تجمع داروسازان در اعتراض به عدم تحقق وعده پرداخت حقوق

تجمع داروسازان در اعتراض به عدم تحقق وعده پرداخت حقوق

به گزارش ایلنا، آنها مدعی هستند بر خلاف قولی که مدیران کارخانه به آنها داده اند، کارگران سه ماه حقوق معوقه دریافت نکرده اند.

کارگران گفتند: در آخرین جلسه صنفی داروسازان تهران که 21 خرداد در مقابل کارخانه برگزار شد، مدیران و کارکنان چندین بار قول دادند که تا ابتدای تیرماه مطالبات ما را پرداخت کنند که هنوز محقق نشده است.

داروسازان تاکید کردند: افزایش دستمزد معوق کارگران این واحد تولیدی به دلیل کمبود منابع مالی است که پرداخت آن از ابتدای سال جاری (1401) به تاخیر افتاده است.

آنها با بیان اینکه با حذف پیمانکار در حال تردد به محل کار، کارگران چندین ماه با مشکل رفت و آمد مواجه می شوند، گفتند: منتظر پرداخت مطالبات مزدی، معوقات تامین اجتماعی، امنیت شغلی، تعیین وضعیت کارخانه و مدیریت کارخانه هستیم.

کارگران در خصوص وضعیت فرآورده های دارویی گفتند: از ابتدای امسال تولید در این واحد تولید کننده انواع مواد شوینده (به جز تولید 15 تن شامپو) متوقف شده و کارگران متوقف شد. کاری برای انجام دادن نیست. “

کارگران در خاتمه تصریح کردند: کارفرما در تحقق مطالبات صنفی خود مدعی است تامین مواد اولیه تولید مشکل دارد و در سامانه ثبت نمی شود. این در حالی است که مواد اولیه شامپو و مایع ظرفشویی به راحتی در داخل کشور در دسترس و خریداری می شود.

کارگران تاجر و نگهبان هستند

محمدرضا فرضعلیان در این خصوص گفت: اگر کارمندان به شرکت داروسازی نرسند این شرکت به زودی فوت می کند.

به گفته رئیس محورهای غرب و شمال غرب تهران نفس داروساز شمرده شده و اگر داده نشود به زودی تمام می شود.

وی افزود: کارگران این شرکت در سال جدید حقوقی دریافت نکردند و در واقع از ابتدای سال 1401 نه حقوق و نه بیمه تامین اجتماعی برای آنها پرداخت نشد. این نیروها چندین ماه است که بدون حقوق مانده اند و همین امر مشکلات زیادی را برای آنها ایجاد کرده است.

فرزالیان با بیان اینکه «هیچ تلاشی برای احیای این شرکت قدیمی و قدیمی انجام نمی شود»، افزود: بر اساس اخبار واصله، مدیریت این شرکت در سال جدید چندین بار مواد اولیه را از وزارت صنعت دریافت کرده است، اما تاکنون اقدام نکرده اند. برای یک روز تولید شد. «در تمام این مدت کارخانه نیمه تعطیل بود.

به گفته این فعال کارگری، این داروساز از زمان خصوصی سازی بیمار بوده و امروز در حال مرگ است و مسئولان باید برای جلوگیری از مرگ او اهتمام ورزند.

فرزالیان تاکید می کند روزگار کارگران این شرکت بدون مزد سخت می گذرد و هر چه اعتراض کنند به جایی نمی رسند انگار اراده ای برای احیای داروساز وجود ندارد.

وی افزود: کارگران این شرکت شبانه در سایر نقاط به تجارت و امنیت مشغول هستند و رئیس شورای شرکت شبانه از پارکینگ اختصاصی نگهبانی می کند. از کارکنان خواهشمندیم زمانی که تولید 114 قلم این کارخانه به 4 قلم رسید با این نیروهای متخصص و مجرب تماس بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید