اقدام متقابل با دشمنان بازدارنده است/ شایستگی عامل اصلی بدنه نظامی و امنیتی کشورمان است


ساعت: 15:58
تاریخ انتشار: 1390/03/21
کد خبر: 1855105

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه در حوزه دیپلماسی، اقتصاد و نظام اداری نیازمند شایسته سالاری هستیم، گفت: شایسته سالاری عامل اصلی اقتدار نظامی و امن کشورمان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ شاهین صادقی نسب در گفتگو با خبرنگار فردا پدرخوانده وی با اشاره به آخرین تحولات رژیم صهیونیستی و رفع تحریم کشتی‌ها، گفت: با توجه به هک کردن سامانه‌های شهرداری تهران و خرابکاری‌ها و دشمنی‌هایی که اسرائیل مستقیماً در کشور ما انجام می‌دهد، این نیاز به شدت احساس می‌شود. «ایران نیز باید رویارویی متقابل داشته باشد.
وی ادامه داد: این نگرش متقابل نسبت به اقدامات آتی رژیم صهیونیستی باید دقیق، سنجیده و بازدارنده باشد.

عمل متقابل اثر بازدارنده دارد
این کارشناس مسائل سیاسی گفت: در روزهای اخیر با کمک نیروهای نظامی و امنیتی موفق شدیم فرمانده جوخه ترور موساد را برای حمله با پهپاد در عراق مجاب کنیم. همچنین پس از رشادت سربازان سبزپوش موفق شدیم توقیف کشتی خود را در یونان لغو کنیم و گفت: از سوی دیگر در مقابل هک سیستم های شهرداری تهران، سامانه های بورسی رژیم صهیونیستی را زیر پا گذاشتیم.
وی افزود: آنچه مسلم است و رهبری به آن اشاره کردند این است که دوران بزها تمام شده است.
صادقی نسب افزود: باید در عمل این جمله را نشان دهیم که سن بز تمام شده است. یعنی اگر در جایی یک فرد مؤثر کشته شود، یک نفر هم رتبه را در اسرائیل می کشیم تا نشان دهیم که آنها نمی توانند کاری را که می خواهند انجام دهند و به ایران و ایرانی ها آسیب برسانند.
وی خاطرنشان کرد: بچه های ایران این بار با انتقام گیری بسیار سنجیده رفتاری عمدی از خود نشان دادند. این رفتار نشان می دهد که ما آماده مقابله با همه نیروها هستیم و این پاسخ ها بازدارنده خواهد بود.

وزارت امور خارجه و نمایندگان بین المللی نباید اجازه صدور قطعنامه علیه ایران را بدهند
این استاد دانشگاه با اشاره به قطعنامه آژانس گفت: در جریان مشکل هسته ای کشور، شورای حکام تحت تأثیر اسرائیل و تحرکات نیروهای مخالف جمهوری اسلامی ایران موفق شد قطعنامه ای را علیه ایران تصویب کند. “
وی افزود: وقتی ارتش اینگونه پشت سر ملت می ایستد، وزارت امور خارجه و نمایندگان بین المللی ایران نباید اجازه چنین قطعنامه هایی را علیه ایران بدهند.
صادقی نسب گفت: وظیفه نمایندگان بین المللی ما این است که با ارتباطات قوی رسمی و غیررسمی در چارچوب قوانین کشور برای ایران در خارج از کشور ظرفیت سازی کرده و از این گونه تحرکات در مجامع بین المللی جلوگیری کنند.

ما به شایسته سالاری در حوزه های دیپلماسی، اقتصاد و نظام اداری نیاز داریم
وی گفت: در حوزه دفاعی و امنیتی، شایسته سالاری حاکم است و در این زمینه ها بهترین کار انجام می شود، اما وقتی به دستگاه دیپلماسی نگاه می کنیم اصلاً شایسته سالاری نیست، وقتی به اقتصاد کشور نگاه می کنیم و وقتی نگاه می کنیم. نظام اداری کشور «معیار شایسته سالاری دور است.
این کارشناس سیاسی در خاتمه گفت: با توجه به ماموریت های انجام شده باید افراد و متخصصان واجد شرایط و واجد شرایط در عرصه های بین المللی و دیپلماسی انتخاب شوند. یعنی در حوزه امنیتی و دفاعی شاهد شایسته سالاری هستیم که نتایج درخشانی دارد اما در سایر حوزه ها شاهد شایسته سالاری نیستیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید