تراکنش های کارت خوان مالیاتی نیست / نگران نباشید

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از روابط عمومی و تبلیغات شرکت پرداخت الکترونیک سداد، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در خصوص قانون پایانه های فروشگاهی و نظام مودیان افزود: این اتفاق قبلا هم افتاده است، اما سرعتی که در این ماه اخیر شاهد آن هستیم، قابل مقایسه با قبل نیست و محصول انسجام و همکاری بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و دارایی است.

وی افزود: با شفاف سازی موضوع پایانه های پرداخت، معرفی سامانه مودیان و پایانه های فروشگاهی، شاید حدود یک سوم مودیان مالیاتی که در 14 اسفند 1400 می شناسیم، اکنون محصول همان اتفاقی هستند که فقط در سال 1399 رخ داد. 1400. یعنی کل تاریخ گذشته وزارت اقتصاد و دارایی، یک سوم و یک سوم کل مالیات ها، محصول زحمات سال 1400 است و این به کاهش مشکل فرار مالیاتی کمک می کند.

وزیر اقتصاد و دارایی افزود: استفاده از وضعیت و حجم معاملات کم و بیش دلیلی بر مالیات بیشتر مودیان نخواهد بود، اما قانون مقرر کرده است که این به عنوان شاخص استخراج شود و شخصی که پرداخت کرده است. پایانه در نظام مالی و مالیاتی کشور شناسایی شود.

وی با بیان اینکه با صدها هزار پست ناشناس مواجه هستیم که اطلاعات آنها ناقص است و مشخص نیست متعلق به کدام فعالیت و روحیه اقتصادی است؟ وی تاکید کرد: بسیاری از آنها مشمول معافیت مالیاتی هستند و در حوزه ای فعالیت می کنند که یک فعالیت فرهنگی است یا در مناطق آزاد و مشمول مالیات نیست.

هندوزی تاکید کرد: همه این نکات رعایت شده است و از همکاران می خواهیم این توضیح و روشنگری را انجام دهند تا ذهنیت استفاده از ژست کمتر در جامعه وارد نشود چرا که مالیات بر این اساس است.

وی گفت: فعالان اقتصادی که سود بیشتری دارند باید بار مالیاتی بیشتری را متحمل شوند و بسیاری از فعالان اقتصادی باید بار کمتری را متحمل شوند. خدمات دریافتی از شبکه بانکی و دستگاه پوز از 11 فروردین ماه 1401 بدون تمدید چرخه ماهانه قطع می شود.

وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه ساماندهی حساب های شخصی و تجاری از دیگر اولویت هاست، افزود: با تقسیم حساب های شخصی و تجاری، ورود و خروج حساب ها شفاف می شود. البته راهبرد ما تمرکز بر اقلیت فرار مالیاتی عمده و جلوگیری از آن و همچنین فراهم آوردن فرصت ها و امکانات برای اکثر فعالان اقتصادی است.

دیدگاهتان را بنویسید