کمک به سپاه فتح کهگیلویه و بویار احمد در سیل دانا


ساعت: 15:14
تاریخ انتشار: 1401/05/16
کد خبر: 1888423

فرماندار دنا خسارات سیل در نقاط مختلف شهرستان دنا را تشریح کرد و گفت: بخش کشاورزی بیشترین خسارت را متحمل شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ درخشان زاده در گفت و گو با خبرنگار پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس در خصوص میزان خسارت سیل در شهرستان دانا گفت: شهرستان دانا دارای منطقه ای کوهستانی و در مجاورت کوه دانا قرار دارد و این شهرستان نیز مانند سایر نقاط استان دچار سیل شد. اما با اطلاع رسانی به موقع از سوی دولت در شهرستان و همچنین نیروهای بسیج و سایر اقشار تلفات انسانی در این شهرستان مشاهده نشد.

فرماندار دنا با بیان اینکه زیرمجموعه کشاورزی بیشترین خسارت ناشی از سیل را دید، گفت: حدود 15 پروژه کشاورزی آسیب جدی دیدند و از 15 پروژه 10 پروژه به طور کامل تخریب و حدود 500 تن ماهی در حریم آبی تلف شد. 150 هکتار از باغات و 60 هکتار از مزارع پرورش ماهی خسارت دید.

وی خسارت سیل به مزارع کشاورزی را از دیگر خسارات عنوان کرد و گفت: خطوط کانال کشاورزی آسیب دید و بیشترین خسارت در بخش کشاورزی بود، سیل بند بود که به راه های روستایی خسارت وارد کرد.

این مسئول با بیان اینکه بخش عشایری در زمینه پوشاک، گندم و آرد خسارت زیادی دیده است، گفت: در حوزه راه روستایی و جاده آبانیه مشکل داشتند.

فرماندار دنا در پی ترمیم مشکلات ناشی از سیلاب در حوزه آب شرب گفت: تاسیسات و پمپ های آب شهرستان دنا آسیب دیدند اما با حضور در روستاهای شهرستان دنا. و روستای کوره به عنوان خلبان بر اثر خسارت سیل و مشکلات شناخته شد. این مناطق شناسایی و شمارش شد و به وزیر کشور گزارش شد.

درخشان زاده گفت: حضور وزیر منجر به تهیه ماشین آلات سنگین برای تعمیر کانال های آب کشاورزی، جداول با کمک تیپ 48 فتح و سپاه فتح شد و بخش زیادی از مشکلات رفع شد. به کمک این ماشین ها.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید