تجویز شهروندان یاسوجی برای برخورد با قطعی آب / تعمیر لوله های فرسوده آب و جمع آوری انشعابات غیر مجاز + فیلم

ساعت: 12:44
تاریخ انتشار: 14/09/09
کد خبر: 1789154

شهروندان یاسوجی خشکسالی و تنش آبی را یکی از عوامل شایع کم آبی دانستند و بر رعایت الگوی صحیح مصرف آب تاکید کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ تهدید صبحگاهی آب گرانبهاترین هدیه ای است که خداوند متعال به موجودات زنده داده است، آب سرچشمه حیات و سرآغاز حیات همه موجودات و سنگ بنای اصلی هستی است.

آب در بسیاری از کشورها یک منبع استراتژیک است و در دنیای امروز جنگ های زیادی برای افزایش منابع آبی وجود داشته است.

با بیان اهمیت آب در ایران می توان به نیاز روزها و ماه های اخیر برای تامین آب شرب و آب کشاورزی اشاره کرد.

کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های جنوب غربی کشور است که طی سال‌های اخیر در مناطق مختلف نیازهای آبی متفاوتی دارد و کارشناسان کاهش بارندگی و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی را یکی از دلایل کم‌آبی می‌دانند.

در این راستا به خطاب به شهروندان یاسوجی پرداختیم و در رابطه با مشکلات کم آبی، قطعی های مکرر و همچنین وظایف مسئولین مواردی را مطرح کردیم که در ادامه به تفصیل بیان می شود:

یکی از شهروندان یاسوجی با بیان اینکه در سال های اخیر کمبود آب وجود داشته و این مشکل امنیت وی را تحت تاثیر قرار داده است، گفت: توجه مردم به الگوی صحیح مصرف می تواند باعث پایداری آب و جلوگیری از امنیت آن شود.

12bb14c8 48e0 484f 9af5 09593c66d07b خبر خاکستری

وی کم آبی را در جامعه امروز یک بحران می داند و ادامه می دهد: افزایش جمعیت، اسراف در مصرف آب و حتی انحرافات غیرمجاز در صورت گسترده شدن می تواند باعث کم آبی و کاهش فشار آب شود.

یکی دیگر از شهروندان به الزام مسئولان به اطلاع رسانی در خصوص استفاده بهینه از آب در شرایط کم بارندگی اشاره کرد و گفت: بر اساس اخبار و مشاهدات به نظر می رسد سال آینده سال کم بارندگی باشد و خشکسالی در این شرایط یکی از مهم ترین راه ها: «برای اطمینان از آب پایدار، رعایت مصرف مناسب آب مهم است.

a61af644 1ea3 436d b2ee c114f63d2c49 خبر خاکستری

شهروند مدوانی از قطعی آب در شهر گلایه کرد و اذعان داشت که آب از ساعت 12 ظهر تا 17 بعدازظهر قطع می شود.

این شهروند خواستار بررسی علت مشکلات اضطراری آب مادوان شد و ادامه داد: به نظر می رسد ترک و فرسودگی شبکه توزیع باعث هدر رفت آب می شود که مسئولان شهری برای جلوگیری از هدر رفت و هدر رفت آب باید نسبت به رفع آن اقدام کنند.

یکی دیگر از شهروندان با اشاره به افت فشار آب در محل سکونت خود گفت: مصرف بی رویه آب باعث افت فشار در نقاط مختلف شهر شده است که از جمله آن می توان به شست و شوی خیابان محل سکونت مردم، شست و شوی خودرو و شکستگی لوله های آب اشاره کرد. “او در حال از دست دادن آب است.

9f4cf1a4 9ee7 41e2 80fb 468d65ae24cd خبر خاکستری

وی در پایان افزود: زمانی که در سال های اخیر مشکلاتی مانند خشکسالی، تنش آبی، کم آبی، کم بارندگی به گوش می رسد، باید منتظر کم آبی باشیم. در این شرایط می توان با فرهنگ سازی عمومی سعی در استفاده بهینه از آب شرب کرد و از هدر رفت آب جلوگیری کرد.

خبرنگار: باخمانیار

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید