سراحی مرگ و ناگفته هایی از پروژه ملی در کهگیلویه و بویار احمد


ساعت: 15:44
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۵
کد خبر: 1908995

پروژه سه راهی مهریان معروف به جاده مرگ بار دیگر از سوی مسئولان به فسخ قرارداد تهدید شده است تا مشخص شود دلایل نیمه کاره ماندن این پروژه ملی چیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس ، این رسانه پیشتر در گزارشی با عنوان «چه کسانی کلید قفل را در پروژه بی برنامة سه راهی مهریان قورت دادند» به مطالبه شهروندان برای اطلاع از علت نیمه کاره ماندن این پروژه ملی در کهگیلویه و بویراحمد پرداخته بود ( اینجا خواندن)

در گزارش قبلی صبح زاگرس از یک منبع آگاه مطلع شدیم که نبود چانه زنی مناسب ملی، بد اعتباری و درگیری های مردمی از مهمترین دلایل تاخیر در پیشرفت پروژه راه تی مرغان مهریان است، از این رو مسئولان تهدید کرده اند. این پروژه برای چندمین بار حذف پیمانکار، پروژه ای است که ماده 46 آن بنا به گزارش ما بیش از آنکه مفید باشد مضر است و می تواند مانعی بر سر راه پیشرفت فرآیند اجرا و بهره برداری باشد.

همانطور که برای تنویر افکار عمومی قول داده بودیم این کار را انجام دادیم و موفق شدیم با مجید جانی پور و عوض زاده مشاور و پشت درهای بسته دفتر مسئولین استانی طرح گفت و گو را ترتیب دهیم. جلسات

پیمانکار پروژه تقاطع سراسری مهریان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه درگیری های دولت و مردم در ابتدای شروع فعالیت باعث شد کار با زمان زیادی آغاز شود، گفت: توسط راه و شهرسازی انجام می شود. توسعه که خرید زمین به صورت جزئی است.

وی با قدردانی از رایزنی های مستقیم مدیرکل راه و شهرسازی برای حل معضل معارضه های جامعه به نحو مقتضی برآورد اولیه ما را 70 میلیارد تومان عنوان کرد که در اولویت خرید قرار دارد تا کار ادامه یابد. و پول نیاز است و تاکنون 13 میلیارد تومان به این پروژه تزریق شده است.

مجید جانی پور با تاکید بر اینکه تاکنون بیش از 40 میلیارد تومان گزارش وضعیت مثبت این پروژه تحویل شده است، گفت: مشکل اصلی پروژه تقاطع همسطح مهریان وضعیت نامناسب مالی آن است.


500bab6c 31a7 4760 a75f 4ca02f3d9193 خبر خاکستری

وی کل هزینه این پروژه را بیش از 40 میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار داشت: درآمد ما از دولت حدود 13 میلیارد تومان است و خرید بتن، فولاد و دستمزد در این پروژه باید به صورت نقدی انجام شود.

پیمانکار سه راهی مهریان در خصوص این پروژه گفت: این پروژه می تواند در آینده به عنوان نمادی در نظر گرفته شود چرا که سه راهی مهریان جان بسیاری را گرفته و معضل ترافیکی محسوب می شود.

جانی پور حل تعارض پروژه را مهم ارزیابی کرد و ابراز داشت: افزایش روزانه قیمت می تواند تاثیر منفی بر پروژه داشته باشد و اگر سرعت تزریق اعتبار و حل تعارض افزایش یابد می تواند کمک زیادی به بهره برداری کند.

وی با تاکید بر اینکه با 40 میلیارد تومان 20 درصد پروژه پیشرفت داشته و در صورت تزریق اعتبار به پروژه قابلیت پیشبرد 50 درصدی را بدون نیاز به رفع تعارض دارد، گفت: اگر قرار باشد توانمندی مالی افزایش یابد این پروژه ملی باید به پروژه 3 مرتبط شود. بدون شک مشکلات مالی حل خواهد شد.

لازم به ذکر است در روزهای آتی برای تکمیل این گزارش ها گفتگویی با معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل راه و شهرسازی استان ترتیب و منتشر خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید