ترانه علیدوستی پس از مرگ برادرش در چهاربان سوری چه گفت؟!

ترانه علیدوستی پس از مرگ برادرش در چهاربان سوری چه گفت؟!

این مطلب را در سال 1395 منتشر کرده و مجدداً برای چهاربانسوری بازنشر می کنیم به امید اینکه انگیزه ای برای خانواده ها و جوانان باشد تا خدای نکرده این روز مبارک به عزا تبدیل شود.

ترانه علیدوستی بازیگر معروف سینمای ایران که چند سال پیش (1383) و همزمان با بازی در فیلم چرشنبه بر اثر انفجار مواد محترقه در «چرشنبه سوری» برادرش عسگرافرهادی را از دست داد. سوری» در توضیح این حادثه یادداشتی منتشر کرد.

«وقتی در فیلم «چهارشنبه سوری» اصغر فرهادی بازی کردم خیلی سخت بود، همه اتفاقات فیلم در آن روز افتاد، بعد اعلام کردند برادرم در دل چهارشنبه سوری واقعی بر اثر یک حادثه ناگوار جان باخته است. انفجار مواد محترقه است. مرده است. هرگاه این خاطره تلخ را مرور می کنم، لحظه ای را به یاد می آورم که خبر مرگ برادرم سر صحنه پخش شد. همه ما شوکه شده بودیم.

من هنوز نمی توانم آن را باور کنم. داستان آن روز سوریه هنوز برای من و خانواده ام یک کابوس است. در اواخر سال 83 و عید 84 من و خانواده ام روزهای بد و سختی را پشت سر گذاشتیم. هر روز برای ما سخت بود که پووان نباشیم و هنوز هم سخت است.

در زمان مرگ پوانی من داشتم از چهاربانسوری عکس می گرفتم و دقیقا در همان روز چهاربانسوری فوت کرد. 25 مارس 1983 وقتی خبر را دادند نمی دانم چگونه به خانه رسیدم. اما بعد از آن و وقتی مراسم تمام شد، خواستم سریع و خودجوش با بازی در فیلم سرم را گرم کنم و دوباره به گروه پیوستم.

ترانه علیدوستی پس از مرگ برادرش در چارانسبا سوری: برای خواهران ما با آتش بازی نکنید

در واقع یک هفته تمام سر کار نرفتم که سه روز آن سه روز اول عید بود که به هر حال و بدون هیچ اتفاقی تعطیل بود. من در واقع به دلیل این حادثه فقط 4 روز کار را متوقف کردم. بعد از اینکه سر کار برگشتم احساس کردم یک هفته برایم مثل چهل روز است و خیلی دیر شده است.

خوشبختانه هیچکس مثل عزاداران با من صحبت نکرد و فضا سنگین نبود، مثل قبل دوستانه بود، شاید به این دلیل که در آن یک هفته بچه ها مدام کنار من بودند و در همه مراسم شرکت می کردند. امیدوارم این اتفاق برای هیچ خانواده ای نیفتد. زیرا چنین حوادثی واقعاً وحشتناک هستند و هرگز قابل هضم نیستند.

شاید کسی که هرگز نمی تواند با این مشکل کنار بیاید مادر من است. البته نمی توان گفت این اتفاق برای چه کسانی سخت تر بوده است! اگر روزی تصمیم گرفتم تنها پیام اخلاقی زندگی ام را به جوان ها بدهم (چون از دادن پیام خوشم نمی آید)، می گویم تا می توانید لذت ببرید. الان وقتشه… اما با آتش بازی نکن، با ریسک بازی کن. نه برای خودتان، بلکه برای ما، خواهران».

دیدگاهتان را بنویسید