تخلف 770 میلیارد تنی در دو پرونده مالیاتی


ساعت: 12:45
تاریخ انتشار: 1801/03/18
کد خبر: 1844453

سازمان مالیاتی از سوء استفاده ۷۷۰ میلیارد تنی فولاد در دو پرونده مالیاتی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گفته سازمان امور مالیاتی، بررسی پرونده های سوء استفاده از سوی دلالان نشان می دهد که گردش مالی جرایم مالیاتی در این حوزه بسیار بیشتر از آن چیزی است که تصور می شد.

به عنوان مثال، بر اساس اطلاعات به دست آمده از سرویس حقوقی سازمان مالیاتی، متخلفان اقتصادی و مالیاتی با سوء استفاده از هویت دو نفر و ثبت شرکت های صوری، صدور صورتحساب و ثبت فروش فصلی به نام آنها، 700 میلیارد تن بدهی مالیاتی ایجاد کرده اند. ..

در این راستا سرویس حقوقی سازمان مالیاتی با شناسایی و برخورد با متخلفان و فرارهای مالیاتی، نسبت به بررسی بدهی های شرکت های صوری و شرایط شکل گیری این وضعیت و استفاده از ظرفیت قانونی برای مبارزه با فرار مالیاتی اقدام کند.

در پرونده این تحقیقات، متخلفان اقتصادی با سوء استفاده از هویت فردی 62 ساله که به عنوان پیک خودرو مشغول به کار است، 5 شرکت ثبت و با صدور فاکتور فروش و ثبت معاملات غیرواقعی سه ماهه، حدود 750 میلیارد تومان مالیات دریافت کردند. برای این شرکت ها و این مرد. انها ساختند.

در موارد دیگر، تخریب کنندگان اقتصادی با ثبت شرکتی به نام فردی 37 ساله دارای معلولیت ذهنی تحت پوشش سازمان بهزیستی، اقدام به صدور فاکتور و ثبت معاملات فصلی و 22 میلیارد تومان بدهی مالیاتی برای آن شناسایی کرده اند. شخص

بررسی ها نشان می دهد افراد سودجو حتی بدون حضور در مراجع ثبت شرکت و تنها با تهیه وکالتنامه ثبت شرکت و افراد مذکور در سمت های مدیرعامل، رئیس هیئت مدیره، افراد بد، نالایق و نالایق را استخدام می کنند. یا برعکس استفاده کنید. بدون اینکه خود این افراد از آن اطلاع داشته باشند.

در این خصوص حسین تیمیر ریاحی، مدیرکل خدمات حقوقی و قراردادهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی بابیان اینکه در هنگام ثبت این گونه شرکت ها معمولا مالکان واقعی شناسایی نمی شوند و در نهایت فرار مالیاتی رخ می دهد، گفت: عوامل دیگر ثبت چنین شرکت هایی در سال های اخیر رو به رشد است.

وی افزود: با ثبت این گونه شرکت ها و سوء استفاده از عدم اطلاع و آگاهی افراد بی قید و شرط و فقر مانند کارتن خواب ها، سوداگران و … معاملات کلانی به نام آنها صورت می گیرد و فرار مالیاتی انبوه شکل می گیرد. “

ریاحی ضمن هشدار به افرادی که از این طریق اقدام به ثبت شرکت می کنند از پرداخت مالیات خودداری کنند، گفت: با نظارت و اقدام عمیق از طریق سامانه ها و پایگاه های اطلاعاتی، این گونه شرکت ها و عوامل سوء استفاده کننده نیز از طریق مراجع قضایی شناسایی می شوند. تحت تعقیب قرار گرفتن

وی تاکید کرد: برای جلوگیری از ثبت شرکت های صوری باید در زمان ثبت شرکت اقدامات لازم از جمله بررسی و بررسی اطلاعات موجود در پایگاه ها انجام شود تا شرکت به نام افراد فاقد صلاحیت ثبت نشود.

شایان ذکر است در سال های اخیر افراد فرصت طلب اقدام به ثبت شرکت های مجرمانه (کاغذی) به نام افراد فاقد صلاحیت کرده اند که مرتکب اعمال مجرمانه ای از جمله فرار مالیاتی، پولشویی، قاچاق کالا و یا اخذ تسهیلات بانکی می شوند که بر اساس قانون اصلاح مالیاتی صورت گرفته است. مصوب 31 تیرماه 1394 و به موجب بند 5 ماده 274 قانون مذکور، این افراد تحت تعقیب و مجازات کیفری قرار خواهند گرفت.

گفتنی است سازمان امور مالیاتی کشور در ارتباط با برندگان و واسطه‌ها برای ثبت شرکت‌های صوری که ایجاد و معامله می‌شوند به منظور اجتناب از پرداخت مالیات بدون کوچک‌ترین اغماض عمل می‌کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید