افراد برای تسویه تعهدات و مطالبات خود با اسناد صندوق دوم

ساعت: 10:50
تاریخ انتشار: 14/02/1400
کد خبر: 1786599

خزانه داری اصلی وزارت امور اقتصاد و دارایی اعلام کرد: کلیه بدهکاران به بانک ها که متقابلاً به دولت بدهکار هستند، از طریق اسناد خزانه دوم درخواست تسویه تعهدات و مطالبات خود را داشته اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ خزانه داری کل وزارت امور اقتصاد و دارایی با صدور اطلاعیه ای (2) از کلیه بدهکاران به بانک ها که از طلبکاران متقابل دولت هستند، خواست تا نسبت به تسویه تعهدات و مطالبات خود از طریق اسناد خزانه دوم اقدام کنند.

بنابراین بر اساس ابلاغیه، این افراد باید درخواست خود را از طریق دستگاه بدهکار در سامانه تسویه و تسویه ثبت کنند.

بر اساس مفاد اجرایی بند (ز) تبصره 5 قانون بودجه سال 1400 کل کشور به شرط تصویب نامه 3 آبان ماه سال جاری. کابینه، وزارت اقتصاد و دارایی است. با درخواست های نهایی دولت

متن کامل بیانیه (2) وزارت دارایی کل کشور به شرح زیر است:

برای تسویه بدهی ها و مطالبات اشخاص مشمول استفاده از ظرفیت موضوع بند (ز) تبصره (5) قانون بودجه سال 1400 کل کشور، کلیه افراد بدهکار به دولت (بانک مرکزی، بانک ها و موسسات اعتباری غیربانکی) و متقابلاً توسط دولت (وزارتخانه‌ها، سازمان‌های دولتی، شرکت‌های دولتی (برای اجرای طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای که وام‌های آنها از محل بودجه عمومی کشور تأمین می‌شود)، مؤسسات عمومی غیردولتی و شرکت‌های آب برای اجرای طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای که وام‌های آن از محل بودجه دولت تامین می‌شود) برای تسویه بدهی و مطالبات با صدور سند تسویه خزانه دوم باید از طریق ثبت دستگاه بدهکار در سامانه تسویه و تهاتر اقدام شود.

با توجه به وضعیت سلامت فعلی جامعه و به منظور رعایت فاصله اجتماعی و کاهش تردد در دستگاه های اجرایی، تغییرات لازم در سامانه اسکان و تطهیر به گونه ای اعمال شده است که داوطلب الزامی به در دستگاه های اجرایی حضور داشته باشد.قدرت. لذا متقاضی با پرهیز از مراجعه مستقیم اولیه به دستگاه اجرایی، ابتدا باید به درگاه مرکز مدیریت بدهی های عمومی و روابط مالی عمومی به نشانی http://iridmo.mefa.ir جهت دریافت فرم درخواست (شماره دو) مراجعه و بررسی مدارک از جمله بخشنامه شماره 3 وزارت دارایی کل کشور (موضوع نامه شماره 129029/57 مورخ 1400/08/19)، راهنمای استفاده از سیستم تسویه و تسویه، فهرست بانک های دارای سهمیه، آئین نامه نوع دوم پیام شماره دو و …. اقدام و سپس طبق دستورالعمل و بخشنامه مربوطه نسبت به شروع فرآیند تسویه اقدام نمایید.

بدیهی است تا زمان اعلام سقف مشخص بانک ها از سوی بانک مرکزی، سامانه الکترونیکی صدور اسناد خزانه برای شروع فرآیند و ثبت اولیه درخواست در اختیار دستگاه های اجرایی قرار دارد. و روابط مالی دولت در حال افزایش ظرفیت اعلام شده در سیستم صدور نقدی الکترونیکی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید