مهدی طارمی ستاره تیم ملی نیست/ اصلا نمی توان استقلال را قهرمان دانست

وی افزود: مثلا بعد از صحبت های آجورلو صحبت از استقلال شد یا مثلا بحث استقلالی ها برای این تیم حاشیه هایی ایجاد کرد. این مشکلات تاثیر خودش را روی تیم ها می گذارد و از این به بعد نمی توان گفت که بازی با استقلال و پرسپولیس تعیین کننده قهرمانی است، زیرا مشکلاتی که گفتم می تواند تاثیرات مثبت و منفی روی تیم ها بگذارد.

سرمربی سابق استقلال در خصوص عملکرد رودی زستد در این فصل از مسابقات گفت: بازیکنی که به عنوان لژیونر از فوتبال اروپا به ما می آید باید با برنامه های جدید از جمله مسائل تاکتیکی، روانی و حتی اقتصادی سایر تیم ها کنار بیاید. با وجود اینکه جزئیات مسابقات را دنبال نمی کنم، چندین بازی این بازیکن را تماشا کردم، او بازیکنی نیست که شاخص یا به قول بازیکنان شغل باشد.

وی تاکید کرد: می توان گفت بازیکنی در تیمی به بلوغ تاکتیکی نرسیده یا مثلا تحت شرایط خاصی اخته نشده است اما حضورش در ایران زمان زیادی می برد. مثلا وقتی ژاوی به تیمی مثل السد رفت مسیر آن تیم را عوض کرد چون شاخص و تاثیرگذار بود اما زستد نشان داد که حتی اگر در مسابقات بعدی گل بزند بازیکن تاثیرگذار و شخصی نیست.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال در فوتبال اروپا طارمی در تیم پورتو در هر بازی یا گل می زند یا پاس گل می دهد، حتی اگر نخورد تاثیر دارد اما وقتی به تیم ملی می آید اینطور نیست. ستاره ای مانند پورتو، زیرا از نظر تاکتیکی سایر بازیکنان با او به تفاهم متقابل نرسیده اند. آزمون هم همین شرایط را دارد. ذره ذره در استقلال به تفاهم تاکتیکی نرسیده و عملکرد او نشان داده که بازیکن استثنایی نیست.

سرمربی سابق استقلال در پاسخ به این سوال که آیا می توان در حاشیه امنیت سه امتیاز را برای قهرمانی در نظر گرفت، گفت: اصلا اینطور نیست، فوتبال ما اصلا فوتبال قابل اعتمادی نیست. در ابتدای مسابقه همه فکر می کردند سپاهان حتی با تجهیزات و کادری که داشت قهرمان می شود اما در عمل متوجه نشد. تیمی که می خواهد قهرمان شود باید از نظر فوتبالی و کسب امتیاز با سایر تیم ها تفاوت زیادی داشته باشد وگرنه تا پایان مسابقات استرس دارد.

دیدگاهتان را بنویسید