تزریق 2 دوز واکسن به عنوان معیار سفر به نوروز / بررسی اثرات روانی و اجتماعی تاج


ساعت: 15:52
تاریخ انتشار: 1400/12/17
کد خبر: 1814050

وزیر کشور گفت: در حال حاضر تزریق 2 دوز واکسن به سامانه ملاک سفر نوروزی است اما ستاد ملی تاج و تخت تاکید کرد تزریق نوبت سوم واکسن باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد واحدی در پایان جلسه ستاد ملی تاج و تخت در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز چند موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفت که اولین آن بررسی آثار روانی و آسیب های اجتماعی ناشی از ویروس کرون بود. موضوع مهمی به ستاد ملی رسیدگی به اختلالات روانی و بیماری های اجتماعی ناشی از تاج ارائه شد و گزارشی از سازمان روانشناسی در این جلسه ارائه شد.

وی افزود: نیاز است تحقیقات لازم برای تعیین اثرات روانی و اجتماعی پژوهش علاوه بر اثرات جسمانی انجام شود و از طرفی گروه های هدف نیز شناسایی و آموزش ها و مداخلات لازم ارائه شود.

وزیر کشور به حضور کارکنان آستان مقدس در جلسه امروز این قرارگاه اشاره کرد و ادامه داد: با ارزیابی عملکرد خوب آستان مقدس در مقابل ولیعهد که در این جلسه صورت گرفت، بحث هایی در مورد اواسط انجام شد. شعبان و عید نوروز باید مانند گذشته کنترل، پیشگیری و رعایت بیشتر پروتکل ها دیده شود و انشاءالله از آمادگی هایی که در این اماکن متبرکه وجود دارد و خواهد بود، به خوبی درک خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در این جلسه همچنین سفرهای داخل و خارج از کشور در روزهای آتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تذکراتی در زمینه حمل و نقل، اسکان و اصناف برای رعایت پروتکل ها، کنترل تجمعات و اخذ کد QR از اصناف داده شد. در سفر به خارج از کشور تزریق واکسن و داشتن گواهی آزمایش PCR برای ورود و خروج و نحوه مراقبت ضروری است که تاکید شد این کنترل ها در مبادی ورودی و خروجی انجام شود.

واحدی تاکید کرد: باید مواظب باشیم در این منطقه آسیبی نبینیم و در سفر نوروزی پلاک خودروها ملاک قرار می گیرد تا کار مسافران سخت نشود اما اگر فردی بخواهد خودروی خود را به دیگری بدهد. باید مراقب این موضوع بود مردم باید واکسینه شوند و بیمار نشوند. بدون شک بررسی شماره ثبت نام و تمامی مسافران حتی برای خود مسافران نیز زمان بر و پرهزینه خواهد بود. بنابراین بهتر است در این زمینه مراقبت های لازم را انجام دهند.

واحدی در پاسخ به سوالی مبنی بر تعداد دوز تزریقی واکسن در سفرهای نوروزی گفت: در حال حاضر سیستم مبتنی بر تزریق 2 دوز واکسن است، اما ستاد کشوری این بحث را مطرح کرده است که دوز سوم باید مورد تاکید قرار گیرد و گاهی در برخی از تزریقات سه واکسن تاکید شود. ممکن است مصرف دوز اجباری باشد اما در حال حاضر سیستم اجباری برای تزریق نوبت سوم وجود ندارد و تزریق دو دوز ملاک است، اما تاکید داریم و از شهروندان می‌خواهیم که دوز سوم را تزریق کنند زیرا فردی که سه بار مصرف می‌کند یک ماه پس از دوز دوم دارو واکسن، دفاع و آنتی بادی در بدن او کاهش می یابد و بهتر است دوز سوم تزریق شود.

وی تاکید کرد: ستاد ملی تاج و تخت هیچ محدودیتی برای ایجاد رفاه و آسایش سفر اعمال نکرده است، اما با توجه به اینکه سلامت مسافران بسیار مهم است، باید قوانین را به شدت رعایت کرد و در صورت عدم رعایت جریمه. اما امیدواریم این اتفاق با احتیاط برای شهروندان رخ ندهد و از خود مردم می خواهیم که واکسیناسیون و رعایت پروتکل های بهداشتی را برای سلامت خود و افرادی که با آنها در تماس هستند قرار دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید