ترفند جدید مردم برای اجاره خانه مشترک/املاک بسته است؟

ترفند جدید مردم برای اجاره خانه مشترک/املاک بسته است؟

برخی مستاجران می آیند و نرخ می گیرند، نرخ ها در ابتدای سال چقدر خواهد بود و نرخ ها چگونه افزایش می یابد؟ از سوی دیگر، صاحبخانه ها بر اساس نیاز خود خانه هایی را اجاره می کنند و قانونی برای تنظیم این وضعیت وجود ندارد و مستاجران نیز نمی توانند کاری انجام دهند، باید از منطقه ای به منطقه دیگر نقل مکان کنند یا وضعیت گرانی را تحمل کنند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که خریدار ملک زیاد است اما فروشنده‌ای وجود ندارد. همچنین بالا بودن وضعیت اجاره بها باعث شده است تا مستاجران به عنوان شریک خانه اجاره کنند.بررسی های میدانی نشان می دهد که افراد کمی خانه های خود را می فروشند و از سوی دیگر تقاضا برای خرید مسکن نیز افزایش یافته است. مستاجرها هم از این رکود بیرون نمانده اند و صاحبخانه ها بر اساس نیاز خود خانه اجاره می کنند.

یکی از مشاوران املاک منطقه تهران پارس به خبرنگار مهر گفت: روزانه حدود 10 نفر برای خرید خانه مراجعه می کنند اما تنها پاسخ ما این است که خانه های کمتری برای فروش وجود دارد و افرادی هستند که می خواهند خانه بفروشند و مبادله کنند. خانه قدیمی به قیمت یک خانه جدید ; به همین دلیل خریدار نیز از خرید پشیمان می شود.

وی در خصوص وضعیت اجاره بها گفت: در این منطقه اجاره بها نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است اما لحظه ای که جلب توجه می کند این است که دو سه خانواده خانه 120 متری را هم به صورت رهن و هم اجاره می دهند. نصف قیمت را بپردازید.
یکی دیگر از مشاوران املاک به مهر گفت: در حال حاضر مشتری اجاره ای نداریم که ممکن است باعث شود برخی از مشاوران املاکی که مغازه های اجاره ای دارند تعطیل شوند زیرا نمی توان با فروش یک مشتری در ماه زندگی را مدیریت کرد. «همه صاحبخانه‌ها معتقدند خانه‌هایشان طلا است و اگر بعد از مدتی بفروشند سود می‌برند، اما وقتی می‌فروشند باید به همان قیمت خانه بخرند، نه اینکه گران بفروشند و کم بخرند.

وی درباره وضعیت اجاره نیز گفت: برخی مستاجران می آیند و قیمت ها را می پرسند. از سوی دیگر، صاحبخانه ها بر اساس نیاز خود خانه هایی را اجاره می کنند و قانونی برای تنظیم این وضعیت وجود ندارد و مستاجران نیز نمی توانند کاری انجام دهند، باید از منطقه ای به منطقه دیگر نقل مکان کنند یا وضعیت گرانی را تحمل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید