ترویج فعالیت های فرهنگی و هنری در کهگیلویه و بویار احمد


ساعت: 13:13
تاریخ انتشار: 27.08.1401
کد خبر: 1911895

درخشان از تصویب نقشه راه مهندسی فرهنگی این استان در شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد و گفت: فعالیت های هنری و فرهنگی در حال ترویج است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس، هنر رساترین زبان برای انتقال ارزش ها و آرمان های یک ملت در قالب های مختلف نوشتاری، فیلم، پوستر، نقاشی، تئاتر، نشست های هنری است.

امروزه اگر از تهاجم فرهنگی صحبت می کنیم، با سوء استفاده از موقعیت هنر است که در غیاب محتوای ارزشمند هنری از احساسات و عواطف ناب انسانی سوء استفاده می کند و به اهداف مختلف خود در قالب فیلم، نوشته، قلم و حتی معروف دست می یابد. هنر در یک جامعه برای تغییر باورها، باورها و نگرش ها اجرا می شود.

وقتی سوء ظن، دروغ، شایعه، تعرض به باورها و ارزش ها، قانون شکنی، تحریف و عبور از حماسه های یک ملت با نقشه های از پیش تعیین شده توسط دشمنان آن ملت برای تضعیف بنیان های فرهنگی و مذهبی یک کشور اعمال می شود. هنر با کارکردها و کارایی متنوع خود آشکار می شود تا بتواند با زبان هنر در برابر این گونه حملات نقش آفرینی کند.

یکی از نهادهایی که می تواند در عرصه هنر نقش آفرینی کند و با خلق آثار گوناگون، فرهنگ و ارزش های بومی کشور را تقویت کند، فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

این دستگاه تأثیرگذار در کنار سایر ابزارهای فرهنگی، علاوه بر ایفای نقش سازمانی خود، می تواند افراد و شخصیت های تأثیرگذار در عرصه هنر را با توانایی های هنری و بومی بر جای بگذارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با صبح زاگرس اظهار داشت: فرهنگ و ارشاد اسلامی رسالت مهمی در احیای هویت ملی و نقش مهمی در بازنشر ارزش های اسلامی دارد.

امین درخشان گفت: فرهنگ و هنر بومی با استفاده از ظرفیت هنرمندان نقش آفرینی می کند و با تاریخ و تمدن ایران اسلامی و آرمان های انقلاب مرتبط است.

وی با بیان اینکه شکاف ها و شکاف هایی بین عقاید و باورها وجود دارد که برخی از آن ها ناشی از مشکلات فرهنگی است، ادامه داد: باید در زمینه های فرهنگی به ویژه در تولید آثار فرهنگی که پاسخگوی نیاز مردم و نیازهای اجتماعی باشد برنامه ریزی شود. لایه ها گسترش خواهند یافت.

این مسئول به برنامه ها و سیاست ها در حوزه فرهنگی اشاره کرد و گفت: ترویج فعالیت های هنری شامل جشنواره های فرهنگی هنری در مناطق مختلف استان با حضور و استقبال چند هزار نفری از جمله برنامه ها و سیاست های فرهنگی در استان است. ..

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویار احمد تاکید کرد: در شرایط کنونی برنامه ریزی ها باید با توجه به نیاز و سلیقه هنرمندان استان در حوزه موسیقی، سینما و شعر انجام شود. مردم هستند و در این راستا برنامه ریزی هایی انجام شده و اجرای آنها تسریع خواهد شد.

وی تولیدات سینمایی، توسعه زیرساخت های فرهنگی و هنری و تخصیص اعتبار، توسعه تالار مرکزی یاسوج را از دیگر برنامه های توسعه فرهنگ بومی و انقلابی عنوان کرد و گفت: تفاهم نامه ای با پیمانکار تهرانی برای تالار یاسوج منعقد شد. با وام 270 میلیارد تومانی باید مراحل اجرایی را تکمیل کند.

وی افزود: طرح مهندسی فرهنگی استان در حوزه خانواده و جمعیت، مسائل مذهبی و تربیتی در مدارس، فرهنگی و رسانه ای به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است که مسیر تحولی در فرهنگ ایجاد می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید