تراکنش های بانکی تغییر کرد + جزئیات

تراکنش های بانکی تغییر کرد + جزئیات

انتقال وجه از حساب سپرده یک فرد به سایر حساب‌های سپرده آن فرد به هر میزان از طریق درگاه‌های پرداخت آفلاین مجاز است مشروط بر اینکه هر دو سپرده فردی (غیر مشترک) باشند.

بانک مرکزی اعلام کرد پیرو بخشنامه 11 بهمن 1400 در خصوص ابلاغ اصلاحیه «دستورالعمل شفاف سازی معاملات بانکی افراد» مصوب جلسه شورای پول و اعتبار، این شورا در جلسه 12/12/1355 خود. 27/1401 با پیشنهاد الحاق به تبصره ذیل مطابق ماده (8) بخشنامه فوق الذکر:

تبصره 3- معاملات حواله شخصي كه مبدأ و مقصد آنها يكي بوده و متعلق به شخص واحد است از رعايت محدوديتهاي موضوع اين ماده مستثني است.

بر این اساس، انتقال وجه از حساب سپرده یک فرد به سایر حساب‌های سپرده آن شخص به هر میزان، مشروط بر اینکه هر دو سپرده فردی (و غیر مشترک) باشند، در سقف‌های مقرر در ماده (8) فوق. بخشنامه به حساب نخواهد آمد. با توجه به بند (10) جدول مندرج در ماده (6) اصلاحیه «دستورالعمل اخذ مدارک موضوع تبصره (2) ماده (11) و تبصره (1) ماده (12) دستورالعمل شفاف سازی تراکنش های بانکی اشخاص حقیقی»، ابلاغی طی بخشنامه شماره 5746/02 مورخ 16/01/1401، همچنین انتقال وجوه بین حساب های سپرده اشخاص حقیقی نیاز به دریافت اسناد و مدارک ندارد.

ماده 8 «دستورالعمل شفاف سازی عملیات بانکی اشخاص حقیقی» به شرح زیر است:

ماده 8 – مؤسسه اعتباری موظف است مجموع آستانه مجاز برداشت از طریق درگاه‌های پرداخت غیرحضوری از کلیه حساب‌های سپرده متعلق به مشتریان واقعی در آن مؤسسه اعتباری را به یک میلیارد ریال در روز محدود کند.

تبصره 1- آستانه مجاز کل مبلغ برداشت از درگاه های پرداخت غیرشخصی برای مشتری واقعی بدون سپرده تجاری ماهیانه پنج میلیارد ریال است.

تبصره 2- آستانه مجاز مجموع برداشت از درگاه های پرداخت آفلاین در مورد اشخاص حقوقی بر اساس میزان ریسک پولشویی توسط هیات عامل بانک مرکزی تعیین می شود.

تبصره 3- معاملات حواله شخصي كه مبدأ و مقصد آنها يكي بوده و متعلق به شخص حقيقي است از رعايت محدوديتهاي موضوع اين ماده مستثني است.

دیدگاهتان را بنویسید