ترس انگلیسی ها از ستاره پرسپولیس

ترس انگلیسی ها از ستاره پرسپولیس

تیم ملی فوتبال ایران قرار است در اولین دیدار مرحله گروهی جام جهانی 2022 قطر به مصاف تیم ملی انگلیس برود که در آستانه بازی روز دوشنبه، توجه رسانه های انگلیسی به فعالیت ها و مهارت های شاگردان کارلوس کی روش معطوف شده است.

کریس ساتون، بازیکن سابق تیم ملی فوتبال انگلیس در گزارشی برای سایت «دیلی میل» به زندگی علیرضا بیرانوند از بازی با دال پران تا مهار پنالتی کریستیانو رونالدو پرداخت و او را به یک هیولا تشبیه کرد.

متن کامل این گزارش را با تیتر «انگلیس باید از پرتاب های این هیولا در افتتاحیه جام جهانی بترسد» بخوانید:

«داستان علیرضا بیرانوند دروازه بان ایران شایسته سینمای هالیوود است. ماجرا از این قرار است که او با چوپانی، کارواش، پیتزا فروشی، نظافتچی به خانواده‌اش کمک می‌کرد، حتی در حالی که تلاش می‌کرد در فوتبال راهش را باز کند، مدتی در تهران بی‌خانمان شد.

بیرانوند در کودکی بازی ای به نام «دال پران» انجام می داد که با دوستانش می دید که چه کسی می تواند سنگی را از فاصله دورتر پرتاب کند. می بینید که این مهارت در زندگی فعلی به او کمک کرده است.

نام بیرانوند 30 ساله برای طولانی ترین پرتاب هندبال در فوتبال در کتاب رکوردهای گینس ثبت شده است. او در اکتبر 2016 در ورزشگاه آزادی تهران در جریان بازی مقدماتی جام جهانی 2018 مقابل کره جنوبی، توپ را از محوطه جریمه به یک سوم پایانی نیمه حریف شلیک کرد – به فاصله 61 متر و 26 میلی متر (66.7 یارد).

این یک سلاح برای ایران است. این زیباترین شکل فوتبال نیست، با توجه به اینکه بازی مدرن بیشتر در مورد بازی از پشت است، اما می تواند موثر باشد و دفاع را در یک چشم به هم زدن تبدیل به حمله کند.

بیرانوند در حالی که توپ را در دست دارد، دست راست خود را به کنار بدنش دراز می کند. جلو می رود و آن را به نیمه حریف می اندازد.

پیتر اشمایکل چنین شوت هیولایی داشت و به خوبی از آن برای منچستریونایتد استفاده کرد. مدافعان انگلیس باید برای بازی روز دوشنبه مقابل ایران مراقب باشند.

گرت ساوت‌گیت می‌خواهد بازیکنانش رو به جلو بازی کنند، توپ را در اختیار داشته باشند، مدافعان قدبلند توپ را در محوطه جریمه فرو کنند، اما اگر بیرانوند یکی از آن سانترها را در آغوش بگیرد، اگر دونده‌ها را فراتر بگذارد، اگر از خط میانی عبور کند، بلافاصله می‌تواند. غلبه بر دفاع انگلیسی

ایران یک تیم دفاعی است. آنها در این زمینه دست کم گرفته می شوند. آنها در دو بازی دوستانه در ماه سپتامبر، 1-0 مقابل اروگوئه پیروز شدند و با سنگال 1-1 مساوی کردند. در جام جهانی 2018 آنها مراکش را 1-0 شکست دادند، 1-0 به اسپانیا باختند و پرتغال را با تساوی 1-1 حفظ کردند و پنالتی کریستیانو رونالدو مهار شد.

این احساس اوج درخشش خارق العاده او بود. جای تعجب نیست که اوایل امسال فیلمی به نام بیرو در ایران اکران شد که داستان این قهرمان ملی را روایت می کند.

او در دروازه رقابت دارد – کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی ایران از چهار دروازه بان در فهرست جام جهانی استفاده می کند – اما بیرانوند با ضربه زدنش چیز متفاوتی ارائه می دهد.

اول از همه، ایران تلاش خواهد کرد تا شکستن آن را سخت کند. اما آنها هم می خواهند گل بزنند. مهاجمان کی روش به دنبال توپ های بلند برای شکست دادن انگلیس در ضد حمله خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید