رتبه تخلند و مهارت آموزی در کهگیلویه و بویار احمد


ساعت: 14:40
تاریخ انتشار: 1301/08/10
کد خبر: 1907603

بر اساس آمارها، بیش از 288 هزار نفر از کارآموزان واجد شرایط در تابستان امسال در دوره های مهارتی، فنی و حرفه ای شرکت کردند و کمترین سهم آموزش در کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کهیلویه و بویار احمد، 2 مهرماه 17 روز پیش از کاهش 2.5 درصدی بیکاری در استان نسبت به تابستان سال گذشته خبر داد.

وی می گوید: طرح اشتغال نیروی کار در چهار فصل سال اجرا می شود و در تابستان کارشناسان مرکز آمار از 1500 خانوار نمونه بازدید و از وضعیت اشتغال و بیکاری جویا شدند.

شهابی نسب با تعریف بیکاری افزود: بیکار فردی است که دو ساعت کار نکرده باشد اما از آنجایی که فصل تابستان فصل برداشت محصول و همچنین فعال شدن پروژه های عمرانی است، نرخ بیکاری در استان از 9.1 به 8.7 کاهش یافته است. 12 تنزل رتبه گرفتیم.


afb0faa3 8fce 4f95 8370 1759c7cb26d2 خبر خاکستری

وی تصریح کرد: برداشت محصولات باغی از جمله سیب، انگور، عسل، گردو در فصل تابستان و فعال شدن پروژه های بزرگ عمرانی در بخش راه و کشاورزی منجر به کاهش نرخ بیکاری در فصل تابستان شده است. با شروع فصل پاییز و زمستان نرخ بیکاری دوباره افزایش خواهد یافت.

بر اساس گزارش اجرای سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، تعداد کارآموزان واجد شرایط و فارغ التحصیلان مراکز فنی و حرفه ای کشور در سه ماهه دوم سال 1401 بیش از 288 هزار و 790 نفر بوده که این آمار افزایش یافته است. با بیش از 82 هزار نفر نسبت به سه ماهه نخست سال جاری در بین استان های کشور کمترین تعداد فارغ التحصیلان مراکز مهارتی مربوط به استان های قم، کوگیلویه و بویراحمد خراسان شمالی است و امکان دارد شهابی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی افزایش اشتغال را با خوشه چینی و برداشت عنوان کرد، این مشکل در کاهش تعداد کارکنان توصیه شده است که بر مهارت آموزی در استان نیز تاثیر مثبت دارد.


64e8890c f6c8 4007 966f 667ba7851430 خبر خاکستری

مهارت عبارت است از توانایی اکتسابی برای انجام یک کار خاص برای رسیدن به نتیجه از پیش تعیین شده در زمان معین و نقش مهمی در ارتقای اشتغال و کارآفرینی در توسعه پایدار دارد و امروزه بخش عظیمی از فارغ التحصیلان به دلیل نداشتن مهارت بیکار هستند.

موضوع مهارت آموزی در دنیای پرتلاطم امروز از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید به سه عامل نیروی انسانی، فناوری و بنگاه های دانش بنیان که موتور اقتصاد کشور را به حرکت در می آورند، به جای ارائه آماری که به اشتغال پایدار کمکی نمی کند، توجه کرد. ، با گرایش روزافزون جوانان به سوق دادن مهارت های بیکاران به سمت اشتغال پایدار.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید