تدوین سند راهبردی رفع خلأهای حوزه ورزش بانوان در معاونت بانوان.


ساعت: 10:50
تاریخ انتشار: 1301/07/30
کد خبر: 1904946

دفتر معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری از تدوین سند راهبردی برای رفع خلأهای موجود در ورزش بانوان خبر داده است که بر جنسیت، فرهنگ و ساختار اجتماعی تمرکز دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده همزمان با «هفته سلامت زنان ایران» از تهیه سند راهبردی ورزش بانوان با کنترل جنسیت، فرهنگ و ساختار اجتماعی در خصوص اقدامات این معاونت خبر داد. برای بهبود سلامت زنان

رفع خلأهای موجود در حوزه ورزش بانوان یکی از اهداف این سند است، به عنوان مثال در حال حاضر خلاءهایی در زمینه پوشاک بانوان قهرمان ورزش در عرصه های بین المللی وجود دارد و لذا باید قوانین مستندی در این زمینه وجود داشته باشد تا حضور داشته باشد. زنان در میادین ورزشی بین المللی باید به این قوانین رجوع کنند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده همچنین نخستین گام در روند تدوین سند مذکور را رصد و شناسایی «حلقه‌های میانی» متشکل از اساتید دانشگاه، نخبگان و فعالان این حوزه از جمله مربیان برتر دانست. استان‌ها، ورزشکاران، مدال‌آوران در حوزه‌های مختلفی هستند، وی با بیان اینکه چالش‌ها و فرصت‌ها در این حوزه شناسایی شده و از ظرفیت مردم در حوزه تصمیم‌گیری، مشارکت، اجرا و نظارت بر حل مشکلات استفاده می‌شود.

این معاون رئیس جمهور با تاکید بر لزوم وجود «ایده» در حوزه ورزش بانوان، از ایجاد «شبکه استارت آپی اختصاصی برای بانوان ورزشکار» نیز خبر داد تا علاوه بر ایجاد کسب و کار، نوآوری اجتماعی نیز از طریق آن پدیدار شود و بتواند پوشش بحث در مورد محتوای ورزشی زنان

بر اساس اعلام معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، فعالیت های مذکور زیر نظر کارگروه ورزش و سلامت این معاونت و با بهره گیری از ظرفیت مردمی و بر اساس سازوکار ارتقای امور کشور انجام می شود.

همچنین با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر ضرورت ورزش و با توجه به فرصت های متعدد حضور بانوان ورزشکار در عرصه های مختلف بین المللی از زمان انقلاب اسلامی، نیاز به آموزش و فرهنگ سازی در زمینه ایجاد سبک زندگی همراه با تحرک احساس می شود. ..

در این راستا باید انگیزه ورزش در بین بانوان ایجاد شود، تعامل مربیان ورزشی با سایر بانوان جامعه تسهیل شود و از سوی ورزشکاران برجسته و صاحب نام الگوسازی شود.

این در حالی است که زنان خانه دار به دلیل مشغله کاری و کمبود وقت انگیزه کافی برای شروع فعالیت ورزشی ندارند و باید با آگاهی بخشی و تسهیل در دریافت خدمات ورزشی، مضرات کم تحرکی را برای این قشر تشریح کرد.

دیدگاهتان را بنویسید