ترخیص 1700 کانتینر کالای رها شده در انبارهای هرمزگان


ساعت: 08:44
تاریخ انتشار: 31.05.1401
کد خبر: 1891610

رئیس قاضی هرمزگان از ترخیص 1700 کانتینر کالای متروکه در انبارهای اموال این استان به ارزش بیش از 12 هزار میلیارد ریال در پنج ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هرمز؛ رئیس کل دادگستری هرمزگان در بازدید از ادارات مختلف ستادی اداره کل تملک اموال استان ضمن بررسی عملکرد این سازمان دستورات لازم را در خصوص تملک فوری کالاهای موجود و ساماندهی و به روز رسانی پرونده ها صادر کرد. مربوط به این موارد

در این بازدید که بیش از سه ساعت به طول انجامید، با نظارت مستقیم رئیس قاضی استان هرمزگان و دادستان بندرعباس، گزارش عملکرد و سامانه های اموال منقول و غیرمنقول اداره کل اموال و اموال استان توسط کارشناسان فنی مورد ارزیابی دقیق قرار گرفت. و مراجع قضایی و با بازیابی اطلاعات وی، توصیه هایی برای تسریع در رسیدگی به پرونده به مراجع ذیربط ارائه شد.

سپس رئیس کل دادگستری هرمزگان ضمن دیدار و گفتگو با مددجویان اداره کل دارایی استان پس از استماع مطالبات و مشکلات مردم دستورات لازم را جهت رسیدگی به موارد مطرح شده صادر کرد.

همچنین در جلسه ای با حضور رئیس قاضی استان هرمزگان، دادستان بندرعباس، استاندار و مسئولان اموال خود استان، مدیران بندر و کشتیرانی و مسئولان چند شرکت بزرگ کانتینری، مهم ترین موضوعات مرتبط با حوزه اموال خود از جمله پیگیری امحای 320 کانتینر کالای فاسدشدنی و پیگیری مصوبات سفر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان استخدامی کشور و مصوبات سفر رئیس سازمان تملک دارایی کشور به استان هرمزگان.

باید بگویم؛ در این جلسه به پرونده 120 خودروی وارداتی نگین خودرو نیز به صورت ویژه رسیدگی شد که در نتیجه با توجه به ترخیص 20 دستگاه از این خودروها، اقدامات لازم برای تسهیل ترخیص 100 خودروی دیگر انجام شد. .

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگار هرمزگان گفت: پس از بازدید رئیس قوه قضائیه در استان هرمزگان و بازدید وی از انبارهای اموال، تامین امکانات و تسهیلات لازم انجام شد. تجهیزات تخلیه و بارگیری با کمک نهادهای نگهبانی غیرممکن است تولید کالاهای تاریخ مصرف گذشته و برگزاری مزایده به طور مستمر در دستور کار دستگاه قضایی استان هرمزگان قرار دارد که منجر به موفقیت های چشمگیری در تعیین تکلیف واگذاری شده است. اقلام به انبارهای این سازمان.

وی با اشاره به برخی از این موفقیت ها اعلام کرد: بر اساس آمار ترخیص کالاهای رها شده توسط اداره کل دارایی استان هرمزگان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8 برابر شده است.

مجتبی قهرمانی با اشاره به دستورات و نکات برجسته رئیس قوه قضائیه مبنی بر لزوم تعیین تکلیف واگذاری اموال موجود در انبارهای سازمان جمع آوری و فروش اموال تملک شده گفت: مطابق با اجرای سیاست های ابلاغی در پنج ماهه نخست امسال 1700 کانتینر کالای رها شده در انبارها. اموال استان هرمزگان به ارزش بیش از 12 هزار میلیارد ریال پس از تحویل به گمرک توسط سازمان اموال اموال آزادسازی شد.

رئیس قاضی هرمزگان ظروف ترخیص شده را شامل تجهیزات صنعتی، مواد اولیه، ماشین آلات و انواع کالاهای مصرفی دانست و خاطرنشان کرد: این اقلام پس از تحویل به صاحبان کالا روانه بازار شد که در نتیجه یک مقدار قابل توجهی از نیاز کشور به این کالاها تامین شد.

وی با بیان اینکه فروش اموال متعلق به استان هرمزگان در پنج ماهه نخست امسال 720 میلیارد تومان بوده است، افزود: با توجه به اینکه میزان فروش اموال استان هرمزگان در پنج ماهه اول سال 1400 حدود 130 میلیارد تومان بوده است. افزایش شش برابری در فروش ملک در این بازه زمانی نسبت به سال گذشته شاهد تملک هستیم.

گاهرانی همچنین یادآور شد: درخواست ریاست محترم قوه قضاییه آسیب شناسی، تحلیل و حل کلی موضوع ساماندهی انبارهای اموال است و بر این اساس حل و فصل پرونده ها را در اولویت بعدی قرار داده است. همه متولیان امر باید تمام تلاش خود را بکار گیرند تا از آنها برای حل اساسی مشکلات و مسائل این حوزه استفاده شود.

وی همچنین از اقدامات و تلاش های مستمر مدیر و کارکنان اداره کل اموال استان برای پیشبرد ماموریت های محوله که با جلوگیری از رسوب گذاری کالاها و سرعت عمل در تعیین وضعیت موجب توسعه چشمگیر در این زمینه شده است قدردانی کرد. واگذاری اموال

رئیس کل دادگستری هرمزگان در پایان تاکید کرد: خوشبختانه ساماندهی مالکیت از زمان سفر رئیس قوه قضاییه پیشرفت داشته است و قطعا با ادامه این روند گام های بزرگی در راستای صیانت از قوه قضاییه برداشته خواهد شد. مالکیت بیت المال

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید