تروریست ها و نئونازی ها در اوکراین توسط ایالات متحده اداره می شوند


ساعت: 19:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۶
کد خبر: 1876483

رئیس جمهور سوریه که میزبان یک هیئت مشترک از روسیه و جمهوری خلق دونتسک بود، گفت که جنگ اصلی آنها علیه سلطه غرب است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بشار اسد رئیس جمهور سوریه بعدازظهر پنجشنبه میزبان هیئت مشترک روسیه و جمهوری خلق دونتسک به سرپرستی دیمیتری ساپلین، رئیس کمیته دوستی روسیه و سوریه و ناتالیا نیکونوروا، وزیر امور خارجه دونتسک بود.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، این هیئت در جریان آخرین وضعیت منطقه دونباس و توسعه عملیات نظامی روسیه در اوکراین به اسد رئیس جمهور این کشور قرار گرفت. روسیه می گوید هدف از این عملیات حفاظت از غیرنظامیان در برابر جنایات گروه های راست افراطی در اوکراین است.

اعضای این هیئت تاکید کردند که می خواهند روابط خود را با سوریه در همه زمینه ها تقویت کرده و سطح خود را ارتقا دهند. وزیر خارجه دونتسک پیام رئیس جمهور را به اسد ابلاغ کرد که از آن استقبال کرد. اسد گفت سوریه تلاش خواهد کرد تا روابط با دونتسک را در سطح سیاسی بهبود بخشد.

رئیس جمهور سوریه با تبریک آزادسازی بیشتر مناطق دونباس، گفت: روسیه و سوریه در حال جنگ علیه دشمن هستند. زیرا کشوری که بر تروریست ها و نئونازی ها حکومت می کند آمریکا است.

بشار اسد همچنین گفت: جنگ اصلی و بزرگتر علیه سیاست غربگرایانه غرب است. وی افزود: غرب معتقد است که مرکز جهان هستی است و بر اساس منافع خود بر جهان حکومت می کنند. به همین دلیل است که کشورهایی که از حاکمیت خود دفاع می کنند باید روابط قوی با یکدیگر داشته باشند.

اعضای این هیئت بر اهمیت همکاری های اقتصادی با سوریه و ایجاد روابط فرهنگی با مردم آن کشور تاکید کردند. به ویژه مشکلات مردم دونباس و آنچه که برای آن می جنگند مشابه مشکلات مردم سوریه است. گویی کشورهای غربی از سلاح های غیرقانونی برای تحریم و محاصره آن کشورها استفاده می کنند.

چند روز پیش، بشار اسد گفت که روسیه متحد سوریه است: «روسیه درگیر جنگی است که من آن را به توسعه پیمان آتلانتیک شمالی مرتبط نمی‌دانم – همانطور که برخی معتقدند. این جنگ حتی قبل از کمونیسم و ​​قبل از جنگ جهانی اول متوقف نشد. این جنگ ادامه دارد و روسیه در اینجا نقشی کلیدی به عنوان بخشی از موازنه بین المللی ایفا می کند.

رئیس جمهور سوریه افزود: بنابراین ما می توانیم روسیه را از منظر یک متحد بنگریم که اگر در این نبرد پیروز شود و موقعیت سیاسی آن در صحنه جهانی قوی تر شود، برای ما نیز یک پیروزی خواهد بود. از سوی دیگر، قدرت روسیه امروز این تعادل بین المللی از دست رفته را بازگردانده است. حتی اگر یک ترمیم جزئی باشد.

اسد در پایان گفت: «اگر تهاجم صورت گیرد، در وهله اول مقاومت مردمی و البته در مناطقی که ارتش سوریه حضور دارد، وجود خواهد داشت». ارتش در همه مناطق سوریه حضور ندارد.

اگر شرایط نظامی اجازه رویارویی مستقیم را بدهد، قطعا این کار را خواهیم کرد. در دو سال و نیم گذشته درگیری هایی بین ارتش سوریه و ارتش ترکیه رخ داده است که در این درگیری ها ارتش ما موفق شده است برخی از اهداف ترکیه را که وارد خاک سوریه شده اند منهدم کند. اگر امکانات نظامی اجازه دهد همین وضعیت وجود خواهد داشت. علاوه بر این، مقاومت مردمی وجود خواهد داشت.»

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید