ما کاملاً احساس می‌کنیم که فشار بر بخش‌های ضعیف‌تر وجود دارد/تمامی مطالبات صندوق پرداخت و تسویه شده است.

ساعت: 11:54
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۵
کد خبر: 1922054

با مشارکت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، دهقانان و عشایر؛

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: فشار بر مستضعفان و مستضعفان را کاملا احساس می کنیم، اما باید تلاش کنیم با تدابیر رئیس جمهور و برنامه های دولت، دغدغه اقتصادی این قشر شریف و مقاوم را کاهش دهیم. دولت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید سلطان مرتضوی به همراه تعدادی از معاونان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در صندوق تامین اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در جریان آخرین روند اجرای فعالیت های این صندوق در دولت سیزدهم مردم قرار گرفتند.

مرتضوی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مدیران، کارکنان و کارگزاران صندوق اظهار داشت: اقدامات خوب و جدی از بدو تاسیس دولت سیزدهم در این صندوق انجام شده و امیدوارم همین روند در ستاد و استان ها با قوت ادامه یابد. بهبود شاخص های عملکرد و حفظ ثبات صندوق ها (تعادل در منابع و مصارف) باید بر اساس برنامه عملیاتی راهبردی مانند گذشته در دستور کار آینده قرار گیرد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی از تبدیل صندوق از سهامی به سهامی با نظارت بالا به منظور افزایش بازنشستگی صندوق قدردانی کرد و افزود: در لایحه بودجه سال 1402 و جلسه شوراي عالي هماهنگي اقتصادي و جلسه رؤساي مراجع تشخيص داد كه كليه مطالبات وجوه بايد پرداخت و تسويه شود.

مرتضوی تحقق حداکثری عدالت اجتماعی را هدف عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی می داند و ادامه می دهد: ما فشار را بر مستضعفان و مستضعفان کاملاً احساس می کنیم، اما باید با تدابیر رئیس جمهور و برنامه های دولت، تا نگرانی های اقتصادی این قشر شریف و پایدار کاهش یابد.

وی بیان کرد: هدف از تشکیل صندوق تامین اجتماعی کشاورزان، دهقانان و عشایر تامین زندگی در دوران سالمندی و حفظ حرمت و حیثیت بزرگان روستایی و عشایری، جلوگیری از مهاجرت بی رویه دهقانان به شهرها، ارتقای سطح زندگی است. دهقانان و عشایر، کاهش اختلاف طبقاتی، جلوگیری از فقر و کاهش نگرانی های معیشتی در دوران سالمندی، تامین امنیت اجتماعی و اقتصادی دهقانان و توزیع عادلانه درآمد در جامعه.

تأسیس خانه خدا; مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی، کشاورزان و عشایر همچنین رویکرد این صندوق را تحول آفرین و برنامه محور با نگاه انقلابی و جهادی با تاکید بر سرعت، دقت و خلاقیت عنوان کرد و افزود: تحقق عدالت اجتماعی در جامعه هدف و در در راستای عملیاتی شدن بیانیه ماموریت صندوق، برنامه عملیاتی و راهبردی پنج ساله با افق 1405 با هدف تبدیل صندوق به بهترین صندوق تامین اجتماعی کشور تهیه و اجرا شد.

استقرار با تاکید بر رشد و تعالی، یادگیری مستمر و مسئولیت پذیری به عنوان ارزش های اصلی صندوق، برای بیان برخی از مهمترین شاخص های عملکرد جاری و مورد انتظار صندوق در بخش های رشد متوازن نسبت پوشش تامین اجتماعی، افزایش بیمه شدگان جدید، تنوع و بهبود سطح کیفی و کمی خدمات و دسترسی آسان به خدمات پرداخت.

وی برای نخستین بار از راه اندازی بیمه تکمیلی این صندوق در استان های همدان، اصفهان و آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: هدف گذاری برای جذب یک میلیون بیمه شده جدید در سال 1401 است.

وی یکی از مهمترین دستاوردهای این صندوق در دولت سیزدهم را رشد 45 درصدی بیمه شدگان عنوان کرد و افزود: در دولت سیزدهم مردم رشد 389 هزار نفری بیمه شدگان این صندوق را داریم.

وی خاطرنشان کرد: 22 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه با اعتبار 96 میلیارد تومان بدون کارمزد در سال 1401 از این صندوق به مستمری بگیران پرداخت می شود.

در پایان این دیدار صمیمی، احکام 6 مستمری بگیر صندوق (کهولت سن، از کارافتادگی کلی، متوفی بازمانده) توسط وزیر کار و رفاه اجتماعی تحویل داده شد.

دیدگاهتان را بنویسید