نمایندگان تشکل های کارگری برای حفظ حقوق کارگران به تعهدات قانونی خود عمل کنند

ساعت: 11:06
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۶
کد خبر: 1800881

رئیس اداره تعاون، کار و معاونت اجتماعی استان یزد:

رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با تاکید بر اینکه اعضای تشکل های کارگری و کارفرمایان باید به وظایف و مأموریت های قانونی خود واقف باشند، گفت: تشکل های کارگری و کارفرمایان در واحدهای تولیدی می توانند روابط سازنده ای بین کارگران و کارفرمایان ایجاد کنند. دولت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، محمدرضا فلاحتی رئیس اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان یزد صبح امروز در دوره آموزشی تشکل های کارگری و کارفرمایی که با حضور کارشناسان کارگری و تعاونی کارفرمایی، کارگری و کارگری برگزار شد. تشکل ها و اعضاء بهزیستی اجتماعی شوراهای اسلامی کار و نمایندگان کارگری شهرستان میبد خاطرنشان کردند: تشکل های کارگری و کارفرمایان در واحدهای تولیدی می توانند ارتباط سازنده ای بین کارگر، کارفرما و دولت ایجاد کنند.

وی گفت: کارگران عضو تشکل های کارگری و کارفرمایی مطالبات صنفی کارگران را در حوزه های مختلف به کارفرمایان منتقل کرده اند و با در نظر گرفتن شرایط کارفرما و جلساتی که با آنها برگزار می کنند، امور شرکت را تسهیل می کند.

رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه اعضای تشکل های صنفی و کارفرمایی باید نسبت به تکالیف و وظایف قانونی خود آگاه باشند، خاطرنشان کرد: باید بدانند در چه زمینه هایی می توانند وارد شوند و با کارفرما مشورت کنند، بنابراین باید با جدیت یکی از آنها را رعایت کنند. یکی از خواسته های آنها مسائل آموزشی و مطالعه قوانین حوزه کاری آنهاست.

وی همچنین به حضور نمایندگان تشکل ها در دستگاه های حل اختلاف کارگری اشاره کرد و خاطرنشان کرد: نقش اعضای تشکل های کارگری که در دستگاه های حل و فصل اختلافات کارگری حضور دارند به عنوان آشنایی با قوانین کار و اجتماعی و قوانین مرتبط بسیار مهم است. به این منطقه سازمان هایی هستند که به یک کارگر خواستار با کیفیت و استدلال بالاتر رای می دهند.

این مسئول استانی با موضوعاتی چون کارهای سخت و زیان آور، رعایت توصیه ها و ضوابط ایمنی کارگاهی، طرح طبقه بندی مشاغل و اطلاع رسانی به مدیران منابع انسانی واحدهای تولیدی از مواد قانونی خود، این گونه دوره های آموزشی را در سطح استان برگزار می کند. اولویت های مدیریت اصلی را فهرست می کند.

وی با بیان اینکه حوزه تعاون، کار و مراقبت اجتماعی بسیار گسترده است، گفت: آموزش در بطن هر کاری است که با برگزاری دوره های آموزشی منجر به ارائه خدمات به جامعه هدف و در نهایت موثرتر و مفیدتر شدن برای انسان می شود.

میترا رفیع زاده، رئیس اداره تحقیقات، آموزش و ترویج تشکل های کار و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تشریح مباحث و قوانین کار در حوزه تشکل های کارگری و کارفرمایی پرداخت.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید