معیشت را نمی توان تنها عامل بازدارنده زایمان دانست / افزایش مشکلات خانوادگی با فراموشی سبک زندگی اسلامی


ساعت: 14:38
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۷
کد خبر: 1806492

مدیرکل آسیب های اجتماعی حوزه های علمیه کشور:

حجت الاسلام والمسلمین بهمن وحدتی گفت: سبک زندگی غربی و اروپایی وارد زندگی ما شده و آسیب هایی به بار آورده است. یعنی سبک اصیل اسلامی را فراموش کرده ایم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین بهمن وحدتی، مدیرکل آسیب های اجتماعی حوزه های علمیه کشور در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: جمعیت یکی از دغدغه های اصلی مقام معظم رهبری است و ایشان از مشکلات اصلی نظام هستند.

وی ادامه داد: در صورت تداوم روند فعلی جمعیت، در چند سال آینده ایران به کشوری پیر و ضعیف تبدیل شده و آسیب های اقتصادی، اجتماعی و نظامی را متحمل خواهد شد.

این کارشناس تصریح کرد: متأسفانه در سال های گذشته اقدامات کارشناسی شده برای کنترل جمعیت به صورت عمدی و غیرعمد انجام شده و ضربات زیادی در این حوزه به نظام وارد شده است.

حجت الاسلام وحدتی گفت: برخلاف تصور مردمی که مسائل اقتصادی را یکی از موضوعات مهم در حوزه جمعیتی می دانند اما در واقع مسائل فرهنگ و سبک زندگی مهم ترین مولفه های کنترل جمعیت در کشور است.

وی ادامه داد: اگر مردم از هدف خلقت آگاه نباشند و در بحث جمعیت به آیات قرآن توجه نکنند، بحث اقتصادی در حوزه جمعیت در اولویت قرار می گیرد و این یکی از آسیب هاست. ما رنج می بریم و باید حذف شویم.

«از طرفی سبک زندگی غربی و اروپایی وارد زندگی ما شده و آسیب هایی به بار آورده است. یعنی سبک اصیل اسلامی را فراموش کرده ایم.

حجت الاسلام وحدتی گفت: خانواده ها در گذشته دارای پنج یا شش فرزند بودند اما دغدغه اصلی آنها اقتصاد، معیشت و خوراک نبود که به آیات قرآن انس داشتند و به آن پایبند بودند.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: البته در بحث زایمان نباید مشکلات اقتصادی را نادیده گرفت، بلکه بعد از مسائل فرهنگی و داخلی است و باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید