ترس آمریکا از برنامه دفاعی بازدارنده ایران و واکنش موشک خیبر

جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا چهارشنبه شب در یک کنفرانس خبری در واشنگتن گفت که واشنگتن “به طور جدی از تهدید منطقه ای ناشی از این برنامه موشکی” در نتیجه سیاست مستمر واشنگتن برای بازدارندگی برنامه دفاعی جمهوری اسلامی ایران آگاه است. دارند.

سخنگوی پنتاگون گفت: «بنابراین ما با متحدان و شرکای خود در منطقه سخت کار می کنیم تا با این تهدیدات مقابله کنیم و اطمینان حاصل کنیم که متحدان ما قادر به دفاع از خود هستند.

جان کربی در پاسخ به سوال خبرنگاران در مورد موشک جدید ایران گفت که نمی تواند در این مورد چیزی بگوید زیرا هنوز جزئیات را نمی داند و چیزی در مورد موشکی که ایران درباره آن صحبت می کند ندیده است.

در همین حال، سخنگوی پنتاگون گفت:

این مقام پنتاگون در حالی که کشورش در ایجاد و ایجاد گروه های تروریستی و حمایت از آنها در منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) و بدون اشاره به زرادخانه هسته ای رژیم صهیونیستی دست داشت، این اقدامات مخرب را مخاطره آمیز دانست و از تروریست ها در سراسر جهان حمایت کرد. منطقه و ناوبری و حمل و نقل را مختل می کند.

کربی مدعی است که آنها در حال توسعه یک برنامه موشک بالستیک هستند که برای آسیب رساندن به متحدان و شرکای ما طراحی شده است.

سخنگوی پنتاگون که خواست نامش فاش نشود، گفت: «ما این را یک پیام نمی‌دانیم. این تهدیدی برای امنیت ملی در منطقه برای مردم و امکانات ما و برای متحدان و شرکای ما است.

جالینا پورتر، معاون دستیار وزیر امور خارجه آمریکا نیز روز چهارشنبه گفت که توسعه و تکثیر موشک های بالستیک از ایران تهدیدی برای امنیت بین المللی و چالش بزرگی برای عدم اشاعه است.

این مقام آمریکایی همچنین در راستای سیاست ارعاب از پیشرفت برنامه دفاعی جمهوری اسلامی ایران تهدید کرد. ما همچنان از ابزارهای مختلف منع اشاعه استفاده می کنیم تا از توسعه بیشتر برنامه موشکی ایران و توانایی آن در انتقال فناوری به دیگران جلوگیری کنیم.

این مقام وزارت امور خارجه همچنین گفت: ادامه سیاست کشورش از ترس پیشرفت در طرح صلح ایران در چارچوب برجام، بنابراین ایران با سلاح هسته‌ای احتمالاً اقدامات تحریک‌آمیزتری انجام خواهد داد و ما متعهد هستیم که از این اتفاق جلوگیری کنیم.

پیشتر ژنرال کنت مکنزی، فرمانده فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) به توانایی‌های دفاعی ایران در دقت موشک‌های ایران اذعان داشت و گفت ایرانی‌ها هر کجا که بخواهند به سمت اسد می‌روند.

به گزارش ایرنا از سپاه نیوز، موشک راهبردی خیبر پختونخوا یکی از نسل سوم موشک های دوربرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که ویژگی های منحصر به فردی دارد. این موشک سوخت جامد بوده و در مرحله فرود دارای قابلیت مانور برای عبور از سپر موشکی بوده و طراحی بهینه آن باعث کاهش یک سوم وزن آن نسبت به نمونه های مشابه و کاهش یک ششم زمان آماده سازی و پرتاب شده است. .

چابکی و سرعت استثنایی در اصابت به اهداف در برد 1450 کیلومتر از دیگر قابلیت های این موشک است.

این سامانه تماما ایرانی از ایده تا محصول توسط دانشمندان پرتلاش نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طراحی و ساخته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید