تحریم ها نشان داد باید تلاش کنیم تا به خارجی ها بی نیاز شویم/ اولین جشنواره ملی فناوری های توانبخشی برگزار می شود


ساعت: 12:42
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۰
کد خبر: 1917133

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با بیان اینکه موضوع فناوری مورد تاکید همه مسئولان است، گفت: تحریم ها نشان داد که باید تلاش کنیم تا به بیگانگان بی نیاز شویم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مسعود فلاحی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در نشست خبری با بیان اینکه موضوع فناوری به همه مسئولان تاکید می شود، گفت: تحریم ها نشان داد که باید تلاش کنیم تا نیازی به خارجی ها نباشد. .

وی ادامه داد: در حوزه فناوری سلامت، حوزه پزشکی و بیوتکنولوژی، حوزه فناوری اطلاعات سلامت و فناوری مربوط به گیاهان دارویی و داروهای گیاهی است.

فلاحی با بیان اینکه رشته تجهیزات پزشکی یکی دیگر از حوزه های مرتبط با سلامت است، افزود: بیش از 100 هزار دستگاه تجهیزات وجود دارد و 15 درصد افراد در دنیا معلول هستند در حالی که می توان با فناوری توانبخشی به این افراد کمک کرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی تصریح کرد: فناوری های مربوط به شنوایی، بینایی، توانایی های مربوط به بیماران روانی، کودکان بیش فعال و اوتیسم، بحث رباتیک و ابزارهای پیشگیری از ناپدید شدن سالمندان از جمله مواردی است که فن آوری ها

وی با اشاره به رسالت این دانشگاه در تامین سلامت اجتماعی و توانبخشی افراد، خاطرنشان کرد: انواع تجهیزات توانبخشی تک و گران است که در نتیجه آن ایده برگزاری اولین جشنواره ملی فناوری توانبخشی متولد شد.

فلاحی گفت: این جشنواره ملی در 8 منطقه برگزار می شود. این جشنواره 31 آذرماه در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار می‌شود و ایده‌ها، اختراعات، استارت‌آپ‌ها، محصولات تجاری و غیرتجاری، طرح‌های دانشجویی و طرح‌های فارغ‌التحصیلی را به نمایش می‌گذارد.

وی با بیان اینکه بیمه خدمات توانبخشی را به اندازه کافی پوشش نمی دهد، گفت: بسیاری از ابزارهای توانبخشی تولید داخل است.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی خاطرنشان کرد: توانبخشی بین حرفه ای است و باید چندین تخصص مختلف در کنار هم قرار گیرد و یک دستگاه ایجاد شود.

فلاحی بیان کرد: تجهیزات مورد استفاده در داخل بدنه باید از استاندارد بسیار بالایی برخوردار باشد تا احتمال آسیب به سایر قسمت های بدن کاهش یابد.

فرهاد آزادی دبیر اجرایی اولین جشنواره ملی فناوری توانبخشی گفت: حدود 195 نفر در جشنواره شرکت کردند و آثار ارسال کردند. آثار از 28 استان ارسال شده و از نظر توزیع تحصیلی 30 نفر دانشجوی دکتری، 28 نفر کارشناسی ارشد و مابقی دانشجوی دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی هستند.

وی ادامه داد: بیمه سلامت 57 خدمت مربوط به مددجویان بهزیستی را تحت پوشش قرار داده است.

آزادی یادآور شد: بسیاری از تجهیزات توانبخشی یکباره است و در خارج از کشور تولید می شود.

دیدگاهتان را بنویسید