تخصیص نیروی کار محلی مورد نیاز به بیمارستان های تازه تاسیس و مناطق فقیر


ساعت: 13:17
تاریخ ارسال: 1401/10/05
کد خبر: 1920021

وزیر بهداشت بر «تخصیص نیروی بومی مورد نیاز بیمارستان‌های جدیدالتاسیس و مناطق محروم» به عنوان اولویت مشترک سازمان اداری و کارگری کشور و وزارت بهداشت تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جلسه بررسی مسائل مربوط به کادرفنی وزارت بهداشت با حضور وزیر بهداشت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری استخدامی کشور، معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان وزارت بهداشت و جمعی از معاونان و روسای دو نهاد روز گذشته در سالن «امیرکبیر» سازمان اداری و استخدامی کشور برگزار کردند.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت با بیان اینکه بر اساس فرمایشات رهبری یکی از مهمترین دستاوردها و تمایزات جمهوری اسلامی ایران در سال های اخیر موضوع «نظام سلامت» است، تاکید کرد: تجربه موفق در سال های اخیر، به ویژه در دوران کرونا، به لطف ما باید آنچه را که به دست آورده ایم حفظ و بهبود بخشیم.

وی افزود: وزارت بهداشت در دولت سیزدهم به سرعت در حال تکمیل و راه اندازی تعداد زیادی از پروژه های نیمه تمام با اولویت در حوزه سلامت و مناطق کم برخوردار و کم برخوردار است که بسیاری از این پروژه ها نیز به اتمام رسیده است اما با کمبود جدی منابع انسانی برای ما با خدمت در آنها مواجه هستیم. اگرچه همیشه مسائل را حداقلی در نظر می گیریم تا بتوانیم حتی با امکانات محدود به مردم خدمت کنیم، اما کمبود نیروی انسانی در وزارت بهداشت به قدری مشهود است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

وزیر بهداشت راه اندازی شبکه بهداشت و درمان را یکی از افتخارات کشور خواند و گفت: این شبکه که در حوزه پیشگیری و مراقبت های اولیه فعال است در شرایط بحرانی قرار دارد و نیازمند توجه و نیروی انسانی بیشتر است تا بتواند مورد توجه قرار گیرد. قادر به ارائه خدمات با کیفیت در تمام نقاط کشور به مردم است.

وی همچنین «توزیع نیروی انسانی بومی مورد نیاز بیمارستان‌های جدیدالتاسیس و مناطق محروم» را از اولویت‌های مشترک سازمان اداری و کارگری کشور و وزارت بهداشت برشمرد.

در ادامه، بهروز رحیمی، معاون مدیریت و توسعه منابع وزارت بهداشت با اشاره به بحران کمبود شدید نیروی انسانی ناشی از بازنشستگی کارکنان وزارت بهداشت، اظهار داشت: ما نیروی مازاد نمی خواهیم. بلکه نیاز واقعی وزارت بهداشت به استانداردهای مربوطه برای 10500 تخت بیمارستانی، 878 مرکز بهداشت، خانه بهداشت و خانه بهداشت و 1200 اورژانس آماده بهره برداری تامین بیش از 100 هزار نیروی انسانی است که امیدواریم سازمان مجموعه اداری این امر را تامین کند. توجه ویژه ای به حوزه خواهد داشت. سلامت مردم را داشته باشد و مجوز لازم را به وزارت بهداشت واگذار کند.

وی با یادآوری ایثار، ایثار و تلاش همه کارکنان نظام سلامت در دوران شیوع کرونا، گفت: با جدیت در تلاش هستیم تا شرایط را متحول کنیم و به کار نیروهای برنامه ریزی شده دوران کرونا برگردیم تا کمبود نیروی انسانی را تا حدودی جبران کنیم. وزارت بهداشت امیدواریم سازمان اداری و کارگری کشور نیز کمک شایانی به مدافعان سلامت در این زمینه کند چرا که این نیروها در شرایطی که وزارت بهداشت با کمبود شدید نیرو مواجه شده بود برای حفظ امنیت سلامت کشور آمدند. و اجازه ندهیم صادقانه وضعیت آنها را در حال حاضر نادیده بگیریم.

رحیمی با تاکید بر هزینه میلیاردها تومانی در بودجه ساخت پروژه های مذکور، تصریح کرد: در صورتی که پروانه بهره برداری به دلیل سهل انگاری به وزارت بهداشت اعطا نشود، هزینه های سنگینی که برای تکمیل و راه اندازی این پروژه ها صرف شده است. مراکز از بین می رود و در نهایت حساب مردم از خدمات محروم می شود.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اهمیت تقویت انگیزه و پمپاژ امید در جوانان برای سازندگی، سربلندی کشور و ارتقای حوزه سلامت گفت: اگر انگیزه جذب و بکارگیری نیروهای جوان و انقلابی در حوزه سلامت از بین برود، نمی تواند زیان های جبران ناپذیر را تحمل کند.

دیدگاهتان را بنویسید