در صورت اقدام بی پروا، اتحادیه اروپا باید منتظر اقدام متقابل ایران باشد


ساعت: 15:08
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۱۳
کد خبر: 1901422

در گفتگوی تلفنی ورزای حرخا از ایران و ایتالیا، آخرین تحولات روابط دوجانبه، مذاکرات رفع تحریم ها، آخرین تحولات کشورمان و سوء استفاده شورشیان و شورشیان و دخالت های خارجی در توسعه داخلی کشورمان بررسی شد. مورد بحث قرار گرفتند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ لوئیجی دی مایو وزیر امور خارجه ایتالیا و دکتر حسین امیرعبدلاخیان وزیر امور خارجه کشورمان در گفت و گوی تلفنی امروز در خصوص آخرین تحولات روابط دوجانبه، مذاکرات رفع تحریم ها، آخرین تحولات کشورمان و سوء استفاده از معارضان و دخالت های خارجی گفت وگو کردند. در تحولات داخلی کشورمان رایزنی انجام شد.

امیر عبدالخیان در این گفتگوی تلفنی تاکید کرد: در توافقات اخیری که در سفر به رم صورت گرفت، به خوبی توانستیم نقشه راه جدید روابط تهران و رم را تبیین کنیم.

وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر اینکه اجرای توافقات فیمابین به خوبی پیش می رود، خاطرنشان کرد: همچنین به توسعه روابط تاریخی و دوستانه با ایتالیا اهمیت می دهیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با ایمان عملی به مردم سالاری همواره به مطالبات مسالمت آمیز مردم توجه داشته است. در وقایع اخیر مداخله‌گران خارجی، عوامل سازمان‌یافته و تروریست‌ها، به‌ویژه در زاهدان و غرب ایران، مسیر تجمعات مسالمت‌آمیز مردم را به خشونت، هرج‌ومرج و کشتار مردم بی‌گناه و پلیس و امنیتی سوق داده‌اند.

امیر عبداللهیان افزود: بار دیگر ملت بزرگ ایران با داشتن بصیرت سیاسی اجازه تهاجم خارجی و آسیب سیاسی به استقلال سیاسی، تمامیت ارضی و حاکمیت کشور را ندادند.

وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان کرد: ما بر اساس قوانین سختگیرانه خود در مرگ یکی از فرزندانمان نقش داریم و برخورد دقیق و منصفانه با وی با جدیت ادامه دارد. در عین حال، ما از مواضع و مداخلات برخی مقامات اروپایی در حوادث اخیر راضی نیستیم و اگر اتحادیه اروپا بخواهد با رویکردی دوگانه دست به اقدامات عجولانه و عجولانه بزند، باید منتظر اقدامات موثر و متقابل باشد. اقدام اسلام جانخوری ایران.

لوئیجی دی مایو وزیر امور خارجه ایتالیا نیز در این تماس تلفنی با همتای ایرانی خود تاکید کرد: ما برای روابط با جمهوری اسلامی ارزش قائل هستیم و از تلاش‌های ایران برای دستیابی به توافقی پایدار در برجام قویا حمایت می‌کنیم.

وزیر امور خارجه ایتالیا تاکید کرد: ما معتقدیم که این تلاش های جمعی باید به نتیجه مثبت منجر شود و همه طرف ها به تعهدات خود در برجام بازگردند.

لوئیجی دی مایو افزود: ایتالیا به تلاش های خود برای دستیابی به توافق در اسرع وقت ادامه می دهد.

وزیر امور خارجه ایتالیا حسن نیت تهران را در اجازه خروج باقر نمازی شهروند ایرانی-آمریکایی و تمایل مجدد تهران به مبادله زندانیان ایرانی-آمریکایی را بخشی از پیشرفت در مذاکرات غیرمستقیم اخیر در نیویورک و نشانه خوبی دانست.

وزیر امور خارجه ایتالیا همچنین خاطرنشان کرد: ما به حاکمیت و قوانین جمهوری اسلامی ایران احترام می گذاریم و با شما هم عقیده ایم که پاسخگویی به خواسته های مسالمت آمیز مردم جدا از هرج و مرج و تروریسم است.

دیدگاهتان را بنویسید