تراکم پارکینگ‌ها فاجعه‌ای برای بافت سنتی قزوین است/ جاده‌های قزوین برای سازمان‌های امدادی مناسب نیست

این اتفاق باعث اختلال در خدمات رسانی و نارضایتی اهالی این کوچه شد.

یکی از اهالی خیابان گلزار اول در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ وی با اشاره به اوضاع نابسامان این محله گفت: همسایگی با بازار سپه علیرغم همه مزیت هایی که دارد با مشکلات عدیده ای از جمله نبود نظافت در بازارها و احداث پاسگاه مواجه بوده است.

وی افزود: ازدحام خودروها در روزهای تعطیل به ویژه در مناسبت های مختلف و نبود پارکینگ مناسب باعث شده تا رانندگان بدون توجه به حقوق شهروندی خودروهای خود را در همه جا پارک کنند و این امر اغلب باعث ایجاد تنش بین مردم می شود.

0a5bef56 80b6 4eba 81b9 dcd09720674b خبر خاکستری

افشار ادامه داد: بارها فردی برای رفتن به بازار و ایجاد مزاحمت و اتلاف وقت، خودروی خود را جلوی درب ورودی پارکینگ همسایه ها پارک کرده است.

یکی دیگر از اهالی این کوچه با اشاره به تقاطع خودروها در ورودی کوچه مظاهری در خیابان تهران قدیم به سمت گلزار اول گفت: این محله دقیقاً پشت بازار است و در هر زمان از کوچه ماشین های مختلفی از کوچه به عنوان پارکینگ استفاده می کنند. شب و روز رفت و آمد ساکنان را مختل کرد، این حادثه تنش زیادی را به همراه داشت.

وی افزود: این کوچه بافت قدیمی دارد اما بی شک شهرداری می تواند تمهیداتی را در این خصوص اندیشیده تا ساکنان این محل با آسودگی خاطر زندگی کنند.


کوچه گلزار من نور کافی ندارم

یوسفی با اشاره به کمبود روشنایی در شب گفت: نبود نور کافی این کوچه را به مکانی برای گردشگران و غریبه ها تبدیل کرده و کوچه گلزار یک را برای تردد خطرناک جلوه می دهد.

وی با اشاره به سقوط آسانسور گفت: علیرغم تماس ساکنان این ساختمان با آتش نشانی و امدادگران، نیروهای امدادی به دلیل انسداد در ابتدا و انتهای کوچه قادر به حضور در محل نیستند.

طاهرهانی یکی دیگر از شهروندان این محله نیز گفت: متاسفانه این محله به دلیل موقعیت خاص و بافت فرسوده مشکلات زیادی دارد و باید تدابیری اتخاذ شود تا از حوادث احتمالی در آینده جلوگیری شود.

یکی دیگر از اهالی این کوچه با اشاره به تمیز نبودن بازارها خاطرنشان کرد: نزدیک بودن این کوچه به بازار باعث شد تا دلالان در ورودی کوچه میوه های گندیده، سبدهای میوه و سایر نخاله ها را رها کنند که نه تنها نظافت و طهارت را رعایت نمی کردند. از منظره زشتی نیز ایجاد می کند.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات اهالی این محل وجود میله های صاعقه در وسط کوچه است که عبور و مرور خودروها را با مشکل مواجه کرده و نیاز به مراقبت اداره برق دارد.

کاظمی گفت: اگرچه دستگاه های خدمات رسان به مشکلات این کوچه واقف هستند اما شهرداری باید برای رفع مشکلات پیش روی ساکنان این منطقه چاره اندیشی کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید