تخفیف 50 درصدی خرید میوه در شب عید / اتحادیه بارفروشان: فقط در روز جمعه پایان سال 5000 تن میوه بدون خریدار ماند.

تخفیف 50 درصدی خرید میوه در شب عید / اتحادیه بارفروشان: فقط در روز جمعه پایان سال 5000 تن میوه بدون خریدار ماند.

روهر نه مصطفی دارایی نژاد، رئیس کانون وکلای دادگستری گفت: میوه های ذخیره شده توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی هنوز توزیع نشده است. آنها اعلام کردند میوه های شب عید از 15 اسفند 25 درصد زیر قیمت بازار توزیع می شود و یک کیلوگرم میوه ذخیره شده تا 27 اسفند توزیع نمی شود.

رئیس اتحادیه بارفروشان گفت: میوه های ذخیره شده توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی هنوز توزیع نشده است. آنها اعلام کردند میوه های شب عید از 15 اسفند 25 درصد زیر قیمت بازار توزیع می شود و یک کیلوگرم میوه ذخیره شده تا 27 اسفند توزیع نمی شود.

مصطفی دارایی نژاد با اعلام تخفیف 50 درصدی میوه شب عید گفت: اتحادیه بارفروشان از 13 اسفند میوه عید را با قیمت مناسب عرضه می کند. مقدار میوه عرضه شده از 15000 تن شروع شد و در 26 اسفند به 25000 تن رسید.

وی با بیان اینکه کمبود میوه در میدان اصلی میوه و تره بار وجود نداشت، گفت: آخرین جمعه سال 1400 یکی از معدود جمعه های پایان سال بود که میدان اصلی میوه و تره بار تعطیل نشد و ادامه داشت. فعال است، اما همچنان از 17 هزار تن محموله وارد شده به میدان، حدود 5000 تن در میدان مرکزی باقی مانده و خریدار وجود ندارد.

به گفته این فعال صنفی؛ میوه های ذخیره شده سازمان مرکزی تعاون روستایی هنوز توزیع نشده است. آنها اعلام کردند که میوه های شب عید 25 درصد زیر قیمت بازار در 15 اسفند توزیع می شود، در حالی که یک کیلوگرم میوه برای نگهداری تا 27 اسفند توزیع نشده است و توزیع این میوه را به 27 اسفندماه موکول کردند.

رئیس اتحادیه میوه فروشان از خرید روزانه میوه و تره بار از میادین شهرداری حدود 5 هزار تن خبر داد و افزود: روزانه 4 تا 5 هزار تن از واحدهای میوه و تره بار سطح شهر اقدام به خرید میوه و تره بار می کنند.

وی با اشاره به قیمت میوه شب عید در بازار اصلی میوه و تره بار گفت: پرتقال کیلویی 7 تا 12 هزار تن، سیب قرمز کیلویی 7 تا 12 هزار تن، موز اکوادور کیلویی 27 تا 28 هزار تن. ، موز و خیار هندی کیلویی 25 هزار تومان از 7 تا 13 هزار تومان خرید و فروش می شود. سعی کرده ایم اسپرد را افزایش دهیم تا قیمت ها بالا نرود اما با وجود قیمت های مناسب، استقبال از خرید میوه عید در شب عید کاهش چشمگیری داشته و به نظر می رسد تنها دلیل آن کاهش قدرت خرید مردم باشد.

با توجه به دارایی های مسابقه؛ میادین میوه و تره بار شهرداری تا عصر یکشنبه دایر هستند و از عصر یکشنبه تا 11 فروردین تعطیل خواهند بود.

این فعال صنفی با اشاره به شکسته شدن قیمت سیب زمینی گفت: قیمت سیب زمینی کهنه از 6 تا 8 هزار تن در هر کیلوگرم و سیب زمینی نو نیز 8 تا 11 هزار تن در هر کیلوگرم فروخته می شود. دلیل ارزان شدن سیب زمینی ها این است که سیب زمینی ها را از انبارها خارج کرده و به بازار عرضه می کنند، زیرا اگر سیب زمینی ها مدت زیادی در انبارها بماند جوانه می زند و سبز می شود، بنابراین راهی جز تحویل وجود ندارد. آنها

دیدگاهتان را بنویسید