جریمه و ابطال پروانه پزشکان متخلف و وکلا/ تشکیل 5 پرونده فرار مالیاتی در سال جاری


ساعت: 10:59
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۲۳
کد خبر: 1910774

علی حسین پور گفت: تمامی پزشکان و وکلا موظف به نصب کیوسک در مطب و مطب خود هستند و در صورت تخلف، متخلفان جریمه و پروانه آنها باطل می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی حسین پور مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت از تلاش این سازمان برای تشویق مودیان به پرداخت مالیات خبر داد و گفت: اولویت این سازمان مبارزه با فرار مالیاتی و تمکین مودیان مالیاتی است. اقدامات پرداخت شده و قهری تا حد امکان انجام شود

مدیر کل امور مالیاتی استان سمنان نیز گفت: خوشبختانه روند تشکیل اظهارنامه مالیاتی در استان سمنان رو به افزایش است و به ویژه در زمینه کسب و کار این بحث بسیار زنده و ملموس شده است.

وی در خصوص تحقق درآمد مالیاتی در استان سمنان گفت: در 6 ماهه امسال 12.6 درصد از درآمد مالیاتی بودجه با تلاش و همکاری مودیان و فعالان اقتصادی محقق شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: بر اساس این تعداد مالیات بر ارزش افزوده وصولی به شهرداری ها و دهیاری ها، فرمانداری ها و اداره کل امور عشایری واریز شده است و مبلغ آن معادل 244 میلیارد تومان است که 90 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است

به گفته وی، ترکیب درآمدهای مالیاتی استان سمنان در این مدت شامل 53 درصد درآمد ارزش افزوده ناشی از اظهار مودیان و مابقی مربوط به مالیات های مستقیم است.

وی با تاکید بر افزایش تشکیل پرونده مالیاتی در حوزه مشاغل در استان سمنان تصریح کرد: خوشبختانه در استان سمنان روند تشکیل پرونده مالیاتی بسیار چشمگیر و رو به رشد است به طوری که در سال 1400 نسبت به سال قبل 31.5 درصد بوده است. این رشد از سال 1999 بوده است. 14 درصد به 98 افزایش یافت.

تعداد پیشنهادات در بحث مشاغل در مجموع 333 درصد و تعداد شرکت ها نسبت به سال قبل 89 درصد افزایش داشته است.

به گفته حسین پور، شکاف مالیاتی یا میزان فرار و فرار مالیاتی که از مابه التفاوت ظرفیت مالیاتی و مالیات اخذ شده به دست می آید و البته ایجاد بانک اطلاعاتی مودیان و الکترونیکی شدن اکثر فرآیندهای مالیاتی بازی می کند. نقشی در بهبود تمکین مالیات دهندگان و در نتیجه کاهش شکاف مالیاتی.

وی تصریح کرد: بر اساس مواد فوق در سال گذشته تنها 27 مورد در استان سمنان و تنها 5 مورد در 6 ماهه نخست سال جاری مشمول ماده 181 قانون مالیات های مستقیم بوده که دفاتر و اسناد آنها بررسی می شود. و بررسی شد.

وی درباره عدم نصب پایانه فروشگاهی در مطب برخی از پزشکان و وکلا نیز توضیح داد: تمامی پزشکان و وکلا موظف به نصب پایانه فروشگاهی در مطب خود هستند و در صورت تخلف جریمه و ابطال پروانه در انتظار متخلفان خواهد بود.

حسین پور گفت: این قانون شامل سایر مشاغل نیز می شود و تا اول دی ماه سال آینده تمامی اصناف باید پایانه های فروشگاهی را در محل کار خود نصب کنند.

به گفته این مقام مسئول اجرای دقیق قانون پایانه های مغازه و نظام مودیان از جمله اقدامات دولت سیزدهم برای رفع فضاهای تاریک و غیرشفاف مالیاتی کشور بر عهده وی است. به عبارت دیگر با استقرار این سامانه از فرار مالیاتی و بی عدالتی در فرآیند وصول مالیات جلوگیری می شود و در نهایت دولت به سمت درآمد پایدار حرکت می کند و کارایی نظام مالیاتی کشور بهبود می یابد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید