فرار مالیاتی در کهگیلویه و بویار احمد به حداقل رسید


ساعت: 17:42
تاریخ انتشار: 1401/05/16
کد خبر: 1888440

مدیرکل امور مالی کهگیلویه و بویراحمد گفت:

مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص آخرین وضعیت پرداخت مالیات در کهگیلویه و بویراحمد توضیحاتی ارائه کرد و گفت: با نظام مند شدن پرداخت مالیات فرار مالیاتی به حداقل رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ، مالیات یکی از ضروری ترین و مهم ترین ابزار درآمد دولت است که از یک سو تامین کننده مخارج سرمایه در گردش دولت است و از سوی دیگر موجب توزیع عادلانه ثروت می شود. و درآمد بین افراد جامعه تقسیم می شود.

دولت بر اساس قوانین و مقررات و همچنین با استفاده از ابزارهایی که صرف اقداماتی مانند افزایش امنیت، آموزش، بهداشت، زیرساخت ها و موارد دیگر می شود، از اشخاص حقیقی و حقوقی مالیات اخذ می کند.

مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویار احمد در این خصوص در گفت و گو با صبح زاگرس گفت: پرداخت مالیات در کهگیلویه و بویراحمد قابل مقایسه با سایر نقاط کشور نیست و این پرداخت به یک هزارم درصد هم نمی رسد. .

فراخان با بیان اینکه در حال نظارت بر پرداخت مالیات توسط دستگاه های اجرایی هستیم، گفت: با پیگیری از مراجع و نهادهای مختلف استان مالیات پرداخت شد و مشکلی برای پرداخت مالیات نداریم.

این مسئول ادامه داد: با طرح جامع و نظام مند مالیاتی، فرار مالیاتی در کهگیلویه و بویراحمد مشاهده نشده و به حداقل ممکن کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه تلاش می کنیم حداقل فرار مالیاتی را پرداخت کنیم، گفت: به کسانی که فرار مالیاتی می کنند به اطلاع می رسانیم که مالیات حق آنها و متعلق به بیت المال است و همچنین یک تکلیف شرعی و قانونی محسوب می شود و به آنها توصیه می کنیم مالیات بپردازند. به صورت خودجوش اعمال شود، در غیر این صورت با بررسی های سیستمی فرار مالیاتی در محل شناسایی شده و مسئولیت کیفری بر عهده آنان خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید