تسویه مطالبات تعدیل دستمزد بازنشستگان تا شهریورماه/ پرداخت ضروری برای رتبه بندی فرهنگیان بازنشسته

تسویه مطالبات تعدیل دستمزد بازنشستگان تا شهریورماه/ پرداخت ضروری برای رتبه بندی فرهنگیان بازنشسته

رئیس کل صندوق بازنشستگی کشوری از تسویه مطالبات تعدیل حقوق بازنشستگان قبل از شهریور ماه و درجه بندی معلمان و تحقق مطالبات فرهنگیان بازنشسته مردادماه خبر داد.

نعمت الله ترکی در مراسم گرامیداشت روز خانواده و تجلیل از بازنشستگان گفت: تا سال 1398 بخشی از تعدیل حقوق بازنشستگان انجام شد و مابقی درخواست ها مربوط به نیمه دوم سال 98 است. درخواست های 1400 و 1401 نیز در برنامه ما برای تسویه آنها تا قبل از شهریور است.

پرداخت مطالبات ناشی از طبقه بندی فرهنگیان بازنشسته

انجام رتبه بندی برای دریافت کنندگان بورسیه تحصیلی باقی مانده در ماه اوت

وی با بیان اینکه در بین فرهیختگان آموزش و پرورش حدود یک میلیون مستمری بگیر وجود دارد، تصریح کرد: رتبه بندی معلمان از سال 1400 شروع می شود که حدود 672 هزار نفر در این زمینه درخواست خود را دریافت کرده اند.

ترکی ادامه داد: دو یا سه گروه از رتبه بندی باقی مانده که تعدادی از آن ها 53 هزار نفر از سال 1400 و 63 هزار نفر از سال 1401 هستند. امسال از شهریورماه 80 هزار نفر در آموزش و پرورش بازنشسته می شوند و مطالبات آنها باقی است.

پرداخت معوقات بازنشستگان VMU قبل از سپتامبر

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: هم وزیر آموزش و پرورش و هم سازمان برنامه قول داده اند که در مردادماه رتبه بندی انجام شود و مطالبات بازنشستگان آموزش و پرورش محقق شود. در خصوص مطالبات مستمری بگیران نیروی دریایی ارتش که در فاصله سال های 1376 تا 1388 در تعارض بوده اند، این امر در اسفند ماه 1401 محقق شد که در این خصوص افزایش 1.15، احکام صادر شده و معوقات تا قبل از شهریور ماه سال جاری پرداخت می شود.

هیچ محدودیتی برای تامین هزینه های درمان بیماران خاص در کشور نخواهیم داشت

ارائه بیمه سلامت بهتر در قالب سامانه جامع بیمه از سال آینده

وی با اشاره به بیمه آتی حافظ که کارگزار صندوق بازنشستگی کشور است، به تشریح نگرانی ها در خصوص سلامت و درمان مستمری بگیران پرداخت و سرانه آن 205 هزار تومان تعیین شده است. بیمه کامل جمع آوری می شود و فقط این دو نرخ تعیین می شود. برای بیماران خاص نیز در بودجه امسال نزدیک به 8 هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد. سقف سرانه بیماران خاص تا سقف 50 میلیون تومان بیمه سلامت است. همچنین محدودیتی برای تامین مالی درمان بیماران خاص در کشور نخواهیم داشت.

ترکی با اشاره به بیمه بازنشستگی کشوری خطاب به مستمری بگیران حاضر در جلسه افزود: بیمه سراسری داریم که سهامداران آن خود مستمری بگیران هستند. در نظر داریم برای سال آینده زیرساخت های این بیمه را فراهم کنیم تا تمامی خدمات در قالب سامانه جامع بیمه ای به مستمری بگیران ارائه شود. 4-5 ماه صبور باشید، از سال آینده سیستم بیمه و درمان را به بهترین شکل اجرا می کنیم.

اجرای طرح جدید گردشگری از مرداد

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری افزود: برنامه ای را در حوزه گردشگری آماده کرده ایم که ماه آینده (مردادماه) به طور رسمی اعلام می شود. بازنشستگان می توانند در این برنامه ثبت نام کنند. این در سراسر کشور اعمال می شود. 20 درصد قیمت را ابتدا مستمری بگیر نظام مربوطه پرداخت می کند و مابقی به صورت حق بیمه بلندمدت از حقوق وی کسر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید