سردار رضان: در بحث حجاب، مردم و مراجع از ما مطالبات بحقی دارند/ ما با الگوی هوشمندانه عمل می کنیم تا دشمن را از انجام تعهدات قانونی خود باز داریم.

سردار رضان: در بحث حجاب، مردم و مراجع از ما مطالبات بحقی دارند/ ما با الگوی هوشمندانه عمل می کنیم تا دشمن را از انجام تعهدات قانونی خود باز داریم.

سردار احمدرضا راضان فرمانده انتظامی کشور تصریح کرد: دستوری که برای بنده ارسال شد، مسائل اساسی خدمت، امنیت، کرامت و تحصیلات را در خود داشت، یعنی حضرت آقا از من خواستند که خدا را راضی کنم و در کنار آن، مردم هم آن را بسازند. حرفه من و برای امنیت و آرامش مردم باید به ارتقای توانایی، معیشت و آموزش تخصصی افسران مختلف پلیس توجه کرد.

وی در ادامه افزود: در حکم انتصاب بنده احکام متعددی وجود داشت که باید به آن توجه کنیم، ماهیت این احکام، ماهیت خدمت است که اگر بخواهیم رضایت خداوند را در فرج جلب کنیم، قطعاً این رضایت محقق می شود. در خدمت مردم

فرمانده انتظامی کشور خاطرنشان کرد: ما با کمال میل آسایش و آرامش خود را فدای آسایش و آرامش مردم می کنیم تا رضایت خداوند متعال و مردم را کسب کنیم.

وی بیان کرد: در این راستا برنامه 22 قسمتی را اعلام کرده ایم که یکی از کلیدواژه های آن توجه به اطلاعات و رفع مشکلات مردم در پلیس است.

سردار راضان با اشاره به حضور 8 ساله خود در مرکز مطالعات راهبردی فراجه تصریح کرد: از مهمترین ماموریت های مرکز مطالعات راهبردی، پنج ماموریت اصلی بود که بالغ بر 16 وظیفه مهم بود. از این پنج مأموریت، یکی معماری فرجه آینده بود که یکی از اساسی ترین وظایف مرکز آموزشی بود و همراه با آن تهیه اسناد در حوزه های مختلف از جمله سند راهبرد فرجا و تهیه دکترین وی. انجام شد و ما جزو اولین نفراتی در نیروهای مسلح بودیم که توانستیم معماری پلیس آینده را طراحی کنیم و تصور می کنیم مورد تایید ستاد کل نیروهای مسلح بوده است.

عالی ترین مقام انتظامی کشور گفت: یکی از ماموریت هایی که به همکاران محول کردیم تکمیل مصوبات و مقدمات اجرای یک معماری در سازمان است.

سردار رضان در ادامه سخنان خود به رویکرد فرج به حجاب داران پرداخت و اظهار داشت: همانطور که قبلاً نیز گفتیم رویکرد ما به این موضوع دو جانبه است. یکی پیروی از آنچه قانون می گوید و اصل قانون و دوم اینکه این موضوع هم مشکل مردم است. مثلا در زمینه برخورد با سرقت، قانون وجود دارد و دغدغه مردم است. در بحث حجاب، مردم و مسئولان از ما مطالبات بحقی دارند.

او توضیح داد: ما معتقدیم در کشور ما تنها چند زن و دختر بد پوش وجود دارند که ممکن است نادیده گرفته شوند. البته ممکن است درصد کمی عمدی باشد اما بقیه سهل انگاری است.

سردار رضان ادامه داد: امروز دشمن در تلاش است تا نهاد خانواده را در کشور هدف قرار دهد و می خواهند آن نهاد را از بین ببرند و ما با الگوی هوشمندانه مانع از انجام تعهدات قانونی دشمن می شویم و مطمئن هستیم که مردم. آنها نیز در این منطقه هستند

فرمانده ارشد انتظامی کشور گفت: ما از طریق پیامک خبرهای بدی ارسال می کنیم و اگر گیرنده ما فکر می کند پیامک اشتباه است، به نظر او احترام می گذاریم و می پذیریم که نظر گیرنده ما درست است و اگر شخصی ادعا کند که این پیامک اشتباه ارسال شده است. خوب، ما در مرحله اول آن را می پذیریم. اما اگر دوباره تکرار شود، قطعا سهل انگاری صورت گرفته است.

سردار رادان ادامه داد و درباره سفرهای نوروزی گفت: امسال 51 میلیون تردد بین استانی ثبت شد و مردم عزیز سفر نوروزی را انتخاب کردند و این جهش بود و از این بابت خوشحال شدیم.

فرمانده انتظامی کشور با بیان اینکه این همه قربانی در ایام تعطیل برای ملت ما نیست، گفت: برآورد ما این است که پنج درصد رانندگان تخلف می کنند و این پنج درصد اراده خود را به دیگران تحمیل نمی کنند. وی تخلفات راهنمایی و رانندگی را مطرح کرد که اگر فردی مرتکب تخلف می شود بداند قیمت آن بالاست و باید آن را بپردازد و این می تواند به کاهش تخلفات کمک کند.

فرمانده فرجا تصریح کرد: بر اساس اطلاعات جمع آوری شده و تجزیه و تحلیل داده ها، 51 درصد مصدومان و مصدومان مربوط به صحنه حوادث، 6 درصد در حین حمل و 43 درصد مربوط به مراکز بستری و درمانی است.

عالی ترین مقام انتظامی کشور با بیان اینکه هنوز 5200 نقطه حادثه خیز وجود دارد، گفت: وزارت راه دست به کار شده و دولت نیز قول مساعدت داده است.وزارت راه در 1401 700 نقطه حادثه خیز را برطرف کرد تا اینکه تعطیلات نوروز 1402 و قول اصلاح بیش از 870 مکان دیگر در سال جاری را داد.

ارشدترین افسر پلیس کشور با تاکید بر اینکه دستگاه های دیگر باید در کاهش آسیب های جاده ای مشارکت داشته باشند و پلیس نقش آفرینی بیشتری داشته باشد، گفت: 32 دستگاه مسئول تصادفات و کاهش آن هستند و بر اساس سندی که تهیه شده است. سهم دستگاه ها مشخص شد که بخش زیادی از این سهم مربوط به وزارت راه و شهرسازی و بخشی نیز مربوط به بهداشت و درمان، اورژانس و هلال احمر بوده و سهم راهور فرجا در این حوزه بوده است. 19 درصد؛ البته لازم به ذکر است که ما مسئول حوادث راهور فرجا نیستیم، اما مسئول برخورد با حوادث هستیم.

فرمانده انتظامی کشور با بیان اینکه پنج عامل اصلی شناسایی شده است که می تواند باعث کاهش و پیشگیری از تصادفات شود، گفت: این عوامل شامل عامل انسانی، قوانین و مقررات بازدارنده است و جاده باید به گونه ای باشد که نقاط حادثه خیز وجود نداشته باشد. و باید آنقدر ایمن باشد و از علائم و هشدارها برای اطلاع راننده از خطرات احتمالی جاده، راننده وسیله نقلیه ای که وزارت ایمنی و سایر ارگان ها در این زمینه مسئولیت دارند و مدیر آن هستند، استفاده کند.

وی با بیان اینکه این سند برای کاهش تصادفات جاده ای در کشور تنظیم شده است که می تواند چراغ راه ما باشد، گفت: این سند باید به سازمان راهداری و سهم سایر دستگاه هایی که باید در این زمینه پاسخگو باشند ابلاغ شود. در سال 1402 نیز شناخته شده است ما سعی داریم این سند را به عنوان چراغ راهنمایی خود در پلیس راهنمایی و رانندگی قرار دهیم.

عالی ترین مقام انتظامی کشور درباره طرح پلیس برای مقابله با سرقت اذعان کرد: یکی از مطالبات و دغدغه های مردم، بروز انواع سرقت ها بود که تعداد آنها رو به افزایش بود. یکی از عوامل اصلی دزدی وجود سارق است و وقتی زنجیره بین سارق و سارق قطع شود، سرقت کاهش می یابد.

وی با بیان اینکه مغازه های دست دوم به آفتی تبدیل شده اند که باید با آن مقابله کنیم و باید با روش هایی که مد نظر داریم بر عملکرد آنها نظارت کنیم، تصریح کرد: اولویت ما در سال 1402 برخورد با سارقان است. با هوشیاری که انجام می دهیم تلاش می کنیم با روش هایی که در نظر داریم در نیمه دوم سارقان را کنترل کنیم و برخورد با سارقان را ادامه خواهیم داد و دستگاه قضایی نیز قول مساعد داده است که با مواردی این افراد زودتر.تا از نگرانی مردم کاسته شود.

فرمانده انتظامی کشور گفت: در خصوص اراذل و اوباش نیز در اینجا پیام می دهیم که با اوباش به شدت برخورد می شود و همکاران طبق قانون با اوباش برخورد می کنند.

سردار رضان درباره اطلاعات پلیس گفت: اطلاعات در فرجه سه بعد دارد که شامل بعد انسانی، تجهیزات و ساختار سازمانی است که ما را قادر به کمک کرده است.

فرمانده انتظامی کشور افزود: در سال 1401 بیش از 600 تن مواد مخدر کشف کرده بودیم و به همین دلیل در مبارزه با مواد مخدر در دنیا حرف های زیادی برای گفتن داریم و بحث داریم و فداکاری هم کرده ایم. شهدای زیادی در این راه. اما تا زمانی که یک معتاد به مواد مخدر، به ویژه یک معتاد آشکار به مواد مخدر، در خیابان وجود دارد، مردم چیزی نسبت به این مبارزه و یافته های پلیس احساس نمی کنند، بنابراین ما باید این اضطراب را از ذهن مردم حذف کنیم. در همین راستا در چند ماه گذشته سال گذشته حدود 47 هزار معتاد متجاهر دستگیر و روانه کمپ ها شدند که قابل تقدیر است. البته در این راستا برای امسال اداره مبارزه با مواد مخدر و شهردار تهران در ظرفیت سازی کمپ ها به ما کمک خواهند کرد. مردم نباید معتادان را در خیابان ببینند و از این صحنه ناراحت شوند.

دیدگاهتان را بنویسید