حمایت آمریکا فقط برای منفعت است/ توان نظامی و موشکی ایران بازدارنده سیاست های خصمانه است


ساعت: 08:23
تاریخ انتشار: 14/09/12
کد خبر: 1811926

ذاکریان گفت: اکنون که اوکراین با تجاوز روسیه مواجه است و در عمل نیاز به کمک و حمایت دارد، غرب و ناتو به آن پشت کرده اند و نه تنها هیچ حمایت نظامی نگرفته اند، بلکه غرب آن را بسیار مرموز و سیاسی اعلام می کند. برای جلوگیری از تنش بیشتر به ارتش پیوست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدعلی ذاکرجان، کارشناس سیاسی بحران اوکراین؛ وی در گفتگو با هاورستان گفت: در سال 2009 در انتخاباتی که در ایران، اوکراین، لبنان، قرقیزستان و برخی کشورهای دیگر برگزار شد، آمریکا پیگیر این انتخابات شد و انقلاب مخملی یا کودتای مخملی را برای آن کشورها طراحی کرد.

وی افزود: در انتخابات اوکراین نیز مردم با حضور در پای صندوق های رای به نامزدی رای دادند اما چون این نامزد مورد نظر آمریکا و غرب نبود، به بهانه تقلب و تقلب در انتخابات انتخابات را لغو کردند. «صندوق رای وارد شد و نامزد آمریکایی، رئیس جمهور فعلی، انتخاب شد.

این کارشناس سیاسی یادآور شد: آمریکا در ایران هم همین کار را کرد و با ایجاد فتنه 88 و کلید واژه های تقلب و ابطال انتخابات، اوضاع کشور را به هم ریخت. اما جراحاتی وجود داشت.

دیدگاه روسیه این بود که حضور ناتو در اوکراین می تواند نظامی، جغرافیایی، امنیتی و سیاسی باشد. این یک خطر برای روسیه نیز بود، به همین دلیل است که همیشه رویدادهای اوکراین را تماشا می کرد.

وی بیان کرد: تاکنون؛ روسیه حق داشت زیرا ناتو باید از منافع خود، رقابت، جنگ سرد یا جنگ امنیتی، اطلاعاتی و نظامی با روسیه از غرب دفاع می کرد. به شرق جهان نگاه کرد. در این فضا؛ روسیه به این نتیجه رسیده است که با توجه به شواهد موجود، با توجه به تنش ها بین روسیه و آمریکا و ناتو، آمریکا می تواند در اوکراین کودتای نظامی کند و تهدیدی برای روسیه باشد.

وی ادامه داد: آقای پوتین بر این اساس اقدام نظامی انجام داده است و همچنین نگاهی به گذشته کشور خود که شوروی سابق بوده است و غرب توانسته این اتحادیه را متلاشی و متلاشی کند و آن را در خدمت خود درک کند. “

ذاکرجان گفت: در واقع این نظر وجود دارد که غرب و ناتو و به خصوص آمریکا با حضور در اوکراین و تجهیز این کشور به سلاح هسته ای و تجهیزات نظامی در روسیه، می توانند تهدید بعدی روسیه باشند. دیدگاه‌های آقای پوتین حتی قبل از وقوع، ناتو و ایالات متحده موفق شدند موقعیت و منافع خود و همچنین مردم اوکراین را که قبلاً بخشی از روسیه بودند، حفظ کنند.

وی گفت: از سوی دیگر غرب و آمریکا به دنبال جاسوسی و تحریک بودند که روسیه می خواست به آن حمله کند، اما روسیه درباره این تنش ها، عقب نشینی ها، درگیری ها اظهارنظرهایی داشت و موضعش این بود که ما نمی خواستیم حمله کنیم. . اما در نهایت این تنش های رسانه ای و مواضع سیاسی و دیپلماتیک; در زمانی که غرب می خواست به هدف خود برسد و پوتین می خواست موضع خود را حفظ کند، این امر منجر به اقدام نظامی روسیه برای جلوگیری از کودتای غربی در اوکراین شد.


ایالات متحده و ناتو اوکراین را رها کرده اند

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: در حالی که ممکن است تصمیمات غربی برخی مسائل را روشن کند، رئیس جمهور اوکراین در این فضاهای تبلیغاتی که غرب در بحبوحه تنش های ناتو و روسیه و اوکراین اعلام می کند، اکثر مقامات غربی به ویژه آمریکا اعلام کردند. که با تامین تسلیحات، تجهیزات و بودجه از اوکراین حمایت کامل کرده و روسیه را تحریم خواهند کرد که باعث آسودگی بیشتر رئیس جمهور اوکراین با ناتو می شود و بر همین اساس با اتکا به این وعده ها و مواضع ناتو و آمریکا مواضع اعلام شده علیه این کشور اتخاذ کرد. روسیه.

وی گفت: اما اکنون که اوکراین با تجاوز روسیه مواجه است و در عمل نیاز به کمک و حمایت دارد، غرب و ناتو به آن پشت کرده اند و نه تنها هیچ حمایت نظامی نگرفته اند، بلکه غرب بسیار مرموز و سیاسی است. در ارتش برای جلوگیری از تنش های بیشتر، اما غرب مطمئنا نمی تواند به ارتش بپیوندد زیرا نیروهای خود را از طریق بسیج فدای اوکراین نخواهد کرد.

ذاکریان گفت: در واقع غرب از اوکراین حمایت می کند و به آن توجه می کند، در حالی که اوکراین می تواند منافع آنها را تامین کند، همان تعبیر معروف گاو شیری که ترامپ برای عربستان به کار می برد. تنها اقدام غرب در این زمینه، اعمال تحریم ها و فشار اقتصادی بر روسیه است، هرچند برخی تحریم ها بی ربط و برخی دیگر کمتر اثرگذار هستند.

وی یادآور شد: زمانی که در ایران انقلاب شد، شاه که دست نشانده آمریکا و غرب بود، در بهمن 1357 با موج اعتراضات مردمی مواجه شد و برای تجدید روحیه از ایران به آمریکا رفت. به شدت به حمایت آمریکا نیاز داشت، اما ایالات متحده او را تنها گذاشت و حتی به او اجازه ورود به کشورش را نداد. حتی در دوران بیماری شاه هم اجازه بستری شدن در بیمارستان های آمریکا را نداشت.

ذاکرجان گفت: الان هم دنیا و کشورهایی که هنوز غرب و آمریکا را می بینند و باور دارند باید به این مسائل توجه کنند و بدانند که اصلاً به آمریکا اعتمادی نیست و حضورشان تا زمانی موثر است. آنها می توانند منافع خود را از دولت ها تأمین کنند. «و از قدرت خود به عنوان ابزار استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا اکنون توپ توخالی است و بی اعتمادی به این کشور مشهود است و مشخص است که این موضوع بارها در بیانات مقام معظم رهبری مطرح شده و اکنون نه تنها در ایران بلکه در ایران نیز به اثبات رسیده است. در ایران. در بسیاری از کشورهای دیگر

وی ادامه داد: امیدواریم زوال آمریکا روز به روز بیشتر شود، البته خود آمریکا باید از این تسخیر جهان و نظم ناکام جهانی درس بگیرد و جلوی نسل کشی، هرج و مرج، غارت و غارت و جنایت را بگیرد. “

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به خلع سلاح اوکراین و درماندگی کنونی آن گفت: «دوران موشکی به پایان رسیده است» که در دولت قبل و در قالب برجام 2 در صورت اجرایی شدن پیگیری شد و از ساخت موشک و تجهیزات نظامی جلوگیری شد. خدا می داند چه بلایی سر ایران خواهد آورد و باید قدر تدابیر، جهت گیری ها، مواضع و آینده نگری رهبر معظم انقلاب را بدانیم چرا که این هوشیاری اجازه نداد آمریکا به اهداف خود برسد وگرنه غرب به دنبال این بود که ایران را تجزیه کند و می تواند ایران را کاملاً در اختیار خود قرار دهد و مانند دوران قبل از انقلاب از آن به عنوان پایگاه امنیتی استفاده کند.

ذاکرجان گفت: در حالی که بسیاری از رسانه های غربی در دیدگاه ها و مواضع خود ساخت موشک را زیر سوال بردند و تاکید کردند که برجام 2 باید اجرایی شود، اما هوشیاری ولایت، بصیرت مردم و اطاعت ولایت اجازه این کار را نداد. توسعه علم و فناوری و افزایش توان نظامی کشور، آمریکا نمی تواند اشتباه کند که البته دلیل آن هم همین است. عامل بازدارنده ولایت، مردم، انقلاب، تجهیزات نظامی و موشکی بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید