تسلیم شدن کاسیاس به ستاره جذاب ایرانی/نبرد جواد با برندگان توپ طلا

جواد نکونام در مجموع 7 فصل در اوساسونا حضور داشت و در 197 بازی 31 گل برای این تیم به ثمر رساند و خاطرات شیرینی را در پامپلونا ثبت کرد. عملکرد نکونام در تیم اوساسونا به گونه ای بود که هنوز هواداران این تیم او را فراموش نکرده اند و صفحه اینستاگرام این باشگاه اسپانیایی عکس و فیلمی از روزهای حضور ستاره ایرانی منتشر کرد.

شبی که پامپلونا تا صبح نخوابید!

جواد نکونام خیلی زود در اوساسونا محبوب شد. او با وجود اینکه اولین ایرانی تاریخ لالیگا بود، به سرعت در اوساسونا تثبیت شد و در اولین فصل حضورش یکی از مهم ترین گل های تاریخ باشگاه را به ثمر رساند. هافبک ایرانی در دیدار نهایی اوساسونا در جام یوفا مقابل بوردو در وقت اضافه گل پیروزی تیمش را به ثمر رساند و کلید اولین صعود این تیم به نیمه نهایی آن رقابت ها شد. گلی که نکونام را به طرز غیرقابل توصیفی در پامپلونا محبوب کرد و نام او را در تاریخ اوساسونا تثبیت کرد.

پس از آن بازی، هواداران اوساسونا تا صبح مقابل خانه جواد نکونام در پامپلونا تجمع کرده بودند و به جشن و پایکوبی پرداختند. حتی نکونام به دلیل ازدحام باورنکردنی مجبور شد از در پشتی وارد خانه شود.

عملکرد درخشان جواد در سال های ابتدایی حضورش در لالیگا باعث شد تا اوساسونا بازیکنان ایرانی و مسعود شجاعی را وارد زمین کند.

تسلیم شدن کاسیاس به ستاره جذاب ایرانی/نبرد جواد با برندگان توپ طلا

رقابت با برندگان توپ طلا

دوران نکونام در اوساسونا مصادف شد با سال های طلایی لالیگا و این فرصت را به ستاره ایرانی داد تا مقابل بهترین های جهان بازی کند. نکونام بارها مقابل کریستیانو رونالدو و لیونل مسی دو فوق ستاره فوتبال جهان قرار گرفته و همواره از سختی رویارویی با آنها صحبت کرده است.

نکونام در لالیگا با پنج برنده توپ طلا یعنی رونالدو، مسی، بنزما، رونالدینیو و کاناوارو بازی کرد. هافبک ایرانی سابق اوساسونا در سال 2009 و زمانی که کاناوارو هنوز در رئال مادرید حضور داشت، در سانتیاگو برنابئو برای این تیم گلزنی کرد و دروازه ایکر کاسیاس را باز کرد. او همچنین درگیری‌های قبلی با بزرگانی مانند ژاوی، اینیستا، کاکا، تیری آنری، زلاتان، اوزیل و پویول داشته و تجربه زیادی از مبارزه با آنها به دست آورده است.

یکی از خاطرات جالب نکونام مربوط به اولین فصل حضورش در اوساسونا و جدال با بارسلونا است. او در آن بازی روی نیمکت بود و تیمش در نیمه اول مقابل حریف قدرتمند سه گل دریافت کرد. خود نکونام به شوخی می گوید قدرت بارسلونا آنقدر ترسناک بود که بین دو نیمه با خودم گفتم کاش مربی مرا به زمین نمی فرستاد. البته سیگاندا در دقیقه 56 نکونام را معرفی کرد و اوساسونا در نیمه دوم گلی دریافت نکرد!

او در سال های آخر حضورش در اوساسونا به یکی از بازیکنان قدیمی این تیم تبدیل شد و حتی یک بار هم کاپیتان جام حذفی مقابل بارسلونا شد.

تسلیم شدن کاسیاس به ستاره جذاب ایرانی/نبرد جواد با برندگان توپ طلا

رکورد برای بهبود است!

بعید است نکونام از شکسته شدن رکوردش خیلی ناراحت باشد. او به خوبی می داند که رکورد در شرف شکسته شدن است و دیر یا زود این اتفاق خواهد افتاد. به خصوص که این روزها لژیونرهای خوبی از فوتبال آسیا در فوتبال اروپا حضور دارند. با این حال نکونام بسیار علاقه مند است که رکورد کوبو دوباره توسط یک ایرانی بشکند. شاید اگر مهدی طارمی یا سردار آزمون به فوتبال اسپانیا بروند، بتوانند دوباره صاحب این رکورد در فوتبال ایران شوند.

تسلیم شدن کاسیاس به ستاره جذاب ایرانی/نبرد جواد با برندگان توپ طلا

دیدگاهتان را بنویسید