ترفند فرار مالیاتی «کارت خوان خراب است» توسط پزشکان


ساعت: 11:23
تاریخ انتشار: 05/02/1401
کد خبر: 1885072

مدتی است که منشی های پزشکان برای فرار از مالیات از بیمارانی که به مطب آنها مراجعه می کنند به عنوان دستیار استفاده می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش «راه آرمان»، فرار مالیاتی اصطلاحی آشناست که این روزها در مطب پزشکان بیشتر دیده می شود و بیمارانی که باید در فرار مالیاتی به پزشکان کمک کنند تا درد بیماری خود را بیشتر کنند.

ناصری یکی از شهروندان کرمانی که هنگام مراجعه به مطب یکی از پزشکان متخصص با این مشکل مواجه شد، گفت: مطب مجهز به دستگاه کارتخوان بود اما برای ویزیت درخواست وجه نقد شد و منشی مجبور به پرداخت هزینه عمل جراحی در تهران شد. دفتر 600 هزار تومان باید کارت میدادم.

احمدی یکی دیگر از شهروندان کرمانی در رابطه با این مشکل گفت: با توجه به اینکه دستگاه های کارتخوان در عرض 24 ساعت بیش از 200 هزار تومان پول نقد نمی دهند، هنگام مراجعه به یکی از پزشکان متخصص مجبور شدم به کارت های دیگرم پول واریز کنم. مدت زیادی از من گرفت

سامانه 1526 تنها پل اعلام فرار مالیاتی مردم است

حمید زینل پور مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان در گفتگو با را آرمان گفت: اظهارنامه مالیاتی به سه بخش اشخاص حقیقی، حقوقی و املاک تقسیم می شود.

وی افزود: با وجود اینکه قانون، پرداخت مالیات به پزشکان و وکلا را الزامی کرده است، اما متاسفانه برخی از پزشکان با عدم ارائه دستگاه کارتخوان ضمن دوری از قانون و فرار مالیاتی، بیماران را به زحمت می اندازند.


پرداخت بیش از 5300 میلیارد ریال وصول مالیات به شهرداری کرمان در سال 1400.

حمید زینل پور با بیان اینکه مالیات وصول شده باید در جهت رفاه مردم استفاده شود، گفت: در سال 1400 بیش از 5 هزار و 300 میلیارد ریال از عوارض به شهرداری کرمان وصول شد و در سه ماهه امسال از ابتدای فروردین ماه تا خرداد 1401 بیش از 1200 میلیون ریال به شهرداری کرمان پرداخت شد.

وی به پرداخت مالیات پزشکان اشاره کرد و گفت: همه کسانی که درآمد دارند باید مالیات بپردازند به جز کشاورزان و سود سپرده های بانکی، بنابراین شاید امسال برخی از پزشکان بتوانند از پرداخت مالیات فرار کنند، اما از سال آینده در عمل انجام می شود. خودت پشیمان می‌شوند چون تمام اطلاعات مالی و حساب اعضای خانواده این پزشکان در نظام مالیاتی ثبت شده است و راه فراری نیست.


مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان ادامه داد: پزشکان باید از درآمد مطب خود مالیات بپردازند، پزشکی که به منشی خود بگوید بیماران باید پول نقد بیاورند قطعا فرار مالیاتی محسوب می شود، حتی برخی از پزشکان برای دریافت ویزیت از شماره کارت منشی خود استفاده می کنند. اعلام می کند این نیز تخلف و فرار مالیاتی است لذا شهروندانی که با این مشکلات مواجه هستند با سامانه 1526 تماس گرفته و تخلف را گزارش دهند.


ابطال پروانه پزشکانی که از دستگاه کارتخوان استفاده نمی کنند

وی ادامه داد: اگر گزارش های مردمی به دست ما برسد، به پزشک متخلف به صورت شفاهی یا کتبی تذکر می دهیم و طبق قانون با پزشک مربوطه برخورد می کنیم و حتی در برخی موارد مجوز را باطل کرده ایم.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان کرمان در پایان خاطرنشان کرد: همه پزشکان به قوانین مربوط به دستگاه های کارتخوان آگاهی کامل دارند و اطلاعات کافی در این زمینه ارائه شده است و هرکس از دستگاه کارتخوان استفاده نکند مرتکب تخلف و نظارت بر آن شده است. مسئولیت درمان بر عهده معاونت درمان است و مردم می توانند شکایات خود را به معاونت علوم پزشکی برسانند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید