تحقیقات بازار سهام / شرکت کاغذی 3200 میلیارد تن از مردم را فروخت

ساعت: 12:06
تاریخ انتشار: 1400/08/11
کد خبر: 1780991

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه طرح تحقیق و تفحص از سازمان بورس و تقسیمات آن امروز در مجلس تصویب شد، گفت: یکی از تخلفات این است که یک شرکت کاغذی با سرمایه 200 میلیارد تنی به ثبت رسیده است. فروخته شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ گلمرضا مرحبا در خصوص طرح تحقیق و تفحص سازمان بورس که امروز در مجلس به تصویب رسید، گفت: کارهای اولیه انجام می شود و تا زمان اجرایی شدن آن ظرف یکی دو هفته آینده بررسی کل بازار سرمایه از جمله بررسی می شود. . سازمان اوراق بهادار، بورس اوراق بهادار تهران، فرابورس، بورس انرژی و بورس کالا تشکیل می شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در حال بررسی دستگاه های حفاری کشف شده در بورس تهران هستید، گفت: بحث ارزهای رمزپایه به طور جداگانه در حال بررسی است. با توجه به استخراج ارزهای دیجیتال، ما به دنبال مشروعیت بخشیدن به نحوه تبدیل شدن استخراج ارزهای دیجیتال به قانون هستیم. ” و این یک موضوع جداگانه است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بر اساس آنچه در جلسه علنی مجلس قرائت شد، یکی از سوالات مهم این است که چرا شاخص بورس تهران در سال گذشته از مرز 2 میلیون واحد گذشت اما از آن زمان تاکنون بیش از این شاخص افت کرد. 30 درصد، ذوب سرمایه انسانی برای 70 میلیارد دلار.

مرحبه افزود: یک مورد این است که یک شرکت کاغذی (رسمی) با سرمایه اسمی 200 میلیارد تومان در بورس اوراق بهادار درج شده و سهام این شرکت کاغذی که حتی دفتر مرکزی ندارد به مردم فروخته می شود. بورس تهران به 3200 میلیارد تن می رسد و دارندگان این سهام دیگر کاغذی در دست ندارند و متحمل زیان سنگینی شده اند.

وی افزود: مورد دیگری که باید بررسی شود این است که سال گذشته رئیس جمهور وقت مردم را به چه پشتوانه کارشناسی دعوت کرد و میلیون ها نفر به بورس آمدند و بعد سرمایه شان از بین رفت.

به گفته این نماینده مجلس، صورت های مالی بورس، گردش مالی، نرخ مالیات، حق الزحمه کارگزاری و محل سرمایه گذاری درآمدهای حاصل از معاملات سال گذشته و همچنین میزان درآمد دفاتر بزرگ در سال گذشته.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین گفت: یکی دیگر از محورهای تحقیق و تفحص این است که برخی از موسسات حقوقی بزرگ سال گذشته بر اساس اطلاعات محرمانه قبل از سقوط بازار و کسب سودهای کلان از بازار خارج شدند و می خواهیم بدانیم این اطلاعات چگونه است. به آنها رسید. “E.

وی در خصوص زیان 30 درصدی خریداران پالایشگاه اول توسط دولت گفت: چند مورد در حال بررسی است و نمونه هایی را اعلام کرده ایم.

به گزارش مرحبا، کمیسیون تحقیق و تفحص از سازمان بورس 17 نفر هستند که پس از نهایی شدن این طرح کار خود را آغاز می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید