیشروی دشمن می شود.

با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص مکتب امام خمینی (ره)، هر دو ویژگی، یعنی: جنبه تدبیر و عقلانیت و جنبه اخلاص و معنویت در سیره و گفتار حاج قاسم که به تمام معنا ظاهر شد.

امام خامنه ای می فرمایند؛ شهید سلیمانی هم شجاع بود و هم مدبر، نه فقط شجاع. بعضی ها شجاعت دارند، اما عقل و شعور استفاده از این شجاعت را ندارند. بعضی ها اهل برنامه ریزی هستند اما اهل عمل نیستند، دل و جان ندارند که کار کنند. این شهید عزیز ما برای مقابله با خطر دل و جان داشت و درنگ نکرد و مدبر بود. او فکر می کرد حیله گر است و در کارش منطق وجود داشت، مهمترین چیز اخلاص او بود.


029f5a63 e92d 4186 a594 b4adb70359ba خبر خاکستری

این دو شاخص مهم برای مکتب امام (ره) و در نتیجه مکتب حاج قاسم، شاخص های مهمی هستند که می توانند به عنوان معیاری مناسب برای ارزیابی مسئولان و کارگزاران نظام و همچنین از طریق جریان های مختلف سیاسی و فرهنگی کشور مورد استفاده قرار گیرند. به ویژه در لحظه حساس، در واقع نتیجه مکتب ائمه و ویژگی های آن و تربیت شدگان این مکتب بزرگ مانند حاج قاسم سلیمانی، گفتمان مقاومت است و در گام دوم انقلاب اسلامی، معطوف به مقاومت فعال با هدف دستیابی به اهداف و آرمان های انقلاب است و اسلام یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید